Canaldigitaal Satellietontvanger kopen in Duitsland?!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben van plan een Digitale schotelontvanger te kopen waarmee ik ook naar alle Nederlandse zenders kan kijken.
Ik heb op dit moment reeds een Free To Air ontvanger waar ik er tevreden over ben, behalve dat ik alleen naar buitenlandse zenders kan kijken. Deze ontvanger heb ik een tijdje geleden in Duitsland gekocht voor maar €99,-. Dus compleet met schotel, dubbele LNB en ontvanger. Aangezien er op dit moment nog maar 1 aansluiting van de LNB in gebruik is, wil ik dus nog een 2e ontvanger erbij kopen. Aangezien de digitale ontvangers in Duitsland veel goedkoper zijn, was ik dus van plan om ook dit apparaat daar te gaan kopen.
Nu ben ik al een beetje aan het informeren geweest, maar des te meer informatie ik opzoek des te onduidelijker wordt mij alles.
Voor zover ik begrepen heb, moet ik toch een ontvanger hebben die een zogenaamde CI (common interface) heeft... en voor zover ik het van de CanalDigitaal site heb begrepen kan ik daar dan de CanalDigitaal smartcard insteken.
Maar ze hebben het op die site ook over een één over andere module 8)7 . En zo op de foto's te zien moet je smartcard in de module stoppen... Is het niet zo dat ik die CanalDigitaal smartcard rechtstreeks in de ontvanger kan stoppen?!? En waar moet ik vooral op letten bij de aanschaf van zo'n ontvanger?!?

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:28
Hier op GOT zitten een aantal experts maar ik denk dat je beter je vraag kan stellen op
http://www.sat4all.com
Zeker omdat een aantal zaken op het schemergebied zouden kunnen liggen van wel/niet mag.

• haggard
  • Niet online
HUH?!?!
schemergebied....
Is het illegaal als ik een ontvanger in Duitsland koop en er Nederlandse zenders op ga kijken, ook als ik netjes een smartcard bij CanalDigitaal koop?!?!?
Waar gaat het heen met dit land... :'(

edit... Ah, ik snap 'm al...
waarmee ik ook naar alle Nederlandse zenders kan kijken.
Ik bedoel hier louter en alleen Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, RTL5, SBS6, enz... Dus geen illegale Canal+ ofzo!!! Misschien mag het topic dan wel blijven staan :)

[ Voor 38% gewijzigd door haggard op 21-05-2004 16:10 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Met een CI ontvanger ben je er nog niet, je hebt dan nog een cam nodig. Maar het is goedkoper om hier in NL een seca ontvanger te kopen of een pioneer die je zo patch dat je zonder smart kaart naar de NL zednders kan kijken

100 euro voor dat FTA ontvager pakket vind ik nogal duur op beursen zag ik wel eens dat pakket voor 75 euro verkocht worden.

• haggard
  • Niet online
Kan ik zo'n CanalDigitaal CAM ook gewoon los kopen?!? (Die zijn dan zeker zo duur dat het niet loont om in Duitsland 1 te kopen)...
Ik las namelijk wel iets over een ALLCAM ofzo... Maar dat valt dan zeker weer onder "schemergebied"!?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
haggard schreef op 21 mei 2004 @ 16:05:

Ik bedoel hier louter en alleen Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, RTL5, SBS6, enz... Dus geen illegale Canal+ ofzo!!! Misschien mag het topic dan wel blijven staan :)
Voor deze zenders heb je helemaal geen speciale Canal Digitaal cam of smartcard nodig.

Met bijv. een (in Duitsland gekochte) CI receiver en "Matrix Reloaded" cam kun je deze zenders (en vele andere) zonder kaart kijken. Alleen SECA2/Irdeto2 gecodeerde zenders als Canal+Rood/Blauw/16_9 en zenders uit het pluspakket als Discovery niet, daarvoor heb je een abo-kaart nodig.

In Duitsland kun je voor weinig geld goede receivers kopen. De volgende modellen zijn m.i. het meest interessant:

Topfield 3000 CI Pro
Topfield 4000 PVR (met harddisk)
Topfield 5000 CI
Topfield 5000 PVR (met harddisk)

Dreambox 5620
Dreambox 7000 (met harddisk)

De Dreamboxen hebben het voordeel dat je er geen Matrix Reloaded of andere cam bij hoeft te kopen. Deze werken met softwarematige emu's, en draaien onder Linux, speciaal geschikt voor de tweakers onder de sat-kijkers.

Er zijn in nederland ook Canal Digitaal geauthoriseerde receivers te koop, zoals een Philips 7072, waar je rechstreeks (zonder cam) je Canal Digitaal card in kan steken, maar die hebben meer beperkingen. Al is daar tegenwoordig wel alternatieve software voor beschikbaar. Maar het blijft behelpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bigfoot op 21-05-2004 18:34 ]

• haggard
  • Niet online
Heb nu een Echostar DSB-880 2Ci met Matrix Reloaded CAM gekocht!!!
Nu alleen nog een adresje zien te vinden voor het "hobbywerk"... :P

edit:
SHIT... Valt dus wél weer onder "schemergebied".

[ Voor 22% gewijzigd door haggard op 29-06-2004 14:23 ]

• Bigfoot
Welke software heb je op de MR cam draaien? Vaak zit er al de goede op geprpogrammeerd.

• haggard
  • Niet online
Voor zover ik kan zien UCAS 3.0....

• Bigfoot
Dan kun je er nog andere soft opzetten, bijv. MR 1.08

zie de site van de matrix reloaded cam (Google)

• haggard
  • Niet online
Ik moet me eerst maar eens even in die materie verdiepen... Maar misschien is er iemand die mijn in een goeie richting van het hobbygebied kan sturen?!?

• Bigfoot

• haggard
  • Niet online
Ja ja... Sat4All.com en dan Duwgati... enz. enz. Ik heb beide sites al meerdere dagen doorgezocht, maar er gaat nog steeds geen lampje branden....

Ik heb dus een Matrix Reloaded CAM en daarin zit een KanaalDigitaal kaart. Wat heb ik nodig (Fun4, Fun5, Fun6....) en hoe moet ik programeren?!?!.... Kan dat door de MR in een PCMCIA slot van mijn laptop te douwen?!? en dan..... Wat moet ik programeren... code?!? cijfertjes?!?

Wat voor nut heeft het eigenlijk om andere software op de MR te programeren?!? Ik heb al een legale KanaalDigitaal kaart, dus daarvoor hoef ik het niet te doen...

[ Voor 17% gewijzigd door haggard op 01-07-2004 09:22 ]

• Bigfoot
Als je je Canal Digitaal kaart wil blijven gebruiken is het omproggen niet zo heel handig, want dan schakelt ie erg traag. Welk pakket heb je erop zitten?

Wat betreft de rest, stuur maar beter een email.

• haggard
  • Niet online
Ik heb op dit moment het Basispakket... dus alle nederlandse zenders+Discovery,NGC,Eurosport,enz. Maar als ik het goed van je begrijp had ik deze helemaal niet hoeven aan te schaffen omdat het al met de MR kaart met juiste software kan?!?!

• Bigfoot
Nee, met de MR kun je standaard alleen de Irdeto-1 gecodeerde zenders kijken, dus NL1/2/3, RTL4/5, SBS6, Yorin, Ver, TMF, Net5

• haggard
  • Niet online
Ow.... nou, dan heeft die verkoper mij dus voor Jan Doedels een KanaalDigitaal kaart aangesmeerd.... Ik wou eigenlijk alleen maar Nederlandse zenders (zonder Discovery enz) kijken.... Dat ik uiteindelijk Discovery erbij genomen heb is dat het máár 6,50 per/maand kost... zonder was dus ook goed geweest.....
Kan ik hier nog onderuit komen?!?!

Had ik die registratiekosten ook niet hoeven betalen.... :(

Je hebt trouwens ook PM op je hotmeel adres..,..

[ Voor 15% gewijzigd door haggard op 01-07-2004 13:46 ]

Verwijderd

Die NL zenders worden nu toch ook al gecodeerd uitgezonden (Seca2)
Of is dit alleen maar Canal1+.
Verder zonder smartcard in mijn seca ontvanger kan ik geen rtl4 ed ontvangen.
Verder zou irdeto toch ook al vervangen zijn door een nieuwe codering?

• Bigfoot
Haggard,

Je was idd goedkoper af geweest zonder die kaart. En daarbij draait die kaart beter in een Aston 1.05 cam dan in een MR cam.

Op de Thor sat heb je ook Discovery in het Engels + nog 3 Disc. themakanalen: Travel, Adventure, en Civilization. Om deze te bekijken heb je wel enige hobby-matige interesse nodig overigens.

Ureal: de 10 NL standaardzenders worden uitgezonden in Irdeto-1, Irdeto-2, Seca-2 (simulcrypt). Indien mogelijk zou ik jouw receiver pachen, welk model heb je?

[ Voor 9% gewijzigd door Bigfoot op 01-07-2004 15:44 ]

Verwijderd

haggard schreef op 01 juli 2004 @ 13:43:
Ow.... nou, dan heeft die verkoper mij dus voor Jan Doedels een KanaalDigitaal kaart aangesmeerd.... Ik wou eigenlijk alleen maar Nederlandse zenders (zonder Discovery enz) kijken.... Dat ik uiteindelijk Discovery erbij genomen heb is dat het máár 6,50 per/maand kost... zonder was dus ook goed geweest.....
Kan ik hier nog onderuit komen?!?!

Had ik die registratiekosten ook niet hoeven betalen.... :(

Je hebt trouwens ook PM op je hotmeel adres..,..
Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Had de nederlandse zenders via de MR en Jokercam maar heb toch gekozen voor een kaart (welliswaar alleen de NL zenders) me jaarlijkse verlenging en wel om de volgende redenen:

- de NL zenders komen nu sneller op (2 sec ipv 10 tot 20 sec)
- Canal+ heeft af en toe een aardige aanbieding (3 maanden voor 44,95 of zo) en die kun je alleen pakken als je al een SECA2 kaart hebt

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 15:55:
[...]

- de NL zenders komen nu sneller op (2 sec ipv 10 tot 20 sec)
10-20 sec ??

Dat lijkt me nogal extreem. Ik had tijdens zappen altijd beeld in max 2 sec op de gecodeerde zenders. En normaal gesproken gaat het sneller als hij geen data van de kaart moet lezen.

Wel is van belang dat je de cam goed programmeert, en dat je er geen dubbele provider idents e.d. op zet, dat kan behoorlijk vertragen. Gewoon alleen erop zetten wat ook actief is.

Verwijderd

Probleem had ik zowel met mijn Jokercam (versie 0.77 met freeX die nu afgelopen is) als met Magic Cam 1.09 Penta versie als met de MR 1.081.

Mogelijk dat mijn strong het niet helemaal lekker aankon.

• Bigfoot
Tsja, daar noem je ook een merk.

Zal wel zeker aan die Strong gelegen hebben.

• haggard
  • Niet online
Het is mij inderdaad ook opgevallen dat FTA zenders sneller gaan dan de gecodeerde... Maar mijn echostar heeft ook maar maximaal 2 seconden nodig voor een gecodeerd signaal....
Als dat echt 10-20 seconden zou duren, dan stond 'ie allang weer in de winkel!!!

Verwijderd

Nu met originele kaart en aston 1.05 komen ze ook op in 2 sec. Echter voordat met een MR of jokercam+fun 6-in-1 duurde het gewoon een poosje.
Pagina: 1