Toon posts:

KPN ADSL afstand tot centrale

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd...

maar sinds een paar dagen kan ik opeens ADSL start, lite, basic en extra aanvragen, terwijl voorheen deze vier varianten allemaal onmogelijk waren vanwege de afstand tot de telefooncentrale.

Aangezien zowel ons huis als de centrale niet recentelijk verplaatst zijn lijkt het me onwaarschijnlijk dat hier ook maar iets van klopt. En nee, er is ook geen centrale bijgebouwd en we zijn ook niet aan een andere centrale gekoppeld...

De afstand is ongeveer 4-5 kilometer, dus zoiets als ADSL extra (4MBit+) is theoretisch al niet haalbaar, laat staan praktisch te realiseren.

Hebben meer mensen hier dergelijke ervaringen met de postcodecheck van KPN?

Jammer ook dat de helpdesk van KPN weinig anders doet (kan doen?) dan weer verwijzen naar de postcodecheck. :(

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik denk niet dat ze out of the blue de database aanpassen en zeggen dat het beschikbaar is, zonder dat er wat veranderd is. Misschien is de centrale vervangen door een ander type ofzo.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 20:19
Wil je een van deze abbonnementen hebben ?
Zo ja, dan gewoon aanvragen :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 21:35
In het KPN-upgrade topic vermeldde iemand ook al dat volgens de postcodecheck er meer mogelijk is, dus wie weet is het wel waar dat je het nu wel kan aanvragen en eerst niet :)

The devil is in the details.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

KPN is volgens mij momenteel bezig met de postcode check aan het herzien, ze waren eerst heel soepel, zijn toen steeds strenger geworden, maar lijken nu het in de praktijk vrijwel storingsloos is weer wat soepeler te worden (om meer mensen op adsl te krijgen denk ik).

Hier liep overigens al een topic over:
Beschikbaarheid ADSL Sterk verbeterd?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Misschien wordt KPN eindelijk soepeler? Waar KPN hier enkel Lite wilde leveren kan ik met BBned vrolijk 2mbit gebruiken :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad JvS, dat topic zocht ik... zit hier blijkbaar te slapen :Z

BBned kan hier alleen 512/256 via bitstream aanbieden. Da's niet erg snel, maar wel duur (dankzij de bitstream lijn van KPN dus).

Daarom verbaast het me nogal dat ik opeens ook

ADSL Go 416/160 kbit/s
ADSL Lite 1120/352 kbit/s
ADSL Basic 2240/416 kbit/s
ADSL Extra 4480/704 kbit/s

kan bestellen bij KPN. De laatste is iig niet haalbaar. Niet volgens het artikel over ADSL wat ik op www.iec.org heb gevonden althans.

De afstand tot de centrale is hiervoor echt te groot en ik vermoed dat KPN bij een meting daar ook wel achter komt...

Bij SDSL van XS4all/KPN is er trouwens niks gewijzigd. Daar blijft 256/256 de enige optie.

• ScuL
Als je al ADSL hebt kun je dmv een aantal parameters van je modem achterhalen wat de maximaal haalbare ADSL snelheid op jouw afstand is.
Je zou dus bijv. Go kunnen aanvragen en kijken hoe ver je kan gaan, mits je provider er aan mee wil werken.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Sorry voor het kicken, maar vond het beter hier in verder te gaan dan een nieuw topic te openen.
Normale telefoonlijn
Beschikbaar in de varianten Slim, Go, Lite, Basic en Extra.

ISDN-aansluiting
Beschikbaar in de varianten Slim, Go, Lite en Basic.
Ik heb ADSL via Wanadoo (KPN) op een ISDN lijn. Op dit moment heb ik de Basic variant. Ik heb ontdekt dat ik 2857 meter van de centrale woon. Ik kan alleen nergens vinden wat nou voor welke adsl variant de maximale snelheid is. Ik weet dat maximaal 5km is, maar dan alleen voor de simpele variant.

En als Normale telefoonlijn wel kan waarom kan dan isdn niet is daat zo'n verschil in dan :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• ScuL
Het ISDN signaal heeft een grote brandbreedte (meer frequentiebereik) nodig. Daardoor is er minder ruimte voor het ADSL signaal en/of eventueel een grotere kans op storingen dan bij een analoge lijn..

Pagina: 1