Toon posts:

[JAVA] import probleem met dll in Eclipse editor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze import:

import amzi.ls.*;

geeft de Eclipse editor bij het compilen de error: The import amzi cannot be resolved

Deze import maakt gebruik van enkele dll's die ik in dezelfde map als het bestand heb staan en ze staan trouwens ook bij de omgevingsvariabelen van XP. Via de command line compiled deze file wel. Maar ik zou graag in Eclipse hiermee werken dit is namelijk veel handiger voor met packages te werken en zo.
Gewone java bestanden kan ik wel compileren in eclipse. Weet iemand hiervoor een oplossing? Mis ik een eclipse plugin ofzo?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

[offtopic]
Wat ga je maken trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
We zijn het spel Sokoban aan het implementeren. Hierbij wordt het algoritme geïmplementeerd in Prolog en de rest in Java. Die amzi import is nodig voor de koppeling tussen java en prolog.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 16:08:
We zijn het spel Sokoban aan het implementeren. Hierbij wordt het algoritme geïmplementeerd in Prolog en de rest in Java. Die amzi import is nodig voor de koppeling tussen java en prolog.
Waarom ga je niet voor een volledig in Java geimplementeerde Prolog engine?
http://grunge.cs.tu-berlin.de/~tolk/vmlanguages.html

[edit]
Ik zie dat de link het ineens niet meer doet :?

[ Voor 7% gewijzigd door Alarmnummer op 22-05-2004 11:17 ]

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je moet Eclipse vertellen waar gezocht moet worden naar klassen die je importeert. Deze bevinden zich in een folder op het bestandsysteem of in een JAR-bestand.

In Eclipse doe je het volgende:
- selecteer "sokoban" in de package explorer.
- open het context menu (Properties for "sokoban")
- klik links op Java build path
- breng het Libraries tabblad naar de voorgrond
- klik Add JARs... of Add Class Folder... afhankelijk van waar de klassen van het amzi.ls package staan
- er verschijnt een popup waar je kunt navigeren naar de lokatie waar het package gevonden kan worden.
- klik OK en bouw "sokoban" opnieuw

PS. import x.*; is heel lelijk en bovendien onnodig in Eclipse. CTRL+SHIFT+O voegt geautomatiseerd alle imports toe die nodig zijn. Hiermee voorkom je namespace conflicten, vooral op klassen met generieke namen als Date, List, enz.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik enkel over de dll's beschik en een file ls. Wanneer ik deze met "add class folder" wil toevoegen dan moet ik hierbij ook een link naar de javadoc zetten en naar de source maar deze heb ik niet. En zonder een juiste link wordt de ok-knop niet ge-enabled

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 11:16 ]

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 11:12:
Het probleem is dat ik enkel over de dll's beschik en een file ls. Wanneer ik deze met "add class folder" wil toevoegen dan moet ik hierbij ook een link naar de javadoc zetten en naar de source maar deze heb ik niet. En zonder een juiste link wordt de ok-knop niet ge-enabled
Maar kijk anders een naar Prolog implementaties voor Java. JIP, Jiprolog, Moksa, Gnuprolog etc.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 11:12:
Waar je "add class folder" gebruikt moet je een directory met .class bestand zetten. DLLs gaan niet werken. Er moeten klassen zijn die de brug vormen van Java naar de native DLL.

Als je de vereiste JAR en/of Java klassen hebt zul je zien dat het toevoegen van de source en/of javadoc ook niet vereist is.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Pagina: 1