Toon posts:

Hoe krijg ik TCP/IP > ADSL modem verbinding onder 98SE goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Op m'n 200Mhz computer heb ik de speedtouch 330 adsl usb modem aangesloten, deze wordt netjes herkend en geinstalleerd. Het probleem is dat ik niet kan 'inbellen', omdat er geen tcp/ip protocol is geinstalleerd voor de modem :S 'k heb verschillende dingen geprobeerd, maar 'k krijg met geen mogelijkheid het tcp/ip protocol aan m'n modem gekoppeld. Nu staat het NISDWAN protocol gekoppeld aan 't modempje. Verder staat er tcp/ip -> <niets> :'(
(De lampjes van de modem zijn allebei groen, dus goed, 't probleem ligt echt aan't (ontbrekende) protocol)

PC Specs:
- 200 Mhz
- 16 mb ram (ja minimaal, wordt nog geupgrade)
- win98se
- de rest: boeiuh

Bij voorbaat dank
Hans

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

voor de speedtouch 330 HOEFT ook helemaal geen tcp/ip geinstalleerd te worden, je hebt alleen een tcp/ip voor je inbelnetwerk/externe toegang nodig. Die krijgt een IP toegekend van de ISP en dan werkt het gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://web.planet.nl/abonnees/servicelijn/pics/usb98netwerk1.gif

Je maakt namelijk gewoon een inbelverbinding (sterker nog, die maakt de software: Alcatel speedtouch connection), en de inbelverbinding gebruikt je Speedtouch modem als modem (jeu, logica :P).

Welke onderdelen staan er allemaal in je netwerk en welke foutmelding krijg je dan eigenlijk bij het inloggen? Een 3 cijferige foutcode?

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 21-05-2004 14:59 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp