Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen deze 2 telefoons.Ik heb op verschillende fora informatie gevonden en gelezen. Helaas was er nergens een echt vergelijking tussen deze 2 gsm's. Als ik het goed heb lijken de 2 nokia's vrij veel op elkaar qua features ( beiden dezelfde camera,pop 3 compatible, uitbreidbaar geheugen etc. )
daarom vroeg ik me ook af waarin ze echt verschillen.....

nokia 6600

+ Symbian OS 7.0 -> maakt het mogelijk om veel aplicaties te draaien zoals een soort van msn en dergelijke...?

+ Groter scherm -> dit is handig om filmpjes te kijken op je telefoon

Nokia 6230

+ Kan langer filmen dan 9 seconden???

- Heeft geen Symbian OS 7.0 maar draait op series 40 software

ik vroeg me af of mensen me verder aan kunnen vullen en mocht ik hierboven genoemde informatie verkeerderd hebben....correct me

Verwijderd

Tja, ik heb hetzelfde probleem met kiezen tussen deze 2. Maar om het nog moeilijker te maken brengt Nokia binnenkort de 7610 uit. Is nieuw en dus natuurlijk wel duurder, maar heeft het beste van allebei én een 1 MP camera (1152x864). Het design is wel wat apart van de 7610.. Moeilijk kiezen hoor. Ik hoop dat mensen met ervaring met beide telefoons ons kunnen helpen..

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

De 6600 vind ik persoonlijk net even te groot, vooral met stappen zit hij net niet lekker in je broek vind ik.

De 6220 die ik nu heb bevalt me beter, wacht nog even met de 6230 tot ik me contract weer kan verlengen.. (nog 1,5 maand)

Verder vind ik alle toeters en bellen wel grappig die de 6600 meer zou kunnen, alleen rijst bij mij meteen weer de vraag hoe vaak ga ik het gebruiken.

Tha

Verwijderd

Topicstarter
Tha schreef op 21 mei 2004 @ 15:01:
De 6600 vind ik persoonlijk net even te groot, vooral met stappen zit hij net niet lekker in je broek vind ik.

De 6220 die ik nu heb bevalt me beter, wacht nog even met de 6230 tot ik me contract weer kan verlengen.. (nog 1,5 maand)

Verder vind ik alle toeters en bellen wel grappig die de 6600 meer zou kunnen, alleen rijst bij mij meteen weer de vraag hoe vaak ga ik het gebruiken.
ik loop de hele dag te kloten met mijn gsm ( student he;) ) dus ik wil er wel veel mee kunnen doen. vandaar dat de 6600 beter bij mijn wensen aan sluit alleen deze is inderdaad groter....

blijft moeilijk 8)7

Verwijderd

Tja het ligt er gewoon aan welk formaat je prettig vindt en welke functies je wilt hebben.. Wil je gewoon een lekker beltelefoontje (6230) of wil je een telefoon bij je hebben waar de functies in overvloed zijn? (6600) ik ga meestal voor de functies en het design... Als ik zou moeten kiezen zou ik de 6600 nemen, puur omdat ik het Symbian Series 60 besturings systeem erg goed vind (beter dan het series 40) en de 6600 heeft een erg mooi design... vind je daarentegen de 6600 te groot en wil je een wat kleiner toestel met bovengemiddelde functies dan is de 6230 de keus voor jou! :)

Ik ben al een tijdje wat grotere telefoons gewend dus ik heb nooit zo'n probleem met het formaat.. tenzij het een 3650 ofzo is natuurlijk! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 15:11 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 21:45
Ik heb zelf ook getwijfeld tussen deze toestellen en de Sony Ericsson T630. Maar ben uiteindelijk voor de Nokia 6230 gegaan.

Nokia 6600
+ groot scherm
- grote toestel/design, traagheid, geen carkit met houder, alleen blauwe tand.

Nokia 6230
+formaat, goed scherm, snel, CARKIT
-bugs, ik zit nog met oude software :+

Sony Ericsson T630 scoort bij mij even goed als de Nokia 6230 alleen de brakke kwaliteit van SE carkits heeft mij doen besluiten de 6230 te kopen.

Verwijderd

Tja het ligt er gewoon aan welk formaat je prettig vindt en welke functies je wilt hebben.. Wil je gewoon een lekker beltelefoontje (6230) of wil je een telefoon bij je hebben waar de functies in overvloed zijn? (6600)
Lekker beltelefoontje die 6230?? hahaha voor een lekker beltelefoontje koop je een nokia 1100. Je onderschat die 6230 nogal hoor hij heeft toch echt verschrikkelijk veel functies. Hier zie je ff een mooi vergelijk, http://www.nokia.com/phon...OMP&phone=6230&phone=6600
enne... volgens mij heeft hij op een kleiner display na, toch echt meer functies dan de 6600;) bovendien langere beltijd/standby tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 19:24 ]

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb beide gsm's, eerst de 6600, nu de 6230. Ik vind de 6230 de beste vd twee:
-MP3 speler en radio, MP3 heeft de 6600 ook wel, maar om te beginnen zit er bij de 6600 geen headset, bij de 6230 wel, tevens heeft de 6600 een beroerde geluidsuitgang met een lage kwaliteit.
-6600 duurt erg lang met opstarten, in die tijd is de 6230 3x opgestart
-6230 reageert veel vlotter, licht springt meteen aan, zit een vertraging in bij de 6600
-nadeel van de 6230 is de vierpuntsdruktoets, het in het midden indrukken hiervan is wennen, vind ik nu geen nadeel meer na een kleine week gebruik.
-6230 heeft mooier design, maar dat is uiteraard subjectief.

Mocht je toch voor de 6600 gaan stuur me ff een mailtje, hij staat namelijk in de verkoop...

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

Kijk ook eens naar de Siemens SX1. Dat is een Symbian telefoon die WEL gewoon radio en stereo MP3 heeft. Werkt ook op MMC kaartjes dus genoeg opslag als je wil. Die laat de 6600 dus nog achter zich.

Verder is een discussie over de 6600 of 6230 redelijk zinloos als je gaat kijken wat de telefoons kunnen. De 6600 is Symbian en kan dus VEEL meer dan een 6230. De 6230 kan je niet uitbreiden met extra mogelijkheden (nouja, met Java maar dat kan je niet serieus nemen). Dus de stelling 'wil je lekker kunnen bellen neem je een 6230 en wil je alles kunnen neem je een 6600' klopt redelijk. Wil je 'alles' kunnen EN ook nog MP3 en radio hebben dan neem je de Siemens SX1.

SX1:
http://www.siemens-mobile..._15803_rArNrNrNrN,00.html

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 19:22:
[...]

Lekker beltelefoontje die 6230?? hahaha voor een lekker beltelefoontje koop je een nokia 1100. Je onderschat die 6230 nogal hoor hij heeft toch echt verschrikkelijk veel functies. KNIP... Bladibla

volgens mij heeft hij op een kleiner display na, toch echt meer functies dan de 6600;) bovendien langere beltijd/standby tijd.
Haha, volgens mij heb JIJ geen idee waar je over praat hoor ik al! 8)7 Dat jij nou zo op die mp3speler geilt wil niet zeggen dat dat telefoontje nou daarom in een keer meer functies heeft! welke functies heeft de 6230 volgens jou MEER dan de 6600 dan!?? ehhh.. GEEN.. ok dan.. de mp3speler werkt idd misschien beter, maar verder moet je natuurlijk geen Series 40 OS met een Series 60 OS vergelijken tenzij je er natuurlijk geen verstand van hebt... :X

Oh en ik zei over dat 6230 beltelefoontje ook "wil je een wat kleiner toestel met bovengemiddelde functies dan is de 6230 de keus voor jou!" even oppassen met je reactie dus voortaan.... 8)

Verwijderd

thefox154 schreef op 22 mei 2004 @ 13:55:
Nokia 6600
+ groot scherm
- grote toestel/design, traagheid, geen carkit met houder, alleen blauwe tand.
Volgens mij is er voor de 6600 wel een autohouder verkrijgbaar.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 21:45
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 04:24:
[...]

Volgens mij is er voor de 6600 wel een autohouder verkrijgbaar.
jah dat klopt, maar ik rij dagelijks dik 200 kilometer dus wil graag een carkit met oplaadfunctie. Ik zit veel te bellen in de wagen, en je zult altijd zien als je hem het hardst nodig hebt is ie leeg. Dus vandaar een echte inbouwcarkit. Zonder dat er allehande ladertjes enzo in me sigaretenaansteker moeten. Er is wel wat te krijgen voor de 6600 maar niet zo netjes als de cark126 van nokia.

Daarom viel die voor mij af.

Verwijderd

Haha, volgens mij heb JIJ geen idee waar je over praat hoor ik al! Dat jij nou zo op die mp3speler geilt wil niet zeggen dat dat telefoontje nou daarom in een keer meer functies heeft! welke functies heeft de 6230 volgens jou MEER dan de 6600 dan!?? ehhh.. GEEN.. ok dan.. de mp3speler werkt idd misschien beter, maar verder moet je natuurlijk geen Series 40 OS met een Series 60 OS vergelijken tenzij je er natuurlijk geen verstand van hebt...

Oh en ik zei over dat 6230 beltelefoontje ook "wil je een wat kleiner toestel met bovengemiddelde functies dan is de 6230 de keus voor jou!" even oppassen met je reactie dus voortaan....
Hahaha kerel ik zeg niet dat ik op die mp3 speler geil, ik zeg dat het een functie meer is, die erg veel mensen wel op prijs stellen. Misschien geil jij wel op dat Symbian series 60 OS ;) En als je wilt mierenneuken over extra functies van 6230 t.o.v. 6600, hier een lijstje: MP3 speler ( speciaal voor jou), FM radio, EDGE Gprs (toch wat sneller) spelletje extra, chatten, lichter, kleiner etc etc. Niet dat ik de laatste functies zoals spelletjes enzo zo belangrijk vind maja.
Bovendien heb ik ooit een 6600 in mijn handen gehad ( jaja ik mocht er even mee "spelen") en hij bleek niet zo snel te zijn als het geheugen beetje voller zat, en dat is een probleem waar ik al vaker mensen over heb horen klagen!

Verwijderd

thefox154 schreef op 23 mei 2004 @ 12:32:
[...]

jah dat klopt, maar ik rij dagelijks dik 200 kilometer dus wil graag een carkit met oplaadfunctie. Ik zit veel te bellen in de wagen, en je zult altijd zien als je hem het hardst nodig hebt is ie leeg. Dus vandaar een echte inbouwcarkit. Zonder dat er allehande ladertjes enzo in me sigaretenaansteker moeten. Er is wel wat te krijgen voor de 6600 maar niet zo netjes als de cark126 van nokia.

Daarom viel die voor mij af.
Misschien is dit de oplossing voor de 6600

http://www.belstore.com/b...agid=3&M5CurrUrl=MBERAACC

Owhnee.. Bij deze uitvoering zit een houder waar je nog met een los stekkertje moet werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 03:04 ]

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 12:28
ik zit ook erg te twijfelen tussen deze twee telefoons. omdat ik hem via mijn werk aan kan schaffen, kosten deze twee modellen ongeveer evenveel...

voor zover ik nu kan zien is het grootste verschil tussen 6600 en 6230 Symbian.

wat ik naast bellen wil doen met mijn telefoon, is em als PDA gebruiken. of nou ja, PDA, een goede agenda functie op zijn minst. wat me erg aantrekt in the 6230 is zijn formaat, terwijl ik een beetje het idee krijg dat symbian een stuk flexibeler is dan java (6230 heeft alleen Java)...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik heb zelf eerst de 3650 (redelijk gelijk aan de 6600) gehad en ik heb nu de 6230. De 6600 heeft gewoon meer mogelijkheden en als je veel meer met je telefoon doet dan bellen en je extra programmatuur erop wil zetten dan is de 6600 een betere keuze.
De 6230 heeft voor mij als grote pluspunten gewoon de mp3 speler (stereo t.o.v. de mono van de 6600 software) en de radio. Maar als dat niet nodig is en het formaat telefoon er niet echt toe doet dan is de 6600 betere keuze.
Wil je voornamelijk bellen / sms'en (en muziek belangrijk vind zoals ik ;)) dan kan je het beste voor de 6230 gaan. Toestel kan een hoop maar die functies die de 6600 biedt qua uitbreidingen kan ie niet tegenop.

• GreenEye
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 18:34
Mischien met je ook maar eens kijken naar de Sendo X die binnenkort uitkomt.

http://www.sendo.com/smartphones/intro.asp :P

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-11 00:24

Flappiewappie

Hier nog meer

Pogostokje schreef op 22 mei 2004 @ 20:07:
Kijk ook eens naar de Siemens SX1. Dat is een Symbian telefoon die WEL gewoon radio en stereo MP3 heeft. Werkt ook op MMC kaartjes dus genoeg opslag als je wil. Die laat de 6600 dus nog achter zich.

Verder is een discussie over de 6600 of 6230 redelijk zinloos als je gaat kijken wat de telefoons kunnen. De 6600 is Symbian en kan dus VEEL meer dan een 6230. De 6230 kan je niet uitbreiden met extra mogelijkheden (nouja, met Java maar dat kan je niet serieus nemen). Dus de stelling 'wil je lekker kunnen bellen neem je een 6230 en wil je alles kunnen neem je een 6600' klopt redelijk. Wil je 'alles' kunnen EN ook nog MP3 en radio hebben dan neem je de Siemens SX1.

SX1:
http://www.siemens-mobile..._15803_rArNrNrNrN,00.html
lijkt me ook dat de SX1 beter is dan de 6600.., daar was ik ook al achter gekomen in mijn speurtoch..,

nu zit ik dus nog te twijfellen tussen 6230 en de SX1 :(

groter beeld + symbian tegenover kleiner (telt wel redelijke zwaar mee) + mp3 ringtones (yay! :O )

Hier staat wat

• Uiligheid
  • Laatst online: 10-11 20:10

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Tja, ik zou die SX1 niet echt als optie overwegen, maar dan voornamelijk door die klote cijfers aan de zijkant.

Kijk dan liever naar de Sendo X als concurrent. Die heeft ook het Now! Scherm en is wat smaller dan de SX1 en de 6600

Ik zelf heb een nokia 6600 en vind dit een erg aardig apparaat. Hij is wat breder en groter dan de 6230 (ik had hiervoor een 6610, dus ongeveer hetzelfde formaat). Aan de andere kant biedt hij ontzettend veel mogelijkheden door de apps die je kan installeren.

Dus je moet eigenlijk een grotere functionaliteit van de 6600 tegenover de langere batterijduur en formaat van de 6230 zetten. Dat is lastig inderdaad ;)

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 13:25
radio en mp3 @ 6230 = thxz 8)
zie ik zelf als heel groot voordeel

6600 voordeel groot?

[ Voor 153% gewijzigd door NightForce op 23-07-2004 13:05 ]

• Uiligheid

Uiligheid

Tja, wat is groot... Ik heb hier iets van 300 mb aan software voor Symbian 60, dat vind ik wel een groot voordeel.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-11 00:24

Flappiewappie

Hier nog meer

Uiligheid schreef op 23 juli 2004 @ 12:57:
Tja, ik zou die SX1 niet echt als optie overwegen, maar dan voornamelijk door die klote cijfers aan de zijkant.

Kijk dan liever naar de Sendo X als concurrent. Die heeft ook het Now! Scherm en is wat smaller dan de SX1 en de 6600

Ik zelf heb een nokia 6600 en vind dit een erg aardig apparaat. Hij is wat breder en groter dan de 6230 (ik had hiervoor een 6610, dus ongeveer hetzelfde formaat). Aan de andere kant biedt hij ontzettend veel mogelijkheden door de apps die je kan installeren.

Dus je moet eigenlijk een grotere functionaliteit van de 6600 tegenover de langere batterijduur en formaat van de 6230 zetten. Dat is lastig inderdaad ;)
http://www.xonio.com/feat..._unterseite_11735671.html

staat een goeie vergelijking van de 6230 en de SX1, maar alle problemen die ze geven bij de SX1 zijn op te lossen met alternatieve software....,

ik ga morgen wel even naar de winkel ofzo, en kijken of het verschil in grote echt niet te doen is, of dat het wel gaat..., die dingen zijn tegewoordig allemaal niet groot meer nl.

Hier staat wat

• Uiligheid

Uiligheid

Vor allem das Mini-Gehäuse und die bessere Tastatur geben letztendlich den Ausschlag für diese Entscheidung und bringen den smarten Finnen auf den Sieger-Thron im Xonio-Ranking.
Dus niet de SX1 die verliest om rare redenen die af te vangen zijn met software, maar de 6230 die wint om formaat en toetsenbord. (en dat is subjectief natuurlijk)

Verder lees ik net [url=http://www.esato.com/phones/index.php/phone=109,cp=97]hier[/klik] dat de 6230 geen voice-recorder heeft. Dat vind ik persoonlijk wel een makkelijke functie.

Overigens: wat wellicht ook interessant is: wanneer je gebruik kan maken van een GPS systeem, kan dat icm met de 6600 (wayfinder, Route 66, TomTom)

Dat is wellicht ook iets om mee te nemen.

Daarnaast las ik ook nog dat de SX1 betere synchronisatie heeft dan de 6230. Dat is voor mij een belangrijk argument. Daarbij moet ik vertellen, dat die van mij het prima doet met bluetooth syncen met outlook. Het programma ClickYes is daar een uitkomst!

[ Voor 28% gewijzigd door Uiligheid op 23-07-2004 23:51 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Uiligheid schreef op 23 juli 2004 @ 23:49:
[...]
Verder lees ik net http://www.esato.com/phones/index.php/phone=109,cp=97 dat de 6230 geen voice-recorder heeft. Dat vind ik persoonlijk wel een makkelijke functie.
De 6230 heeft wel een voice recorder hoor!
Maar geen voicememo idd.

[ Voor 6% gewijzigd door Jimster op 23-07-2004 23:53 ]

Verwijderd

Uiligheid schreef op 23 juli 2004 @ 23:49:
[...]

Verder lees ik net [url=http://www.esato.com/phones/index.php/phone=109,cp=97]hier[/klik] dat de 6230 geen voice-recorder heeft. Dat vind ik persoonlijk wel een makkelijke functie.
Dat heppie wel! (ikhebem)
Pagina: 1