Ik ben al de hele dag aan het stoeien om onderstaand probleem op te lossen. Ik vermoed dat de oplossing erg simpel is, maar helaas heb ik die (ondanks veel zoeken) niet kunnen vinden. Nadeel is ook dat mijn JS-kennis net iets te beperkt is. Hopelijk kan hier iemand me helpen.
Ik heb de volgende code:
Als ik tekst selecteer in het bewerk-venster, gaat het plaatsen van tekst helemaal goed. Zet ik de cursor echter op een willekeurige plek (zonder een tekstselectie dus), dan verschijnt mijn toegevoegde tekst (d.m.v. PasteHTML) niet in het bewerk-venster, maar daarboven. Iemand een idee wat hier aan te doen is?
Ik heb de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <html><head>
<script>
function plaatstekst() {
var selectedText = document.selection.createRange();
selectedText.pasteHTML ("HALLO")
}
</script></head>
<body bgcolor=#EBEBEB>
<A HREF="javascript:plaatstekst();">Plaats tekst</A><HR>
<div id="edit" contentEditable="true" style="width:400px;height:300px;background-color:white;"> <P>Dit gedeelte is te bewerken<P></div>
</body>
</html> |
Als ik tekst selecteer in het bewerk-venster, gaat het plaatsen van tekst helemaal goed. Zet ik de cursor echter op een willekeurige plek (zonder een tekstselectie dus), dan verschijnt mijn toegevoegde tekst (d.m.v. PasteHTML) niet in het bewerk-venster, maar daarboven. Iemand een idee wat hier aan te doen is?