Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Probleem!] Fan/Fan controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eeejz
ik moet ff opschieten anders raakt me pc een beetje verhit :(
uhm ik wou net fantilator spanning op meten dagtk mwa is wle best dus sluit ik hem weer aan
maar nu werkt hij niet meer :S?
ik denk zelf dat ie kortsluiting heeft gemaakt maar nu :S?
ik heb een fancontroller waar ik dus nu gek van word! die zit alleen maar te piepen omdat de fan niet meer werkt..
dus die heb ik weten te disabelen maar wat nou?
de fan zelf kan niet kapot zijn omdat die niet was aangesloten dus ik denk zelf dat er iets met de fan controller verkeerd is
er loopt wel stroom door hebk op gemete (zonder kortsluiting dit keer :p)
en wat ook nog werkt als ik de fan aansluit en er snel aan ga draiien dan zie je op de fan controller het toerental oplopen dus stopt hij met piepen maar als je weer los laat piept hij weer dus hij krijgt geen stroom ofzow
(contact spray hebk al geprobeerd!)

hopelijk kunnen jullie mij helpen

grtz Onno

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:32

Turkish

zhé germans

Wat staat er eigenlijk :?

probeer eens een ander fannetje, kan zijn dat deze kapot is namelijk. Ding gaat niet vanzelf piepen meestal

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
wat er staat nl :p
maare dat hebk dus gezocht maar ik heb ze alleen met 2 draadjes! en die hij nodig heeft zijn er 3 :S?

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

uhm, gewoon de rode en zwarte kabel zijn vogges mij de stroom kabels, daarop aansluiten, dan kun je wel geen rpm uitlezen, maar dat kan in principe geen kwaad (correct me if im wrong)

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:32

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:58:
wat er staat nl :p
maare dat hebk dus gezocht maar ik heb ze alleen met 2 draadjes! en die hij nodig heeft zijn er 3 :S?
een RPM uitlezende fan heeft 3 draadjes, normale fans maar 2, dus is het logisch dat hij het niet doet als je hem direct op je fancontroller aansluit.
Overigens had je dit wel in je topicstart kunnen zetten, dan had je deze vraag niet gekregen.

offtopic:
Doe ook eens wat aan je taalgebruik, dit is MSN niet

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37
Turkish schreef op 21 mei 2004 @ 14:03:
[...]

offtopic:
Doe ook eens wat aan je taalgebruik, dit is MSN niet
offtopic:
zelfs dat is meestal nog beter....

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Biglines schreef op 21 mei 2004 @ 14:03:
uhm, gewoon de rode en zwarte kabel zijn vogges mij de stroom kabels, daarop aansluiten, dan kun je wel geen rpm uitlezen, maar dat kan in principe geen kwaad (correct me if im wrong)
Je hebt helemaal gelijk!

Je moet gewoon die fan aansluiten, en hij moet het dan ook gewoon doen, Je kunt dan alleen gen RPMetjes uitlezen. Maar ja.. als de fan het toch gewoon doet.. :)

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:24

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik denk dat de TS dan gek blijft worden van het gepiep van zijn fancontroller.

[ Voor 7% gewijzigd door M-ThijZ op 22-05-2004 00:36 . Reden: het is al laat ;) ]

Verwijderd

Als de Fan het wel doet als je er 12V op zet > fan in orde
Als de Fan het niet doet als je hem aansluit op je baybus > baybus kapot
Als de spanning extreem inzakt als je een fan aansluit op de controller > controller overbelast of doorgebrand

Kijk gelijk je toetsenbord eens na, want die heeft zo te zien ook wat probleempjes. ;)

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:59

R-B

Blokkert

uhmm bij mij is er ook 1 controller van de 4 kapot, ook kortsluiting

is niet te repareren zo te zien :'(

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Pagina: 1