[XP] Rare geluiden uit mijn boxen

Pagina: 1
Acties:

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik heb laatste tijd heel veel last van rare geluidjes uit mijn boxen bijv. als ik een nummer zit af te spelen in Winamp heb ik soms dat hij heel raar doet en dan komen er allemaal gekke geluiden uit mijn box en dan is het stil (muziek loopt wel door in Winamp maar speelt verder niks af). Zelfde heb ik soms in Reason (Programma waar je eigen nummers mee kunt maken) als ik dar soms afspeel komen er ook allemaal gekke geluiden uit mijn boxen en doet het geluid het ook niet meer in het programma moet ik hem helemaal op nieuw opstarten. Ik snap er niks van. Iemand idee waar het aan kan liggen, virus?

Ik heb trouwens Windows Xp, Creative Audigy 1, 512 DDR Ram, Maxtor HD volgens mij en een videokaart weet niet welke 1tje waar 2 beeldschermen op kennen in ieder geval.

Verwijderd

Probeer effe je sound drivers opnieuw te installeren :)

• Drazzic
Hmm, dat zal ik gelijk maar eens gaan doen. Thanks alvast.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

en zoek gelijk of er een nieuwere driver is......
misschien ist gewoon een bugje dat er in een nieuwere versie uit is.

• Drazzic
Ik heb even de nieuwe drivers geinstalleerd tot nu toe werkt het goed, hopelijk blijft het zo :) Alvast bedankt.

• Drazzic
Helaas het heeft niet geholpen ze zijn alweer terug :( waar kan het dan eventueel aanliggen? Ik vind mijn computer daarbij ook soms wel erg traag, misschien dat het er mee te maken heeft?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kan het zo zijn dat je geluid hoort wanneer je harde schijf aan het werk is? Ik heb dat ook gehad; en opgelost door voor mijn moederbord alle VIA drivers & de rpp (RAID Performance Patch) te gebruiken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

sterk punt inderdaad..
misschien nog iets om aan te denken, mijn vriendinhad ook krakend en stotterend geluid. maar dat was opgelost nadat er een nieuwere videokaart in kwam.
vraag me niet hoe het komt maar hou er dus wel ff rekening mee dat gaar geluid niet altijd aan je geluidskaart hoeft te liggen...

• A1ex
  • Niet online
Hoor je die gekke geluiden ook als je niks afspeelt? Zou eventueel ook de radio zijn die door je speakers komt, heb ik iig af en toe "last" van. Zo niet, dan heb ik niks gezegd :p

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12
possamai schreef op 21 mei 2004 @ 21:27:
sterk punt inderdaad..
misschien nog iets om aan te denken, mijn vriendinhad ook krakend en stotterend geluid. maar dat was opgelost nadat er een nieuwere videokaart in kwam.
vraag me niet hoe het komt maar hou er dus wel ff rekening mee dat gaar geluid niet altijd aan je geluidskaart hoeft te liggen...
Damn... als je je pc als vriendin gaat zien... tss :P

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 18:44
ja idd, het gaat zo niet echt goed met je vriendin nee.... :9

offtopic:
"mijn vriendinhad ook krakend en stotterend geluid. maar dat was opgelost nadat er een nieuwere videokaart in kwam."
>:)

hmm misschien toch even proberen idd zonder muziek aan, staat er misschien een radio of wekker ofzo naast (andere apparaten dus)......

al eens andere speakers geprobeerd?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Drazzic
Nee er staat alleen een cd speler & versterker langs, ik heb namelijk versterker op de computer aangesloten. Ik heb bijna altijd muziek aan staan maar ik zal straks eens kijken of ik er ook last van heb als ik geen muziek op heb staan, volgens mij niet. De videokaart is nog redelijk nieuw dus ik denk niet dat het daar aan zal liggen. Het is volgens mij wel als mijn HD aan het werk is want meestal is hij dan ook ff sloom en aan het denken. Spider ik heb gewoon de originele instellingen volgens mij van mijn moederbord het heeft zo altijd gewerkt en heb verder niks veranderd dus zou het dan nog daar aan kunnen liggen? Is er misschien iets kapot in mijn computer?

• Drazzic
Het is vandaag heel erg geworden, zo kreeg ik net weer zo'n gek geluidje uit mijn boxen waarna het hele beeld "vastvroor" en ik de muis dus niet meer kon bewegen. Tevens kwam er een rare rode streep boven in mijn scherm :(

Na het resetten van de computer wou ik hier iets posten en ik had muziek in winamp lopen, daarna liep hij daar heel raar want hij bleef hangen en speelde dus heel de tijd het zelfde stukje opnieuw (loopje van 3 seconden ofzo), niet veel daarna vielen beide monitors uit en kon ik dus weer resetten waarna hij niet opstarte :S Toen heb ik de computer maar uitgezet en nu een half uurtje later doet hij het dan weer. Maar ik denk dat dit niet echt normaal is misschien dat jullie na wat er net is gebeurd weten waar het misschien aan ligt?

Alvast erg bedankt want fijn is het niet :)

• Drazzic
Sorry voor het kickje, maar ik ben helaas nog niks opgeschoten. Ik heb ondertussen een virusscan gedaan maar dat heeft echter ook niks geholpen, ook gescand op spyware/adware maar daar lag het ook niet aan. Ik zit zelf te denken dat er misschien iets in mijn hardware kapot is, maar ikw ou niet weten wat :( Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je iets van een netwerkkaart hebt? Kijk eens of het geluid overeenkomt met de netwerkactiviteit. Dat is iets waar mijn laptop namelijk ook last van heeft. Met wireless alleen 100x zo hard als met wired LAN... wired LAN hoor je alleen als de hdd downgespinned is en winamp volume op 0 gezet is.

Verwijderd

Hoop dat ik een licht in jouw duistere dagen kan werpen; ken dit probleem; hoorde af en toe ook een krakend en storend geluid terwijl ik niets aan t doen was.. Ben erachter gekomen dat bepaalde Winamp versies lekker in je geheugen blijven staan en het leuk vinden om je geluidsfragmenten te laten horen (dat is dat krakende rare geluid wat je hoort). Nu de oplossing; een andere (of nieuwere) versie van ons alom geliefde winamp op je peeceetje pleuren.. Heb je hier totaal geen zin in; dan moet je dus na het beluisteren van je muziek ff winamp uit je taakbeheer (taskmanager) halen...

Voila, problem solved _/-\o_

Laters

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik heb het hele sterke vermoeden dat je probleem ligt in je aarding. Er was ergens een erg uitgebreid topic over een jaar of anderhalf geleden. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je pc erg vreemd kan gaan reageren als er langere tijd geen aarding aanwezig is. Vreemde beep, brom, 'bliep', of storingsgeluiden zijn een mogelijkheid. (een simpele oplossing is om een geleidend iets tussen je pc en bv de verwarming te leggen).

Localhost is where the heart is

• Drazzic
Hmm alvast hardstikke bedankt ik zal eens proberen of het aan mijn winamp ligt maar ene kant lijkt dat mij niet, want ik heb het probleem ook in bijvoorbeeld Reason (een programma om eigen nummers te maken). Maar wie weet ik zal eens kijken of ik er ook last van hem als ik steeds winamp uitschakel.
Pagina: 1