[IRC] *** You have a DCC pending, Set your client to rec...

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Ik ben een beetje n00b met IRC,
Maar ik was vastberaden en dacht ik ga is even wat downloaden.
Settings goed gezet, hup naar http://www.******.com
Zoek een channel uit, eff copy-pasten.
Dan krijg je zo'n schermpje of je het wilt hebben, Ok gekozen natuurlijk.
Maar dan als hij wil starten, krijg ik de volgende foutmelding:

code:
1
 *** You have a DCC pending, Set your client to receive the transfer. (150 seconds remaining until timeout)

Ik ging dus Google'n met deze error, bleek dat ik het volgende moest doen:

Ignore op disabled zetten, en auto-get uitzetten.

Maar die error blijft.

Wat moet ik doen?

Verwijderd

/offtopic mag dit eigenlijk wel!?

/ontopic dan ligt het hoogstwaarschijlijk aan de bot waarvan je vraagd. Heb ik ook vaak zat. Is jammer volgende bot proberen misschien ?

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Weet je zeker dat je je instellingen zo hebt:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/gotirc1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/gotirc2.jpg

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Gebruik je mIRC ofzo? Dat is niet helemaal duidelijk namelijk hier :)
IRC is het netwerk, en daar zijn meerdere clients voor, waarvan mIRC er een is.
Mij lijkt trouwens verder dat je auto-get juist aan moet zetten, wegens de regel "Set your client to receive the transfer". Bedenk wel of je wel wil dat mensen jou zo maar alles kunnen sturen, en dat alles meteen wordt geaccepteerd ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Beetje zoekwerk en wat logisch denkvermogen helpt in dit soort gevallen wel
ignore gaat namelijk na 3 minuten weer aan ongeveer \
wat je moet doe is de bestandsextensie toevoegen aan de lijst van te accepteren bestanden en gewoon de autoget weer aan!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wokkel1982 schreef op 21 mei 2004 @ 13:32:
Ik ben een beetje n00b met IRC,
dit heeft niets met IRC te maken imo
code:
1
 *** You have a DCC pending, Set your client to receive the transfer. (150 seconds remaining until timeout)

Wat moet ik doen?
staat er toch?
"Set your client to receive the transfer. "

dus accepten ;)

(let ook op eventuele firewalls en portmappings)

• Bobje
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:34:
/offtopic mag dit eigenlijk wel!?

/ontopic dan ligt het hoogstwaarschijlijk aan de bot waarvan je vraagd. Heb ik ook vaak zat. Is jammer volgende bot proberen misschien ?
Het programma is trouwens gewoon legaal, en de opties ook. Dit probleem ligt aan mIRC, niet aan de bot's. Als je dus een file van een vriend toegestuurd zou krijgen, dan heb je dus ook kans op deze melding.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kan de TopicStarter even laten horen waarom hij de foutmelding niet gewoon heeft geintepreteerd en de daaraanverbonden actie heeft uitgevoerd? :) Ik heb zo het idee dat hij er met bovenstaande tips wel uit moet komen; tegelijkertijd is het zo logisch om die stappen uit te voeren dat ik me niet kan voorstellen dat hij bovenstaande nog niet heeft geprobeerd? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

bobje86nl schreef op 21 mei 2004 @ 13:36:
[...]
Het programma is trouwens gewoon legaal, en de opties ook. Dit probleem ligt aan mIRC, niet aan de bot's. Als je dus een file van een vriend toegestuurd zou krijgen, dan heb je dus ook kans op deze melding.
/offtopic Jah oke het programma is legaal maar wat je er meestal mee download niet :+ maar toch.

/ontopic d`r werd net gezegt dat die zichzelf weer aanzet.. daar is nou net dat ene vinkje voor "Turn back on after 3min" voor. Dat hij die pending niet aanzet. En nee het is geen bug in mIRC maar is wel degenlijk vaak een slecht geconfigte bot.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
bobje86nl schreef op 21 mei 2004 @ 13:36:
[...]
Als je dus een file van een vriend toegestuurd zou krijgen, dan heb je dus ook kans op deze melding.
Nee, dit is toch écht een melding van een XDCC-bot ;)

Overigens hoef je voor het ontvangen van bestanden geen enkele poort te mappen.

• Bobje
Spider.007 schreef op 21 mei 2004 @ 13:39:
Kan de TopicStarter even laten horen waarom hij de foutmelding niet gewoon heeft geintepreteerd en de daaraanverbonden actie heeft uitgevoerd? :) Ik heb zo het idee dat hij er met bovenstaande tips wel uit moet komen; tegelijkertijd is het zo logisch om die stappen uit te voeren dat ik me niet kan voorstellen dat hij bovenstaande nog niet heeft geprobeerd? :)
Ik vond het nog aardig lastig om dit probleem op te lossen, veel mensen hebben dit probleem.

Wou je het anders dichtgooien :+?
Osiris schreef op 21 mei 2004 @ 13:41:
[...]

Nee, dit is toch écht een melding van een XDCC-bot ;)

Overigens hoef je voor het ontvangen van bestanden geen enkele poort te mappen.
Dan heeft die Bot dus bepaalde instellingen opgegeven die jij moet hebben om de Transfer te starten. De 2 screenshots die ik heb gepost zijn mijn instellingen die ik heb en het probleem bij mij oploste. Als een vriend dus ook die instellingen heeft, die hezelfde zijn als de XDCC-bot, dan krijg je wel dezelfde melding.

[ Voor 32% gewijzigd door Bobje op 21-05-2004 13:44 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:40:
[...]

/offtopic Jah oke het programma is legaal maar wat je er meestal mee download niet :+ maar toch.

/ontopic d`r werd net gezegt dat die zichzelf weer aanzet.. daar is nou net dat ene vinkje voor "Turn back on after 3min" voor. Dat hij die pending niet aanzet. En nee het is geen bug in mIRC maar is wel degenlijk vaak een slecht geconfigte bot.
Ik probeerde alleen uit te sluiten dat hij niet weer automatisch terug op ignore zou springen en idd met het vinkje uit blijft hij altijd op disable staan. Wat hierbij wel het geval is is dat het vinkje standaard aan staat! dus let op :)

Verwijderd

Ik krijg die boodschap ook soms, ik wacht dan tot de aanvraag weg is gegaan en vraag opnieuw aan. Dan lukt het meestal (tenminste als je de juiste settings hebt)

• Bobje
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:56:
Ik krijg die boodschap ook soms, ik wacht dan tot de aanvraag weg is gegaan en vraag opnieuw aan. Dan lukt het meestal (tenminste als je de juiste settings hebt)
Ja leuk, maar welke instellingen heb je dan? Heb je die net als mij (zie bovenaan) of heb je die anders? Wat gebeurd er als je instellingen zo hebt als mij?

Verwijderd

Ik laat gewoon de instellingen staan zoals ze standaard staan, ik zet autoget file aan en voeg de extensie van het bestand dat ik ga downen toe aan accept only.

• Letsnow
  • Laatst online: 02-04 17:41
Misschien is er gewoon een fout met de bot dat komt ook vaak voor. Kijk of je een andere file kunt downloaden van iemand anders zoals bv een testfile.
Pagina: 1