[Xp] reboots

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:31
Heb bij mijn "fileserver" last van reboots. Hij zegt dan dat hij een bugcheck heeft gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Event Type: Information
Event Source:   Save Dump
Event Category: None
Event ID:   1001
Date:       20-5-2004
Time:       20:29:31
User:       N/A
Computer:   SERVER
Description:
The computer has rebooted from a bugcheck.  The bugcheck was: 0x000000d1
(0x69194a5c, 0x00000002, 0x00000000, 0x69194a5c).
A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini052004-04.dmp.

For more information, see Help and Support Center at 
http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

het is iedere keer eventID 1001 en de bugcheck komt voor in verschillende vormen, namelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
0x000000d1
0x1000008e 
0x0000007f 
0x00000050 
0x00000024 
0x0000000a 
0x0000004e

Nu heb ik op de knowledge base zitten zoeken, maar die geeft het aan als totaal verschillende dingen, oa driverprobleem, hdd, filesystem, geheugen enz. nu lijkt het me stug dat het allemaal kapot is, dus er zal wel 1 iets zijn dat voor al deze problemen zorgt.

Hij geeft alleen niet aan wat het probleem veroorzaakt, In de faq zie ik dat er dan bijvoorbeeld bij staat waar de fout optreedt, maar dat is zoals je ziet niet het geval, ook heb ik de debugger van microsoft.com gedownload in de hoop in de memory dumps de dader te kunnen vinden, maar ook dat werkt niet.

waar de faq aangeeft dat ik iets in deze zin moet krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Bugcheck Analysis

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 100000EA, {81600708, 814b43a8, 8179f888, 1}

Probably caused by : nv4_disp ( nv4_disp+2dddb )

Followup: MachineOwner

Krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

BugCheck 50, {80fcbd2c, 0, fdd16591, 2}

Could not read faulting driver name
Probably caused by : sr.sys ( sr!SrFastIoQueryOpen+3b )

---------

Zo weet ik dus nog niets :{

Nu ben ik dus enigzins ten einde raad, heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om erachter te komen?
(ik heb overigens nav de foutmeldingen geformateerd, het geheugen getest, de hdd gechecked, alleen gaven geen fouten, of verhielpen niets.)

edit (nog voor ie gepost is ;) )

Na een hoop gepruts heb ik hetvolgende eruit gekregen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8

BugCheck 1000008E, {c0000005, 8056f82f, f9085bd4, 0}

Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt!ObReferenceObjectByHandle+13e )

---------

ntoskernel.exe dus, na wat gezoek lees ik dat het aan snelheid of overclocken kan liggen, maar alles staat standaard, geheugen ook op z'n traagst, en de cpu wordt zo'n respectabele 30 graden.(standaard snelheid ook btw.)

Waar ga ik nu verder met zoeken?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Wat staat er in de event viewer?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je het bestand sr.sys op je schijf staan; en zoja, waar staat dit dan? Heb je dit probleem altijd al gehad; of is het plots opgetreden? (Of misschien na een update ofzo)? Het lijkt op een foute driver; inhoeverre heb je drivers geinstalleerd; en welke dan?
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:40:
Heb je de startpost wel gelezen? Volgens mij staat daar perfect in beschreven wat er in het event log staat?
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:43:
[...]

staat er al...
nv4_disp zijn je videodrivers. Misschien onlans je vga drivers geupdate ofzo?
Dat is een voorbeeld uit de FAQ :) Heeft dus niets met het probleem van de TopicStarter te maken :)

[ Voor 56% gewijzigd door Spider.007 op 21-05-2004 13:49 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:40:
staat er al...

nv4_disp zijn je videodrivers. Misschien onlans je vga drivers geupdate ofzo?

• Maverick
die nv4_disp is een voorbeeld uit de faq.

De drivers die ik geinstalleerd zijn zijn enkel de via 4in1. Die heb ik geinstalleerd omdat ik dit probleem had, en ik dacht dat ze het konden verhelpen. Voordat ze erop stonden was het dus ook al. Voor de rest zijn er geen drivers bij geinstalleerd, alles draait op de standaard windows drivers.
Het bestand sr.sys is aanwezig in de dir C:\WINDOWS\system\drivers\
Het probleem is altijd al geweest. (de pc is nog maar pas "gemaakt")

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

sr.sys lijkt mij onlogisch aangezien dat je system restore is. Meestal worden 'unexplained' crashes door corrupt geheugen veroorzaakt. Waarmee heb je die tot nu toe getest?

Je zou eventueel met (een van) deze drie kunnen testen:
- www.memtest.org
- www.memtest86.com
- http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

• Maverick
met windiag heb ik ze getest. Geen fouten, er was een reepje bij wat twijfelachtig was (bij vriend meegenomen, net als rest van het systeem overigens) En dat zat er eerst niet in, toen was het probleem er al, het geheugen gaf geen fouten. met dat extra reepje ook niet, dus ik heb hem "goed" verklaart.
Ik heb windiag gebruikt omdat ik las omdat het van microsoft is het voor 100% kon uitsluiten of het geheugen corect onder windows zou werken.

• Maverick
zojuist weer een reboot gehad, nu deze debug info:
code:
1
2
3
4
5
6
7

BugCheck D1, {a8faff02, 2, 1, 809ba1c3}

Probably caused by : TDI.SYS ( TDI!CTEpTimerHandler+b )

TDI.SYS weer een andere. heb geen idee waar ie bij hoort ook. hij staat in de drivers dir :{

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

TDI is iirc onderdeel van je netwerk stack - en dat gaat dus niet echt helpen :)
Probeer eens met een andere memory tester - verder zou ik toch echt heel erg aan een hardware matig probleem denken - zeker omdat je BSOD's krijgt in kernel componenten van Windows zelf :)

• Maverick
:{

Moet ik dat hele ding weer uit zijn plastic doos halen om er een monitor en tb aan te hangen.
Achja, tis voor een goed doel, ik zal metest86+ dan maar eens proberen nu, wat is een goede tijdsduur voor zo'n geheugen test? (vraag het maar gelijk ff ;) )

Zou het btw ook gewoon het mobo kunnen zijn ipv het geheugen? Of zal ik als het aan de aansturing ligt zoiezo fouten bij memtest krijgen?

• Maverick
nou, iets meer dan een uur memtest gedraait, iets meer dan 2 passes gedaan. 0 errors. Samen met het eerder behaalde resultaat van windiag kan ik nu wel concluderen dat het geheugen 100% in orde is.

Zou het niet de harde schijf kunnen zijn toch? heb al vaak checkdisk gedaan, die geeft geen foutmeldingen, kan ik mijn schijf nog op een andere manier goed checken.
Of moet ik de fout nu ergens anders zoeken?

• Maverick
ff een updateje, ik heb vrijdag een nieuw(oud) mobo gehaald (P3 500). Hoewel hij meteen 13 uur up bleef zonder problemen na het configgen besloot ik door wat sw probleempjes toch maar een reinstall van windows te doen. Ik kreeg het alleen nier voor elkaar om XP te installeren, bsod's en vastlopers, win2k gaf ook een bsod. Toen wilde ik wat gaan doen met de schijven en hing ik de hdd in me eigen pc, bij het booten meteen een BSOD. Ik kan dus wel de conclusie trekken dat de hdd toch voor de problemen zorgde, ik heb nu een nieuwe besteld, disndag waarschijnlijk binnen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat raar? Ik heb nog nooit gehoord dat de HDD problemen veroorzaakt; ik zou het dan zelf bijna sneller in je I/O controller zoeken dan de HDD zelf. Had je de SMART status van het ding gecontroleerd of een checkdisk oid uitgevoerd? Je geeft zelf ook aan dat alles werkte met een ander mobo, maar een reinstall niet goed ging. Dat zou ook eerder naar de I/O controller dan de HDD wijzen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Maverick
dat andere mobo was ook waar ik de herinstallatie op deed. Toen heb ik het mobo weer terug gewisseld. want ik dacht install op oud en werken op nieuw dan maar, alleen toen had ik het probleem ook, en mijn eigen pc heeft ook een ander mobo en die gaf ook een BSOD met die schijf. Aan de I/O controller ligt het dus niet denk ik.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ehm..
je kan niet zomaar een install op een schijf op het ene hardware platform overprikken op een ander mobo, let daar wel even op....
Nu kan je dus ook een BSOD krijgen omdat je op een ander mobo dan je huidige hw je install hebt gedaan (andere ide controller/chipset enzo).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Maverick
ja dat snap ik, ik deed het wel en het werkte in grote lijnen wel, daarom dat ik de reinstall uitendelijk toch besloot te doen. Tis nu gewoon wachten op de hdd.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

probeer het eerst eens met een ander IDE kabeltje, zou een beetje lullig zijn als je 80+ euro uitgeeft aan een HD en het ligt aan een kabel van 2 euro :P

* alt-92 ervaring heeft*

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Maverick
ff een status updateje :)

Hdd is binnen, geinstalleerd en draait. ik heb nog 1 reboot gehad toen ik data van de oude disk aan het kopieren was, maar sinds ie er uit is is hij nu al 13 uur up. Geen problemen meer dus :)

(het IDE kabeltje had ik al eerder en keer verwisseld btw, maakte geen verschil ;) )

allemaal bedankt voor de hulp. :Y)

Pagina: 1