Toon posts:

Arcserve 2000 backup wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een NEC-TM1800 server staan met daarin een Seagate Python 04106 SCSI tape streamer.
Ik heb Arcserve 2000 erop geinstalleerd staan.

Nu wil ik een backup maken maar als ik de job aangemaakt hebt blijft de job op ready staan en doet hij verder niets.
Ik heb geprobeerd om een tape te wissen cq formateren, dat werkt wel gewoon, dus arcserve zit mijn tapestreamer.
Alleen ik kan er niets op zetten.
Alle services zijn prima gestart in Arcserve.

Alleen als ik device configuration doe, dan krijg je op een gegeven moment een scherm waar je je tapestreamer aan een library kan toevoegen.
Ik kan hier alleen kiezen voor auto config en dan komt ie met een melding dat de device niet automatisch kan worden toegewezen.
Hij geeft dan aan dat er geen changer geinstalleerd is op de pc.

Wie kan mij verder helpen???

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je hebt geen library, dus die hoef je ook niet te configureren. ;)

Wat staat er in het ArcServe log als je een job aanmaakt :? (Ik neem aan dat je voor Run Now kiest)
Heb je de group configuration goed staan :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eigen group geconfigureerd, genaamd wels.
Als ik een backup start dan krijg ik mijn group te zien met daaronder...blank media (een tape die ik ne geformat heb).
Als ik dan doorga maak ik mijn backup selectie compleet, kies voor run now en dan sluit de wizard zich af.
Dan kom ik bij een scherm dat aangeeft hoever de backup is en hoeveel data hij nog moet en al heeft gebackupd.
Hier blijft hij gewoon op staan zonder ook maar iets te doen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welk Sp draai je van ArcServe :? En komt er wat in je log te staan..

Das in het scherm waarin hij aangeeft hoever hij is met de backup, het 2e tabblad..

Verwijderd

Staan er wellicht nog onvoltooide jobs in de queue?

Verwijderd

Topicstarter
Ben er dus achter....het is heel idioot maar waar....
ik bedien mijn server op afstand via remote desktop connection....op deze manier kun je gewoon een tape wissen etc.....arcserve start zonder problemen....maar de backup start niet op.
log ik direct in op de server en zit ik er dus ook fysiek direct op te werken doet hij het wel.....

heel apart dus!!!!

iemand die weet hoe ik dit alsnog kan omzeilen....gebruik maken van VNC???

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Eens je jobschema is aangemaakt op de server zelf, kan je waarschijnlijk wel alle taken als tape wissen, log bekijken, restore enz via RDP doen. Op zich is het wel vreemd natuurlijk want de job's in arcserve lopen als service..

gebruik je mischien win2K3? Arcserve 2K is nl niet gesuporteerd op win 2K3

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 16:46:
Ben er dus achter....het is heel idioot maar waar....
ik bedien mijn server op afstand via remote desktop connection....op deze manier kun je gewoon een tape wissen etc.....arcserve start zonder problemen....maar de backup start niet op.
log ik direct in op de server en zit ik er dus ook fysiek direct op te werken doet hij het wel.....

heel apart dus!!!!

iemand die weet hoe ik dit alsnog kan omzeilen....gebruik maken van VNC???
Weet je zeker dat de taak niet draait, is het niet gewoon VNC die het scherm niet refreshed?

Waarom VNC en niet gewoon Terminal services in remote administration mode?

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat RDC laat zien klopt wel degelijk, de tape start namelijk ook niet met de backup.....dat kun je ook gewoon zien.

Maar ik gebruik idd win2k3 server met arcserve 2k.....en het werkt prima....zolang ik RDC maar niet gebruik.....want daar werkt het dus niet goed mee....maar ben er gelukkig achter....

Bedankt voor alle reacties!

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 14:49

Scraper

ErikJ

Heb je de laatste servicepacks en patches wel? Ik meen me te herinneren dat er een patch is die dit probleem oplost. (edit: patch van arcserve natuurlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door Scraper op 25-05-2004 07:17 ]

Pagina: 1