Printen zonder toegevoegde browserheader/-footer

Pagina: 1
Acties:

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-04 10:15

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
Ik ben bezig met een beheermodule voor een webshop en een onderdeel houdt in het automatisch genereren van een factuur. Ik doe dit gewoon met PHP en maak de output in XHTML. De beheerder klikt dan simpelweg op print en er komt een factuurtje uitrollen. Nu is het probleem dat de browser automatisch header/footer-info toevoegt zoals de datum, paginanummer en adres.

Dit is natuurlijk niet ideaal. Is er misschien een manier om dit uit te schakelen, vanuit het script zelf of gewoon via een instelling in de browser? Of is er een workaround?

Misschien is het iets om de HTML te converten naar .doc, .xls, .pdf of iets dergelijks. Is er een manier om server-side een HTML om te zetten naar een ander formaat?

edit:
Of moest ie toch in P&W?

[ Voor 3% gewijzigd door oscarvdb op 21-05-2004 13:16 ]

... he's gone.

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2025
op http://be.php.net/pdf vind je alles omtremt PHP en PDF.

internix.be

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In je browser kan je via Bestand | Pagina-instelling... je header en footer uitzetten. Gaat het om 1 werkplek dan kan dat op deze manier. Er is een ocx waarmee je wat meer printer-instellingen kan wijzigen, maar die moet ik even opzoeken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
BtM909 schreef op 21 mei 2004 @ 13:40:
In je browser kan je via Bestand | Pagina-instelling... je header en footer uitzetten. Gaat het om 1 werkplek dan kan dat op deze manier. Er is een ocx waarmee je wat meer printer-instellingen kan wijzigen, maar die moet ik even opzoeken.
Ok. Die optie even over het hoofd gezien :)

Als je de ocx nog vindt, moet je het maar even melden.

Geen andere ideetjes behalve de hele pagina PDF te maken? Als het ook met HTML kan, vermijd ik PDF liever.

... he's gone.

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
kan alleen met plugins oid. is een clientside instelling namelijk.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
In Opera kun je dat gewoon instellen. Alle overige voordelen van Opera t.o.v. IE heb je er dan mooi als bonus bij.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:11

E-Vix

Nu met sneeuw!

Nexxennium schreef op 21 mei 2004 @ 18:43:
In Opera kun je dat gewoon instellen. Alle overige voordelen van Opera t.o.v. IE heb je er dan mooi als bonus bij.
Ik denk niet dat je kunt gaan verplichten dat een klant van een webwinkel Opera gebruikt. Ik denk dat als je een openingsscherm hebt met "Deze website wordt alleen ondersteund voor Opera" dat 99,9% van de klanten meteen denkt van ik ga wel naar een ander dan.

Ik denk dat zoals Jumper al voorstelde je het het beste kunt converteren naar een document. Ten eerste is dit ook makkelijk voor de klant om op te slaan, en ten tweede kan dit afgedrukt worden zonder de header en footer.
Ik ben ook een keer een website tegengekomen waar je niet direct het factuur op je scherm kreeg, maar waar het automatisch gemailed werd als een PDF bestand. Misschien is dat een idee voor je.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
E-Vix schreef op 21 mei 2004 @ 18:51:
[...]

Ik denk niet dat je kunt gaan verplichten dat een klant van een webwinkel Opera gebruikt. Ik denk dat als je een openingsscherm hebt met "Deze website wordt alleen ondersteund voor Opera" dat 99,9% van de klanten meteen denkt van ik ga wel naar een ander dan.
Alleen de beheerder hoeft in zijn beveiligde ruimte, facturen uit te printen. De klant zelf doet dit niet. Op zich is de instelling in IE bij pagina-instelling wel een optie.

... he's gone.

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-04 22:34

BetuweKees

Flipje uit Tiel

de ocx die je zoekt is ScriptX van MeadCo denk ik; http://www.meadroid.com/scriptx/
maar dat werkt dan dus weer niet voor non-IE browsers geloof ik..

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Pagina: 1