Snelheid meten van Dimm

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik heb nu 1 plankje van 64, aangezien de prijzen nu eindelijk aan het dalen zijn. Ga ik nog maar eens 64/128 bijprikken. Nu wil ik graag weten wat de snelheid is van dat ene plankje. Op de buitenkant staat helemaal nix vermeld. Geen cijfertjes nix. Enig idee hoe ik dit misschien software-matig kan checken. Dit ivm met de aanschaf van 100/133 Mhz. geheugen..

Alvast bedankt ;)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

OP je chipjes op je reepje staat een merknaam (meestal tenminste) en een nummer, zoek dit gewoon op bij de desbetreffende fabrikant, en voila, je hebt je gegevens (bij benadering, want de gebruikte spd en printplaat zorgen ook wel voor wat afwijking, maar dat is bijna te verwaarlozen, zolang het om "brand on brand"
dimms gaat tenminste.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
En brand om brand betekend....

PS. Ik heb m'n PII350 nu op 392 staan met een FSB van 112. Dat wil dus zeggen dat als het 100 mzh. geheugen zou zijn.. ik dus voldoende heb aan 100 mhz. 133 zou in dat geval zinloos zijn.. toch ? Alhoewel.. hij draait natuurlijk altijd op de laagste snelheid.. nou ja.. wie helpt me even hier..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37
Er staat als het goed is aan het eind van een cijfer/lettercombi -12/-10/-8/-7.5/-7

12/10 =pc66
8=pc100
7,5/7=pc133

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Als je geluk hebt kun je met sommige pc66 chips, die wel -10(ns) op het eind hebben staan de 100mhz halen. zo zit het ook met pc100. De -10 is de snelheid van de chips. Zitten ze goed op hun printplaat etc dan halen ze de 100mhz wel. f = t * s
dit komt er op neer dat als je 100/(het getalletje achteraan) doet, je "theoretisch" maximale snelheid van je geheugen kunt uitrekenen.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37
Klopt alleen moeten ze voor bijvoorbeeld pc 100 gegarandeerd minimaal 10 ns zijn. Daarom valt 10 ns dus al af, wil dus niet zeggen dat ze het niet halen. Grote kans van wel.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

brand on brand = merk op merk, dus bv siemsens chips op een siemens print...
je hebt ook brand on thirth, dat is bv siemens chips op een of ander tyamakawattes-twaianees printje.. dus vaak goeiekoper...
brand on brand is duur, maar ook goed.
enneh dat van die ns gaa niet altijd op hoor... sommige merken kun je met -8 nog altijd niet op 100 mhz laten lopen, aangezien dat nl NIET ALTIJD de snelheids aanduiding is... soms is het een een kodenummer...

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Was er niet ook een plug-in voor Motherboard Monitor die je DIMMetjes kon uitlezen ofzo?
En stond daar dan ook niet de snelheid bij en de fabrikant en een heleboel meer info die je niet wilt weten? :)

Misschien een tip?

- Jarno

Verwijderd

Hier heb je verschillende proggie's om je geheugen te testen enzo... http://www.tweakfiles.com/memory /
Pagina: 1