Toon posts:

Kleuren Laser of Inktjet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe kleuren printer aan te schaffen, maar ik zit nog te twijfelen of het een kleuren laser of Inktjet printer wordt.

Af en toe moet ik documenten uitprinten (met kleur) van wel 750 - 1000 pagina's. Deze bevat echter GEEN foto's/afbeeldingen, maar echter alleen gekleurde tekst.

Kleuren laserprinters zijn de laatste tijd een stuk betaalbaarder geworden, maar ik heb helemaal geen ervaringen met laser printers uit de goedkopere reeks. Hierbij denk ik aan: Epson AcuLaser C900 (499 euro), HP Color Laserjet 1500L (650 euro).

Als ik een inktjet printer aanschaf, dan kan bijvoorbeeld gedacht worden aan een "zwaardere" HP.

Ik heb gegoogeld naar tests e.d. en op GOT, maar ik hier weinig over vinden. Het liefst heb ik ergens een test of jullie mening, tips en/of gebruikerservaringen.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:40

strandbal

Was het maar zo'n feest.

1000 pagina's? :|

Duidelijk de laser... De inkt benodigd voor duizenden pagina's... De prijs van die desbetreffende inkt...

Ookal is 't enkel tekst, ik denk dat het aardig in de euro's gaat lopen als je een inktjet koopt...

Hier stond een dode link.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Inderdaad, met zoveel pagina's is laser toch echt de betere keuze...
En vooral met tekst.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 08:04
Laser is ook stukken sneller, en bij 1000 pagina's maakt dat wel uit.

Kijk dan ook ff welke printer de grootste papier lade heeft, ook wel handig als je zoveel print.

http://www.epson.nl/product/printer/acul_c900/

http://h10010.www1.hp.com...239135-239137-239138.html

Ik zou de epson nemen, epson kan
-2x zoveel papier in zijn lade hebben (700 ipv 350)
-het duuurt minder lang om te beginnen met afdrukken
-2400 dpi ipv. 600
-goedkoper

[ Voor 51% gewijzigd door Dekaasboer op 21-05-2004 19:43 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Qua specs zou ik idd ook de Epson nemen, echter heb ik 'm een maandje op proef gebruikt en heb er aardig wat problemen mee gehad. Via het netwerk wilde 'ie absoluut niet meewerken.
Ik denk wel dat Epson ook niet heeft stilgezeten en de problemen gefixt heeft.

En wat betreft kwaliteit, dat zit zeker goed, komen erg strakke platen uit :9

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bij die aantallen zou ik gaan voor een kleurenlaser... absoluut.

Nu weet ik niet meer om welke kleurenlaser het gaat maar 1 merk heeft in het goedkopere segment een laserprinter die efficiënter omgaat met z'n drumunit door het papier niet per kleur (= 4x) langs de drum te laten gaan maar slechts 1x.

Daar zou ik ook zeker even naar kijken. Maar welk merk? Welke tweaker vult me aan?

Overigens heeft afgelopen jaar een test van diverse kleurenprinters in de Consumentengids gestaan. Er zijn ook een stuk of 3 kleurenlasers getest.

[edit]

Okee, de geteste laserprinters:

Epson Aculaser C900 voor 900 euro
HP 2500L voor 1200 euro
Minolta QMS Magicolor 2300DL voor 950 euro
Oki C5100n voor 1150 euro

De epson en minolta komen als best koop eruit.

Hierbij zijn de pagina's in kleur voor de epson en minolta vergelijkbaar maar in zwartwit wint de epson (goedkopere afdrukken) (2 cent per afdruk tegenover 1 cent)
De kwaliteit van de Minolta is echter beter bij kleurenafdrukken (tekst)
Met fotoafdrukken is de Minolta weer iets minder dan de Epson maar dat boeit jou niet als ik je verhaal zo lees.
De minolta zou veelzijdiger zijn volgens de test (?)

Succes met je keuze.

Overigens was het volgens mij Minolta die dat geintje met die drumunit had (wat flink wat slijtage vermindert)

[ Voor 60% gewijzigd door WFvN op 21-05-2004 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
WFvN, heb je die test uit de consumentengids? Staat het ook toevallig ergens online?

Denk idd dat voor mij de EPSON de beste keuze is. Ga nog wat verder zoeken...

Iemand meer info over het aantal afdrukken met een toner? Zwart .. + de 3 losse kleuren?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 11:10 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 10:50:
WFvN, heb je die test uit de consumentengids? Staat het ook toevallig ergens online?
Ja en ja

Alleen moet je wel lid zijn om die test te kunnen lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door WFvN op 22-05-2004 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik dus niet...

Overigens zie ik dat de Lexmark C510 ook aantrekkelijke specificaties heeft. Iemand daar ervaringen mee?

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel schopje....Niemand ervaringen met de Lexmark C510?

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 15:59

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik loop ook met zo'n idee rond maar blijkbaar is er niet zoveel vraag naar gezien de reviews en topic die nogal zeldzaam zijn.

Waar ik ook naar kijk is Duplex functie heel handig als je veel drukwerk wil doen.
Bespaart papier.

Duplex zorgt wel dat de prijs drastisch omhoog gaat je komt meteen in een hogere prijsklasse.

Ik kijk dus naar de
C1900D
C4100
QMS 3100
HP 3700DN

Weinig reviews, weinig gebruikers ervaringen en slecht verkrijgbaar, zit in het verre zuiden.

De QMS 2300 2350 C1900 HP 3700 hebben bijvoorbeeld duplex Optioneel ook handig als je later de fuctionaliteit wil uitbreiden.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:20
Ik zit zelf ook een kleurenlaser af te wegen. Meest interessant lijkt mij (kwa budget) een HP 4500 of 4550 (2e hands).

Alleen hoe dat zich kwalitatief verhoud met mijn huidige deskjet 840 weet ik niet..

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

ik heb dus een klein jaartje een Epson AcuLaser C900 en hij doet het perfect (in netwerk)
en de supplies zijn niet ranzig duur, gaan best lang mee en de kwaliteit is ook OK.

Gokje, je ongeveer zo'n 6000 a 8000 pagina's per toner afdrukken, haal je met inkt nooit.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1