[WIN98] Muispijltje weg, resolutie wil niet omhoog

Pagina: 1
Acties:

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een probleem met een computer van familie van mij. Als je in Windows 98 komt, is er geen pijltje van de muis aanwezig en staat de resolutie van het beeldscherm op 640x480 met 16 kleuren.

Ik had om te proberen de muis uit systeem -> hardware verwijderd, zodat Windows bij een start-up de drivers opnieuw zou installeren. Windows vond wel dat de muis aanwezig was, maar er wasnog steeds geen pijltje.

2e probleem, de monitor. Als ik de resolutie en de kleuren hoger zet, en klik op toepassen, zegt ie dat ie opnieuw moet opstarten om de nieuwe resolutie te kunnen gebruiken. Dit doe ik dan, maar na het opstarten is alles als vanouds...

Weet iemand wat de oplossingen zijn? Ik heb al rondgeken op tweakers, maar kon niks vinden.

Specs:
AMD 600 mhz
64 mb ram
32 MB TNT2
MSI moederbord (type onbekend)
Systeem 4 jaar oud

[edit]
(misschien) Belangrijk: De problemen kwamen tegelijk :?

[ Voor 5% gewijzigd door Jckx op 21-05-2004 12:20 ]

Verwijderd

heb je veilige modus geprobeert ????????????

• Jckx
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 12:14:
heb je veilige modus geprobeert ????????????
En dan? Lijkt me niet dat iets terug komt....

Verwijderd

kun je ook niet met het toetsenbord werken, eerst muis verwijderen (apparaten beheer) dan ff een keer klikken op vernieuwen, of probeer via config/muis die aanwijzers ff opnieuw in te laden

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik heb dat videokaart probleem vaker gezien, probeer eens om de chipset drivers te installeren (vooral bij VIA chipsets is dat ERG nuttig onder win98). Helpt dat niet, zoek dan even in het bios naar "Assign IRQ to VGA" en zet dat aan.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

bij eigenschappen voor beeldscherm kun je aanvinken dat " de nieuwe beeldschermeigenschappen wordeb toegepart, zonder de comp. opnieuw op te starten....probeer dat eerst eens.

verder:

wat voor muis heb je?
iets veranderd aan systeem voor je cursor besloot zich niet meer te laten zien?

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Jckx
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 12:17:
kun je ook niet met het toetsenbord werken, eerst muis verwijderen (apparaten beheer) dan ff een keer klikken op vernieuwen, of probeer via config/muis die aanwijzers ff opnieuw in te laden
Zoals boven vermeldt, heb ik de muis al met toetsenbord verwijderd. En opnieuw opgestart, geen effect.

Verwijderd

Geen hogere resoluties willen + USB problemen wijst op missende chipset drivers. Plug een PS2 toetsenbord in en herinstalleer deze eens :?

De reden dat hij wil rebooten na resolutie-verandering komt dan omdat de videokaart door bovenstaand probleem in een soort safemode staat (640x480 @ 16 kleuren) wegens de missende AGP Gart drivers.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 12:23 ]

• Jckx
  • Niet online
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 21 mei 2004 @ 12:19:
bij eigenschappen voor beeldscherm kun je aanvinken dat " de nieuwe beeldschermeigenschappen wordeb toegepart, zonder de comp. opnieuw op te starten....probeer dat eerst eens.

verder:

wat voor muis heb je?
iets veranderd aan systeem voor je cursor besloot zich niet meer te laten zien?
Logitech OEM muis. De pc wordt vooral gebruikt voor typen, lichte spelletjes (Rollercoaster Tycoon :D) en MSN en internet. Niks aan veranderd ofzo.

• Jckx
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 12:21:
Geen hogere resoluties willen + USB problemen wijst op missende chipset drivers. Plug een PS2 toetsenbord in en herinstalleer deze eens :?

De reden dat hij wil rebooten na resolutie-verandering komt dan omdat de videokaart door bovenstaand probleem in een soort safemode staat (640x480 @ 16 kleuren).
Waar staat dat ik een USB toetsenbord gebuik? Het is gewoon een standaard toetsenbord.

Verwijderd

start je pc even op in veilige modus,
hierbij heb je kans dat je muis wel werkt, dit kan een instelling zijn.
kijk anders bij configuratiescherm en dan bij muis instellingen of beelscherm instellingen en zet bij Instellingen -> geavanceerd -> probleem (oplossing) en zet dan de hardware acceleratie 2 a 3 stappen terug. en dit alles in veilige modus.

gewoon even proberen.
niet geschoten is altijd mis ;)

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Br3zip schreef op 21 mei 2004 @ 12:23:
[...]

Waar staat dat ik een USB toetsenbord gebuik? Het is gewoon een standaard toetsenbord.
Tja, ik wilde eigenlijk weten of je je muis PS/2- of USB-poort gebruikt?

Als je muis USB is gaat het chipsetdriver verhaal nl. nog steeds op....

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

en installeer even de videokaart opnieuw:

middels deze installatie.
meuktracker: nVidia Detonator 40.72 WHQL

• Jckx
  • Niet online
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 21 mei 2004 @ 12:30:
[...]

Tja, ik wilde eigenlijk weten of je je muis PS/2- of USB-poort gebruikt?

Als je muis USB is gaat het chipsetdriver verhaal nl. nog steeds op....
De muis is een PS/2 muis

• Jckx
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 12:32:
en installeer even de videokaart opnieuw:

middels deze installatie.
meuktracker: nVidia Detonator 40.72 WHQL
Klopt het dat deze drivers oud zijn?

• Jckx
  • Niet online
Er staat bij de muis de volgende fout dat windows vmouse.vxd niet kan laden. Kan iemand hier nog iets mee?

• Jckx
  • Niet online
Iemand?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Br3zip schreef op 21 mei 2004 @ 15:02:
Er staat bij de muis de volgende fout dat windows vmouse.vxd niet kan laden. Kan iemand hier nog iets mee?
met SFC proberen terug te zetten.
Anders gewoon een format eroverheen en netjes opnieuw installeren :)
Pagina: 1