Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-06 10:02
Ik zoek al een tijdje naar een MP3 speler (HD type) die ik direct op mijn Sony digitaal fototoestel kan aansluiten.
Op dit moment heb ik de keuze uit
a) een berg geheugenkaartjes kopen en
b) een laptop meezeulen op vakantie.
Beiden wil ik niet. :+

En nu ik toch naar een MP3 spelertje aan het kijken ben zou het mooi zijn als er een is die (zonder tussenkomst van een PC) ik als massa opslag kan gebruiken.
Zelf heb ik nergens iets kunnen vinden, maar wie weet .... 8)

One cookie a day keeps the doctor away !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:12

w0w

Ik denk dat je dan in de richting van de PDA met usb moet gaan zoeken. PDA daar kun je het kaartje instoppen van je foto-toestel en in de usb aansluiting kun je de mp3-speler of een externe HD stoppen. Ik weet alleen niet of zoiets wel bestaat :+
Rechtstreeks aansluiting gaat sowieso niet lukken. Er is geen één MP3-speler met drivers voor jouw foto-toestel. Misschien kun je een iPod zo veranderen (dat wil zeggen Linux erop zetten) dat je de drivers voor je foto-toestel-herkenning toch aan de praat krijgt. (OF misschien zelf schrijft?)

[ Voor 38% gewijzigd door w0w op 21-05-2004 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:45
Je zou de Toshiba pocketpc of de Casio E-200 kunnen aanschaffen. Beiden hebben de mogelijkheid om USB apparatuur aan te sturen ( harddisks / camera's ).

Een andere mogelijkheid is een apparaatje dat je tussen 2 usb apparaten kunt hangen waarna de data op en neer gekopieerd kan worden. Dit zag ik laatst in de Conrad gids staan voor ongeveer 40 euro.

Een andere mogelijkheid is een portable harddisk met mogelijkheid om geheugenkaarten te kopieren. Ik meen dat sitecom er eentje heeft.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Belkin verkoopt ook producten om je iPod als foto-opslag medium te gebruiken; ik dacht met ingebouwde flashcard lezers :)

Zie ook deze url :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkaw
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-12-2024
[Hersenspinmodus]Ga naar de plaatselijke foto gigant cq kruidvat en laat je foto's op cd zetten en haal die thuis weer op :P [/Hersenspinmodus]
Zou toch mogelijk kunnen/moeten zijn? Kost m.i. het minst O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
op vakantie in Timboektoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 18:07

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dat kan als je een nieuwe wil, iriver komt met modellen die dat kan. die hebben ook usb on the go, waardoor je zonder tussen komst van pc, bestanden over kan zetten.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Juicy schreef op 21 mei 2004 @ 12:11:Een andere mogelijkheid is een apparaatje dat je tussen 2 usb apparaten kunt hangen waarna de data op en neer gekopieerd kan worden. Dit zag ik laatst in de Conrad gids staan voor ongeveer 40 euro.
Ik ben op zoek naar iets dergelijks, zie ook dit topic. Weet je hoe dit apparaat heet of heb je en typenummer? Ik kan het op hun site namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik denk dat dit beter in GT past: SA --> GT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
Stamgastje schreef op 21 mei 2004 @ 14:00:
[...]

Ik ben op zoek naar iets dergelijks, zie ook dit topic. Weet je hoe dit apparaat heet of heb je en typenummer? Ik kan het op hun site namelijk niet vinden.
Artnr: 976132-09 en het heet "2copy2".
Kost 55 euro.

Zoeken op 976132

[ Voor 4% gewijzigd door Juicy op 21-05-2004 14:25 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
Die iRiver doet dat inderdaad, maar toch ook weer niet :

'....... if you have a digital camera with USB OTG, connect it ....'

en die ouwe Sony heeft dat nieuwe feature-tje natuurlijk niet. Wellicht iets proprietary iets van iRiver ....

PS. OTG staat voor : On The Go O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
en dat 2copy2 ding werkt alleen met apparaten die geen driver nodig hebben als je ze aansluit op een pc met windows Me/XP.
Dat geldt dus bijna nooit met een MP3 HD speler ....

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

en dat 2copy2 ding werkt alleen met apparaten die geen driver nodig hebben als je ze aansluit op een pc met windows Me/XP.
Wel toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
ppaulv schreef op 21 mei 2004 @ 15:47:

Dat werkt dus altijd onder XP 8)7

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 18:52
Heb zelf net een Archos Gmini 220 aangeschaft, heeft een ingebouwd CF-slot. Door middel van een optionele 4-in-1 CompactFlash Adapter kun je o.a. Memory Sticks in leeghalen. De foto's kun je zelfs op de speler bekijken(grayscale) en zonodig verwijderen.

[ Voor 19% gewijzigd door waslijn op 21-05-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
ppaulv schreef op 21 mei 2004 @ 15:47:
Dat geldt dus in ieder geval wel voor mijn MP3 speler, de Xclef HD-500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Dat geld dus ook voor de mijne H&BJK20 (X-clef-500) en Fuji A310 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 12:49

smallboy

N/A

Ik zat net even in de gebruiksaanwijzing van dat 2copy2 apparaat te kijken (stond erbij op de conrad site), maar echt snel is het niet let daar wel op. Er stond: transfer rate: bis zu 200 Kb/s. Nu zullen ze wel 200 kB/s bedoelen maar das toch niet echt vlug. Alhoewel je natuurlijk gewoon dat apparaat aanzet, en wat anders doet in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-03 19:00
smallboy schreef op 22 mei 2004 @ 12:46:
Ik zat net even in de gebruiksaanwijzing van dat 2copy2 apparaat te kijken (stond erbij op de conrad site), maar echt snel is het niet let daar wel op. Er stond: transfer rate: bis zu 200 Kb/s. Nu zullen ze wel 200 kB/s bedoelen maar das toch niet echt vlug. Alhoewel je natuurlijk gewoon dat apparaat aanzet, en wat anders doet in de tussentijd.
Daar kan je ook je vraagtekens bij zetten, want als je je kaartje (stel je hebt er "maar" 1, niet iedereen heeft het geld ervoor) tijdens een "foto-jacht" wil legen, is dat toch best "irritant" en jammer. Dan zal je altijd wel zien dat je net dat ene moment hebt gemist wat spectaculair was om op de foto te zetten :P.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

De snelheid vind ik nog wel meevallen, usb2 gaat maar iets van 2.5x zo snel? je doet 5 seconde over 1mb en hoeveel mb gaat er nou op zo'n kaartje? Als het 64mb of minder is vind ik de tijd nog wel acceptabel, en zeker is de kans dat je een spectaculair moment mist met een groter kaartje natuurlijk kleiner dan wanneer je met een 8 of 16mb kaartje kiekjes neemt. een 16mb kaartje is echter al in anderhalve minuut geleegt en een 8mb kaartje binnen de minuut. Al met al dus niet erg snel maar zeker niet te langzaam als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 12:49

smallboy

N/A

w0w schreef op 22 mei 2004 @ 13:13:
De snelheid vind ik nog wel meevallen, usb2 gaat maar iets van 2.5x zo snel? je doet 5 seconde over 1mb en hoeveel mb gaat er nou op zo'n kaartje? Als het 64mb of minder is vind ik de tijd nog wel acceptabel, en zeker is de kans dat je een spectaculair moment mist met een groter kaartje natuurlijk kleiner dan wanneer je met een 8 of 16mb kaartje kiekjes neemt. een 16mb kaartje is echter al in anderhalve minuut geleegt en een 8mb kaartje binnen de minuut. Al met al dus niet erg snel maar zeker niet te langzaam als je het mij vraagt.
Sorry maar wie gebruikt er in deze megaveel megapixel tijd nou 8/16 mb kaarten. Ik gebruik met een 2 megapixel een kaart van 128. Ik heb toch geen zin om om de haverklap dat ding te legen.

USB2 is ietsje sneller, factor 100 ongeveer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Waslijn schreef op 21 mei 2004 @ 20:48:
Heb zelf net een Archos Gmini 220 aangeschaft, heeft een ingebouwd CF-slot. Door middel van een optionele 4-in-1 CompactFlash Adapter kun je o.a. Memory Sticks in leeghalen. De foto's kun je zelfs op de speler bekijken(grayscale) en zonodig verwijderen.
Ik heb zelf ook dat ding. Werkt perfect! Zie ook dit topic -> [rml][ MP3-speler/Image-Tank]Archos Gmini 220 mini review[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Punt is dat je enkel via deze site kunt bestellen en niet in Nederland verkrijgbaar is. Verder is mij nog niet duidelijk hoe het overheuvelen in zijn werk gaat; is dit nu per geheugenkaartje een nieuwe folder (transferXX, waarbij XX getallen voorstelt) of anders?

Zoiets had ik tenminste gelezen ergens op het forum; theoretisch zou je dus ook "maar" 99 keer je kaartje kunnen legen...
w0w schreef op 22 mei 2004 @ 13:13:
Tegenwoordig (met al dat MP-geweld) zit je toch echt wel aan kaartjes van (het liefst natuurlijk) 512+ MB. Zelf heb ik op dit moment maar 1tje van 256 MB die voor mijn 5MP toch echt wel net even te "klein" is. Vooral de mensen die een DSLR-camera in hun bezit hebben, zullen zeker profijt hebben van grote kaartjes.

Vandaar dat je opmerking wat betreft "niet te langzaam" in dit geval niet geldt. USB2 is verder toch echt veel sneller dan USB1; weet uit mijn hoofd zo de waardes niet.

[ Voor 51% gewijzigd door InsjaHH op 22-05-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Het was een foutje van mijn kant, ik dacht dat usb2 480kb/s was, maar dat is dus 480mbps/s *schaam schaam*
bij een 512mb kaartje duurt het dus: 512/0.2/60=42minuten... Dat is dus vrij lang ja :+
maar ik vrees dat er vrij weinig veel snellere alternatieven zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93961

koop een mp3 speler waar extra geheugen in kan, en een een kaartje van 16 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
w0w schreef op 22 mei 2004 @ 16:32:
Het was een foutje van mijn kant, ik dacht dat usb2 480kb/s was, maar dat is dus 480mbps/s *schaam schaam*
bij een 512mb kaartje duurt het dus: 512/0.2/60=42minuten... Dat is dus vrij lang ja :+
maar ik vrees dat er vrij weinig veel snellere alternatieven zijn..
Geen punt, iedereen maakt wel eens fouten toch? :+.

Inderdaad, behalve de X-Drive series (II en Pro), maar persoonlijk vind ik eerder dat muziek een pre is (en dat je ermee foto's kan overheuvelen een extraatje :)). Ondanks dat ik zelf binnenkort ook op vakantie ga (en dus zo'n oplossing nodig heb), vind ik de accuduur van de X-Drives erg kort: slechts 2 uur kunnen overheuvelen...

Oke, met de Pro is het dus ook "minimaal" mogelijk om MP3's af te spelen, maar met die geringe accuduur en ook nog eens het overheuvelen lijkt me dat een drama als je op een cruciaal moment niet tot het elektriciteitsnet kan beschikken (bijvoorbeeld tijdens tripjes naar afgelegen gebieden; 'k noem maar wat).

Oplossing: schaf een goede MP3-speler en zo'n X-Drive... tja; helaas geen geld ervoor (allebei helaas niet :'(). Als het even kan, zou ik het wel doen.

Alternatief: schaf een goede MP3-speler en probeer gebruik te maken van Internet-cafe's in de buurt van je vakantie-oord. Voor deze "oplossing" zou je het liefst over meerdere, grote kaartjes moeten beschikken... je wil niet midden op de dag zonder geheugenruimte zitten lijkt mij 8)7. Maar ook de prijs van de kaartjes liegen er niet om, maar ja; dat is weer een ander verhaal.
Anoniem: 93961 schreef op 22 mei 2004 @ 18:14:
koop een mp3 speler waar extra geheugen in kan, en een een kaartje van 16 mb
Volgens mij heb je niet echt goed het verhaal gelezen. Het gaat niet om de ruimte voor extra MP3tjes, maar om je geheugenkaartjes (voor bijv. de digitale fotografie) te kunnen legen op je MP3-speler...

edit:
Comment vergeten...

[ Voor 9% gewijzigd door InsjaHH op 22-05-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93961

dat bedoelde ik eigenlijk ook, maar aangezien het een sony camera is moeten er van die XD picture cards in, die geen in geen 1 mp3 speler kunnen. vergeet deze oplossing van een mp3 speler dus maar met de sony cam.

of pda, laptop, veel xd picture cards..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Anoniem: 93961 schreef op 22 mei 2004 @ 19:05:
dat bedoelde ik eigenlijk ook, maar aangezien het een sony camera is moeten er van die XD picture cards in, die geen in geen 1 mp3 speler kunnen. vergeet deze oplossing van een mp3 speler dus maar met de sony cam.

of pda, laptop, veel xd picture cards..
Aha, op zo'n fiets. Overigens, de X-Drive Pro ondersteunt wel de XD-kaartjes, dus dat is natuurlijk nog een mogelijkheid...

Verder zou je met een cardreader, een "syncbox" en de MP3-speler (bijv. HD based) ook deze kaartjes kan legen, mits je cardreader het natuurlijk ondersteunt. Die 8-in-1 readers zijn al overal verkrijgbaar...

Enige punt is nog altijd dat het niet snel tot erg langzaam gaat wat betreft het legen met zo'n "syncbox"... :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

binnenkort komt de vaio pocket (Sony VGF-AP1) uit, deze kan aangesloten worden op sony digicams, zie ook: sony.co.jp

[ Voor 6% gewijzigd door airliner op 22-05-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
schopje van jeehaa, dus niet brimme...

ik heb een kodak DX4900 en een XCLEF DH800 20 gig. kan ik daar zo'n apparaat wel bij gebruiken? die xclef sluit je zo aan op de pc (XP) en die camera ook. gaat dat een beetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51
Zit zelf ook met smart te wachten op een dergelijk apparaat.
Degene die er het meest bij in de buurt lijkt te komen is inderdaad de nieuwe h300 series van irver:

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0405/iriverh300.jpg

de 20 GB versie gaat ongeveer 380 euro kosten volgens nu.nl en dpreview
zie dpreview

USB(2.0) on the go, dwz usb mass storage host.
Je kan er dus niet alleen je camera ophangen, maar bijvoorbeeld ook een memorystick of usbmp3player van een van je vriendjes...

werd tijd ook dat er zoiets kwam...als die prijs nou nog ietsje zou willen zakken :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zat eerst ook hieraan te denken, maar toen kwam ik erachter dat bijvoorbeeld Canon camera's er niet mee te gebruiken zijn (en laat ik nou net een Canon hebben) omdat je daar drivers voor nodig hebt. Ik ga denk ik maar voor de Archos Gmini 220 omdat ik daar mijn CompactFlash kaarten makkelijk mee kan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
De_Klusjesman schreef op 01 juni 2004 @ 21:37:
Ik zat eerst ook hieraan te denken, maar toen kwam ik erachter dat bijvoorbeeld Canon camera's er niet mee te gebruiken zijn (en laat ik nou net een Canon hebben) omdat je daar drivers voor nodig hebt. Ik ga denk ik maar voor de Archos Gmini 220 omdat ik daar mijn CompactFlash kaarten makkelijk mee kan uitlezen.
Klopt als een bus, maar wat wellicht een mogelijke optie is om een extra Cardreadertje aan te schaffen (of te gebruiken als je er al eentje hebt) en die aansluiten op een USB OTG apparaat. Natuurlijk heb je dan wel weer een extra dingetje dat je steeds mee moet slepen, maar goed :).

Persoonlijk vond ik de "MP3-speler-kant" meer opwegen tegen de "CompactFlash-kunnen-legen-kant". Overigens kan je natuurlijk altijd m.b.v. een PC je kaartje overheuvelen op de HD-speler, zoals een H-140 of zoiets vergelijkbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39555

ik zit ook op die H300 te wachten.. maar moet hem dan wel binnen een maand in huis hebben.. of in New York kunnen kopen. Is er al een release datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110292

Tja die H300 wordt wel gaaf vind ik... Ik heb nu nog de MuVo 2 maar zit nu al verder te kijken. Die gadgets zijn ook ZO leuk.....
Pagina: 1