Toon posts:

[VB6] Html document printen *

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een goede middag beste mensen,

Ik ben een proggie aan het schrijven in vb6...nu is het de bedoeling dat dit programma loopt zonder enige interactie van gebruikers. Het betreft een vertaal programma en als er een order is vertaald geeft het programma (indien gewenst) een printsel van de verwerkte order. Nu gebruik ik gewoon standaard .print enzo maar dit vind ik eigelijk niet zo mooi ivm de opmaak. Nu vroeg ik me af of iemand weet of het mogelijk is om automatische en .html bestand te printen? Ik gebruik nu al de volgende code om een rapport te laten zien in explorer:

'In Browser tonen
Pad = App.Path & "\Overzicht.Html"
Shell ("explorer " & Pad)

Maar nu nog printen..en het liefst geen explorer schermen open laten staan.

Weet iemand een oplossing?

MVG,

Drumstokje20 :)

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Shell retourneert het ID van het programma. Misschien kun je hier nog wat mee doen? Venster sluiten bv, of met een SendCommand (heet die zo) een printopdracht geven.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Als je nu eens de webbrowser component gebruikt ?
Je kunt die niet direct printen, maar met een omweg kan het wel, kijk maar eens hier

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik hier wel iets mee kan...thnx!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing!
Voor de mensen die graag willen weten hoe en wat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Dim objDocument As Object
Set objDocument = Me.Browser.Document

Me.Browser.Navigate App.Path & "\Overzicht.Html"
Set objDocument = Me.Browser.Document

While objDocument.ReadyState <> "complete"
    DoEvents
Wend

Browser.ExecWB OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER, 0, 0

Vanwaar de While lus? Omdat de browser eerst de pagina helemaal geladen moet hebben voordat de pagina geprint kan worden. Bye :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 12:24 ]