kenwoord subwoofer omzetten van 220 naar 12 volt

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-12 15:36
zoals de topic al zegt ik heb een kenwood sw-700 subwoofer en wil deze gaan inbouwen in mijn auto.

nu is het probleem dat deze sub bedoelt is voor 220 van gewone stroom.. nu heb ik even gekeken op de printplaat en er zit dus gewoon een travo in maar nu vraag ik me af.

gaat hij van 220 naar 12 volt of gaat ie naar de 250 v die ook ergens op de travo staat?

ist beter om een 12-220 omzetter te kopen ofniet?

(owjah goeiemorgen allenmaal) :z:z:z:z

ik kan foto's maken op verzoek dus zeg het maar.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-12 22:26

voodooless

Sound is no voodoo!

Hier was toch van de week of die weer daarvoor al een topic over :? ging over precies hetzelfde.. misschien ff de zoekfunctie gebruiken!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12 10:03

JT

VETAK y0

Meten met en multimeter of die sub 12v krijgt en als dat zo is, gewoon de voeding wegslopen. Onthoud wel dat je hem dan handmatig aan en uit moet zetten tenzij je hem op het contact zet dat er voor zorgt dat bepaalde electronica niet aan kan als het contact uit is. Alleen dan werkt je sub natuurlijk nooit als je contact uit is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik denk niet dat er een 12V trafo in zal zitten, eerder in de buurt van de 2x30V//2x45V (symmetrisch dus, een gedeelte voor de 'positieve' helft van de sinus, en een gedeelte voor de 'negatieve' helft van de sinus, met als referentie de massa)

Bij lage spanningen heb je een te grote stroom nodig voor het zelfde vermogen. (Pvermogen=Uspanning*Istroom)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• JT
  • Laatst online: 22-12 10:03

JT

VETAK y0

Misschien is de voeding wel 12v. Ik heb een pc speakersetje in mijn auto spelen op de accu :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• AjDuLion
mjah veel goeie opmerkingen alleen ik heb voor zover ik weet even geen multimeter liggen en om nou met 220 volt gaan spelen :O foto ook genoeg ? dan sloop ik nu ff de versterker eronder uit :P

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-12 22:26

voodooless

Sound is no voodoo!

angel008 schreef op 21 mei 2004 @ 12:09:
mjah veel goeie opmerkingen alleen ik heb voor zover ik weet even geen multimeter liggen en om nou met 220 volt gaan spelen :O foto ook genoeg ? dan sloop ik nu ff de versterker eronder uit :P
Helaas werkt het niet om een multimeter op ons scherm te houden tegen jou foto (ook nog met kans op krassen op het scherm) :+

Maar wie weet kent iemend het type van de trafo wel ofzo... Er lopen hier gekken genoeg rond B) Give it a shot :) Met een beetje geluk staat er het ook gewoon op.

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 21-05-2004 12:12 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• AjDuLion
ok ik heb ff een foto gemaakt van de hele versterker (close up was btje wazig)
maar je kan nu wel de travo enz zien maar wat me opvalt er gaat dus gewoon 220 in maar er komen 4 draden uit (2 x plus en 2 x min lijkt me)

de foto staat hier..
Afbeeldingslocatie: http://213.73.165.249/foto%27s/00000011%20(Large).JPG (en ja het gaat ff traag )

have phun

en neej ik verneuk de layout niet is ff een detail foto :+:+:+:+:+

[ Voor 12% gewijzigd door AjDuLion op 21-05-2004 12:48 ]

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
ik zie twee 24 volt relais zitten dus daar zou de voedingsspanning waarschijnlijk niet bovenuitkomen.

• AjDuLion
Clithopias schreef op 21 mei 2004 @ 13:16:
ik zie twee 24 volt relais zitten dus daar zou de voedingsspanning waarschijnlijk niet bovenuitkomen.
dus hij werkt op ongeveer 24 volt ?
kan ik hem nu mbv een 2e accu bv gaan aansluiten of zal dit ook niet werken en moet ik alsnog een 12-220 omzetter gaan kopen?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

angel008 schreef op 21 mei 2004 @ 13:28:
[...]

dus hij werkt op ongeveer 24 volt ?
kan ik hem nu mbv een 2e accu bv gaan aansluiten of zal dit ook niet werken en moet ik alsnog een 12-220 omzetter gaan kopen?
nee, dat is niet te zeggen. Voor hetzelfde geld zijn deze relais er om de output fysiek los te kunnen koppelen. De 2 grote condensators doen mij overigens vermoeden dat het hier om een symetrische voeding gaat, anders had 1 condensator normaal gesproken voldaan. Het blijft enorm giswerk en je kunt niks zeker zeggen voordat je de multimeter aan de secundaire spannign hangt.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• AjDuLion
Atgast schreef op 21 mei 2004 @ 13:48:
[...]

nee, dat is niet te zeggen. Voor hetzelfde geld zijn deze relais er om de output fysiek los te kunnen koppelen. De 2 grote condensators doen mij overigens vermoeden dat het hier om een symetrische voeding gaat, anders had 1 condensator normaal gesproken voldaan. Het blijft enorm giswerk en je kunt niks zeker zeggen voordat je de multimeter aan de secundaire spannign hangt.
ok ik ga dan toch maar even de multimeter halen is opzich niks gevaarlijks aan dus (leuke lange isolatie spul dus) maar waar moet ik dan meten op de welke van de 4 ?)

• AjDuLion
na net ff gekeken hoe de sub er zelf aan toe was (is nogal oud ding) maar wat blijkt .. :(:( de hele conus rand is door dus hij is zo'n btje helemaal stuk.. dus ik zal eerst een nieuwe sub moeten kopen voordat ik nog verder kan (vond hem de laatste tijd al raar klinken)
maargoed ik heb dus net ergens een mooie aanbieding van een sub+ versterker gezien voor een mooie prijs dus ga ik daar opaf.. sorry guys

Pagina: 1