Toon posts:

[98] USB ADSL modem op win 98*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een repareer klusje van iemands oude rotzooi :X .
Ik heb het nu al aangenomen dus moet er nu wel verder mee, het betreft hier een Celeron 400 mhz, met 64 mb ram en 6 gig HD die windows xp draaide.

Ik dus al meteen gezegd dat het systeem veel efficienter zou werken op win 98 SE , dus heb ik dat geinstaleerd, na een dag kloten ook alle drivertjes bij elkaar gevonden maar nu heb ik een probleem.

Krijg ik te horen dat hij een USB modem heeft voor zijn ADSL verbindind, en naar mijn weten wordt dat niet ondersteund op windows 98.

Iemand adviezen ?

Verwijderd

dat zal wel per modem verschillen :D
dat standaard speedtouch ding van de KPN werkt btw wel op windows 98. dat heb ik binnen een halve minuut op hun site gevonden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 11:22:
dat zal wel per modem verschillen :D
dat standaard speedtouch ding van de KPN werkt btw wel op windows 98. dat heb ik binnen een halve minuut op hun site gevonden
Goed nieuws dus, nu moet ik nog weten welke ISP hij heeft.

Zou je misschien kunnen vertellen en of een linkje kunnen geven over hoe je het aan de praat hebt gekregen ?

Verwijderd

ik heb niets aan de praat gekregen, ik heb alleen maar gezocht.

//edit: zodus: www.kpn.nl > prive > zoeken op "adsl usb" > bovenste link :)
[ow dat gaat over de opvolger? naja boeie]

maargoed, je zegt "ik krijg te horen". ik neem aan dat je het dus nog niet geprobeerd hebt?
cd erin doen, progsel draaien, modem erin alsie erom vraagt (NIET eerder), abo-gegevens inkloppen, klaar :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 11:26:
ik heb niets aan de praat gekregen, ik heb alleen maar gezocht.

maargoed, je zegt "ik krijg te horen". ik neem aan dat je het dus nog niet geprobeerd hebt?
cd erin doen, progsel draaien, modem erin alsie erom vraagt (NIET eerder), abo-gegevens inkloppen, klaar :P
Nou, piece of cake als ik het zo hoor.
Dan zal ik het bij win 98 houden, ik zat er nog aan te denken voor de zekerheid op een andere hd XP te instaleren zodat ik daar niet dat gekloot heb.

Met een beetje geluk is hij zijn boekjes kwijt >:) ( ben al week met dit kutklusje bezig)

Verwijderd

zoals gunhead al zegt: dat speedtouch ding van kpn werkt onder 98. kpn's opvolger daarvan, de ericsson hm121 werkt ook onder win98se (evt met patch ook onder 98 first edition). mocht het gaan om een van die 2 en je hebt er geen cd-tje bij, die is te vinden op www.kpnadsl.com/support.
andere usb-modem werken overigens waarschijnlijk ook wel onder win98

post anders even welk modem het is, misschien dat iemand er dan wat over kan zeggen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 11:33 ]

Pagina: 1