Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
Voor PAL geldt dat de "lower-field" als eerste gecodeerd dient te worden...
Daarvoor moet je ons wel vertellen wat voor filmpjes het zijn (niet de inhoud, maar wat voor bron) en wat voor programma's je hebt gebruikt...
[ Voor 6% gewijzigd door haggard op 21-05-2004 12:08 ]
I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!
Ik had eerst de gehele film uit de videocamera gecaptured in een MPEG file met ULEAD VideoStudio 6! Over field orders heb ik nooit wat gezien! Daarna heb ik omdat het met ULEAD niet werkte VirtualDubMod gebruikt om de benodigde stukjes uit de MPEG file te knippen. Deze heb ik met virtualdubmod opgeslagen als avi files (enige formaat dat mogelijk is met vdubmod).haggard schreef op 21 mei 2004 @ 12:07:
Je hebt ze waarschijnlijk met de verkeerde "field-order" gecodeerd naar MPEG...
Voor PAL geldt dat de "lower-field" als eerste gecodeerd dient te worden...
Daarvoor moet je ons wel vertellen wat voor filmpjes het zijn (niet de inhoud, maar wat voor bron) en wat voor programma's je hebt gebruikt...
Okee, ik moet dus lower-field eerst coden. Bedankt voor de tip! Ik zal de film eens opnieuw capturen uit de videocamera en zoeken of ik die optie kan vinden. Ik ga nu Pinnacle Studio 9 gebruiken, dat programma lijkt me een stuk relaxter dan ulead!
djeezHunterPro schreef op 21 mei 2004 @ 14:00:
was de cam waarmee je geschoten hebt progressive scan? Of normal scan?
ik zou het echt niet weten joh! ben echt leek op gebied van video! TIs een samsung VP-w70 PAL, Gewoon analoog dingetje!
Thankz voor de moeite iig!
Ik deze netjes weer op een dvd-tje branden, heb ik potverdimme weer ehtzelfde probleem. Het de DVD ge-authored met Pinnacle Instant DVD. Beeldstandaard staat op PAL.
Wat is er nou toch aan de hand. Het beeld komt echt trillerig over, het loopt verder wel vloeiend maar het lijkt net of elk framepje een keer herhaalt wordt.
Wie heeft er nog tips?
[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 26-06-2004 13:21 ]
Verwijderd
Als je van digitaal naar analoog wilt dan moet je je video deinterlacen .
Kijk of er een optie in je ulead daarvooor is .\
Maargoed, de-interlacen, kan dat ook op een andere manier? Ik ga er eens even naar zoeken!
Bij het maken van Mpeg-files kun je vrijwel altijd aangeven (behalve bij Pinnacle Studio) wat de fieldorder is. Ook dus in Ulead Media studio.
Ik denk dat je bij InstantDVD dus ook iets dergelijks kunt aangeven.
Ik zou, als je echt niet weet waar je het moet vinden, een DVDtje gewoon helemaal met Studio van Pinnacle maken.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Euuuh, das niet waar. Je tv gebruikt interlacing. Maar volgens mij als je exporteert naar PAL zou dat interlacing vanzelf moeten gebeuren, je bron is immers ook interlaced.Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 13:23:
Het heeft met de interlacing te maken
Als je van digitaal naar analoog wilt dan moet je je video deinterlacen .
Kijk of er een optie in je ulead daarvooor is .\
Heb je al een andere dvd speler geprobeerd?
Het beeld is gewoon interlaced en in de AVI staat het wel goed.
Het probleem ontstaat gewoon door de instellingen in de Mpeg-encoder.
Uncompressed AVI is trouwens al gauw 720*576*25*3 = 31 MB/s een beetje onhandelbaar.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
update:
Ben nu de avi's via DVDEncore aan het authoren. Daar kan ik inderdaad wel field order enzo opgeven. Hopelijk dat het nu goed gaat!
[ Voor 43% gewijzigd door Japie.G op 26-06-2004 14:44 ]
TD-er schreef op 26 juni 2004 @ 13:43:
Uncompressed AVI is trouwens al gauw 720*576*25*3 = 31 MB/s een beetje onhandelbaar.
Voor het geval je eens met langere filmpjes aan de gang gaat, kan je PicVideo MJPEG of HuffYuv eens als codec gebruiken.ShereKahn schreef op 26 juni 2004 @ 13:51:
tzijn maar vids van een paar minuutjes, dus das niet zo'n ramp!
Er geld nl.:
Uncompressed : MJPEG komt overeen met BMP : JPG.
Verder werkt het enkel met key-/I-frames, dus de kwaliteit en handelbaarheid zijn nagenoeg gelijk.
Succes verder. Ik heb er nl. nog nooit problemen mee gehad. Ik capture met overigens met VirtualVCR en exporteer vanuit Studio 9 alles naar AVI en comprimeer met CCE-SP.
[ Voor 15% gewijzigd door DeeD2k2 op 26-06-2004 16:57 ]
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
Digitaal: Field Order B / Lower field first
Analoog: Field Order A / Upper field first
Maar TMPEGENC herkent het automatisch