Toon posts:

[all] Vervanging voor Terminal Services?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een bedrijf in Duitsland zitten die zeer binnenkort door middel van een soortgelijk iets van Terminal Services aan onze server gekoppeld wordt. Alleen wil het zo zijn dat het maar 1 persoon is die eraan koppelt, maar deze persoon moet alleen dingen kunnen die wij hem geven (policies).

Nu hebben we natuurlijk Terminal Services, maar licenties zijn te koop per 5 terwijl het maar 1 keer in de maand ofzo gebeurt dat hij inlogt, dus mijn baas vind een licentiepakket van 5 te duur en overbodig O-)

Nu ben ik dus op zoek naar software die hetzelfde doet als TS, alleen moet deze ook met rechten kunnen werken, zodat we dus aan kunnen geven wat hij wel en wat hij niet mag.

Ik ken VNC, maar deze werkt niet met rechten. Gewoon inloggen en verknallen die hap ;)/ Ben dus min of meer op zoek naar een soort iets als VNC, maar dan dat ik users op kan geven met bepaalde rechten.

Iemand enig idee?

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Je richt hier een pc voor hem in, xp ofzo lekker handig met RDP en je laat hem dan dat ding overnemen via internet...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je precies? Ik wil dus dat hij wel de pc overneemt, maar wel met rechten, dus dat hij bijvoorbeeld de C schijf niet kan openen. En/of bepaalde programma's kan starten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan op XP Pro gewoon policies toepassen - als je vervolgens 'Remote Desktop' aanzet op een XP Pro machine - kan je vermoedelijk gewoon doen wat jij wil? :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, is dat zo? Dan zal ik dat eens even gaan bekijken :)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
Je hebt voor Terminal Services toch altijd twee 'gratis' connections voor Remote Administration? Zolang je de Terminal Server niet in application mode zet hoef je er geen extra licenties te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hij mag niet adminstraten :) Mag alleen boekhoudprogramma opstarten en zichzelf verwijderen van onze ubersysteem ;)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik zou gewoon op die bak die hij moet overnemen (of is dat gewoon _de_ server) een lokaal account aanmaken en daar policies op instellen.

Vervolgens via VNC / Radmin verinding maken en voilla.

Twitter

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 11:54:
Ja maar hij mag niet adminstraten :) Mag alleen boekhoudprogramma opstarten en zichzelf verwijderen van onze ubersysteem ;)
Dat kan ook in admin modus, alleen moet je de beveiliging wel goed zetten op je server. Geef hem het recht aan te loggen op het domain, en zorg ervoor dat alle belangrijke dingen voor die gebruiker niet toegankelijk zijn, user nivo maken, en ntfs beveiligingen goed zetten. Dan kan hij toch als terminal user werken en hoef je geen licenties te kopen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Locking Down Windows Server 2003 Terminal Server Sessions Zo'n whitepaper heb je dus ook voor 2000 TS server. Geeft je in ieder geval een start wat je moet doen om het dicht te timmeren.
Pagina: 1