WAT HEB IK NODIG OM MIJN P3 650 te overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 14:17
eeeeeh wat heb ik nodig om een p3 650 te overclocken, ik heb namelijk gezien dat dat wel kan.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Een Bios of jumpertjes op je mobo...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51
1, een goed moederbord dat probleemloos op 133MHz draait en 2, redelijk fatsoenlijke koeling. Zet de FSB op 133 en je hebt een PIII 866. There is nothing more to it.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MGSNK
eeeeh jaja, zal wel maar hoe moet dat nou.................................?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

inderdaat, kijk ff in je mobo boekje hoe je de Front Side Bus kunt instellen en krik die langzaam omhoog totdat je fouten krijgt in bepaalde aplicaties, je hebt namelijk kans dat je memory op een gegeven moment niet meer verder wil, dan dus ff PC133 koophu en je kan weer verder

• MGSNK
ik heb pc133 128mb geheugen op m'n pc 100 mobo
en welke progs heb ik nodig voor het WERK?

Verwijderd

Je kan vrijwel alle processoren overklokken, gewoon door in je BIOS de FSB iets hoger te zetten, die staat bij jou nu op 100, door hem op bijv. 103 te zetten, laat je je processor rennen op 103 x 6.5 = 669.5MHz, want je 'multiplier' is 6.5, en je FSB (Front Side Bus - de snelheid waarop je processor runt, het aantal cycles, ook van je RAM) is 100, dus simpel rekensommtje wordt dan 100x6.5=650 MHz, zo kom je eraan :)

Gewoon een goed mobo hebben, en dan bij het opstarten op DEL/F12/whatever er staat drukken (het verschilt per BIOS) en dan effe kijken waar je de snelheid van je FSB kan instellen..

Ohja en gebruik geen Caps in topic subjects, tenzij je heel snel weg wil hiero (en beslissing van jou waar ik compleet voor ben >:))

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 19:48 schreef MGSNK het volgende:
ik heb pc133 128mb geheugen op m'n pc 100 mobo
en welke progs heb ik nodig voor het WERK?
Zucht |:( najah goed > je hebt geen progs nodig, zie hierboven.

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Je hebt geen programma's nodig
welk mobo hebe je?
en welke videokaart?

Verwijderd

Zorg ook dat je goede koeling hebt, want je processor zal warmer worden dan voorheen, overklok dus NIET met standaard koelers, zoals coolermaster :r

• MGSNK
heb een gigabyte mobo!
werkt het wel.......?
hmmmmmmmmmmm

• Abbadon
Welke progs? Je kan de FSB middels jouw moederbord, hetzij d.m.v. het BIOS hetzij d.m.v. jumpers, veranderen. Welk type Gigabyte moederbord heb je? Echt, 866MHz mag geen probleem zijn, althans, ik heb dezelfde ook op 866 draaien, en dan heeft 'ie nog o.c. ruimte te over. (En dat met standaard koelertje en standaard 1.65V spanning)

Verwijderd

En als je systeem instabiel wordt, verhoog je het core voltage met 0,05 of 0,1 V.
Dan zou de processor weer stabieler moeten lopen en kan je weer ff wat verder.

• MGSNK
ik wil ook m'n voodoo3 2000 overclocken, eigenlijk heb ik het al gedaan hij staat nu op 167 mhz

Verwijderd

Dus je FSB verhogen door middel van jumpers op je moederbord zelf, of door settings in de BIOS, daar kom je door tijdens het opstarten op 'del' te drukken.
PS: welk mobo heb je?

• MGSNK
gigabyte wm7 nogwat

• Abbadon
Zijn die WM's niet voorzien van een i810 :r chipset?

• MGSNK
eeeeeehhhhhh, ooooooops MISKOOP!
hehehe

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
volgens mij snap je helemaal geen ruk van Peesseeesss

• MGSNK
Eh vergeten te zeggen dat ie gratiz was, kadootje van ........?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 15:01

MAZZA

Barbie is er weer!

Je capslock uitzetten als je wat post. Dat scheelt processortijd en dus warmte maar ook reply's zoals deze

• Abbadon
Hmm, toch moet je d.m.v. de jumpers J17~J20 de FSB en geheugensnelheid kunnen aanpassen. Er is een 133MHz optie, dat geeft de burger moed.

• MGSNK
Op woensdag 20 december 2000 20:32 schreef abbadon het volgende:
Hmm, toch moet je d.m.v. de jumpers J17~J20 de FSB en geheugensnelheid kunnen aanpassen. Er is een 133MHz optie, dat geeft de burger moed.
Dus ff gewoon de jumpers op het moederbord verzetten? die J nogwat he?

• Abbadon
Ja, maar je moet dus wel weten hoe je ze moet instellen. Probeer voor de zekerheid eerst maar 'ns de 105 of 115MHz FSB, dat kan nooit kwaad. Overigens weet ik niet zeker of elk WMM7nogwat bord voorzien is van deze jumpers (2 x 4 stuks). Kijk ff op de Gigabyte site voor meer info of een manual.

Pagina: 1