Toon posts:

[Outlook2k]Bijlage:'The system can not find the file spe..'*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende error verschijnt als er een bijlage geopend wordt:

'The system can not find the file specified'

Deze error verschijnt bij alle bestanden die ik wil openen, dit probleem is ontstaan nadat office 2000 premium sp3 geinstalleerd is. Ik heb op google gezocht naar dit probleem maar heb nog niets kunnen vinden.

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en een oplossing hier voor heeft?
Alvast bedankt.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 10:13 ]

• Captain Caveman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-01 13:28
Als het toevallig een Excel bijlage is die je wilt openen, is dat een bekend, maar wazig probleem.
Oplossing voor Excel:
- Open een nieuw werkblad in Excel
- Ga naar Tools/Options tabblad "General" en zet het vinkje "Ignore other applications" uit.
- Klik op ok, en sluit Excel af.
Als het goed is moet dat werken, als het een ander soort bijlage is moet je maar even wat meer info geven.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Nkokky,

Welkom op GoT :)

Op dit forum hebben we een aantal regels opgesteld waar een topic aan hoort te voldoen. Deze regels maken het jou makkelijker om te onthouden wat je in je topicstart moet zetten, en zijn voor je lezers handig omdat ze weten welke informatie ze kunnen verwachten.

Deze regels worden wat uitgebreider toegelicht in de policy. Ik zal de drie belangrijkste punten er even uitlichten omdat je topic niet helemaal voldoet aan de eisen die we hiervoor opgesteld hebben:

Probeer eerst je probleem zelf op te lossen. Lukt het niet om je probleem op te lossen dan kun je een topic openen op GoT. Zorg dat je duidelijk verteld waar je al op gezocht hebt en waarom het resultaat daarvan jou niet verder heeft geholpen. Hierdoor voorkom je dat we je tips gaan geven die je allang geprobeerd hebt; en dat is natuurlijk niet handig :)

Zorg voor een duidelijke topicstart. Zet hierin duidelijke foutmeldingen die je krijgt en informatie die voor ons handig is om je probleem op te lossen. Zorg er ook voor dat je zinnen in duidelijk Nederlands en goed leesbaar zijn opgesteld.

Kies een duidelijke titel. Dit kan vaak erg lastig zijn; maar kijk toch eerst even naar de rest van de topictitels op het forum. Je zult zien dat je meestal het beste het OS of programma tussen blokhaken kunt zetten en daarachter wat er fout gaat. Een goede topictitel moet jouw probleem meteen duidelijk maken.

Kun je daarom even vertellen wat je al geprobeerd hebt; of dit bij alle bestanden gebeurd en sinds wanneer dit probleem speelt. Hiernaast pas ik even je titel aan :)

Outlook 2000 error met bijlage > [Outlook2k]Bijlage:'The system can not find the file spe..'*

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter wat het probleem is:

In het register:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Outlook\Security

Staat de key "OutlookSecureTempFolder" er stond hier geen waarde in, deze moest verwijzen naar een map. Nadat er een waarde ingevuld staat werkt het weer.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 10:50:
Ik ben er achter wat het probleem is:

In het register:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Outlook\Security

Staat de key "OutlookSecureTempFolder" er stond hier geen waarde in, deze moest verwijzen naar een map. Nadat er een waarde ingevuld staat werkt het weer.
Fijn dat je dat nog even post :) Hoe ben je trouwens erop gekomen om die key aan te passen? Toch nog ergens een link gevonden ofzo via Google?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate