Promise Fasttrak 378 (onboard) ellende

Pagina: 1
Acties:

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Gisteren heb ik een Asus P4P800-e Deluxe moederbord gekocht, alles draaid lekker, alleen krijg ik de onboard ide/raid controller niet aan de praat, windows krijgt deze niet gestart.

Ik heb er 1 80gb schijf aan hangen, wil deze dus als IDE gebruiken. In de bios heb ik duidelijk aangegeven dat deze IDE moet zijn, niet raid.

ik heb verschillende drivers van de cd geprobeert, ook van de asus site. niks wil werken.

in de handleiding van asus staat verder ook niks beschreven over het gebruik van ATA ipv raid.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 19:21

FastBunny

Give it the Works !

Anders maak je een RAID0 striped aan met 1 harddisk. Dan herkend je raid controller hem en kun je er op die manier toch prima mee werken.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
FastBunny schreef op 21 mei 2004 @ 10:05:
Anders maak je een RAID0 striped aan met 1 harddisk. Dan herkend je raid controller hem en kun je er op die manier toch prima mee werken.
ik heb hem nu ingesteld op RAID in de bios, heeft deze herkent en zonder conflict gestart in windows, alleen ziet deze mijn 80gb schijf niet :'(

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 19:21

FastBunny

Give it the Works !

Heb je de raidcontroller drivers al geinstalleerd in windows? En als je windows installeerd en hij ziet hem niet, dan moet je met F6 de scsi/raid driver opgeven tijdens de setup.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:28
ik heb hetzelfe mobo, je moet overigens wel de specifieke IDE driver installeren he
er zijn er namelijk 2 meegeleverd, 1 voor raid gebruik en 1 voor IDE gebruik. Bij mij werkt het goed icm een seagate 80 GB. Hoe je het moet installeren en welke driver je moet hebben staat in je manual.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
thoomie schreef op 21 mei 2004 @ 11:44:
ik heb hetzelfe mobo, je moet overigens wel de specifieke IDE driver installeren he
er zijn er namelijk 2 meegeleverd, 1 voor raid gebruik en 1 voor IDE gebruik. Bij mij werkt het goed icm een seagate 80 GB. Hoe je het moet installeren en welke driver je moet hebben staat in je manual.
ik heb in de bios nu weer ide aangezet, en de ide drivers vanaf de cd geinstalleerd, nu staat er weer een uitroepteken bij devicemanager.

en in de handleiding staat NIETS over ide gebruik ipv raid.

[ Voor 6% gewijzigd door MarkyB op 21-05-2004 11:50 ]

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:28
Je hebt idd gelijk, het staat niet in de manual, ik kan echter ook niet zo snel vinden waar ik het dan wel vandaan hebt. Probeer de controller eens uit apparaten beheer te verwijderen (installatie ongedaan maken) dan reboot. Als hij dan vraagt om de controller weer te installeren ga je zelf aangeven welke driver hij moet hebben, zorg er dan wel voor dus dat je de ide driver hebt. Ik hoop dat het lukt. (Staat de HD wel op master?)

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
thoomie schreef op 21 mei 2004 @ 11:59:
Je hebt idd gelijk, het staat niet in de manual, ik kan echter ook niet zo snel vinden waar ik het dan wel vandaan hebt. Probeer de controller eens uit apparaten beheer te verwijderen (installatie ongedaan maken) dan reboot. Als hij dan vraagt om de controller weer te installeren ga je zelf aangeven welke driver hij moet hebben, zorg er dan wel voor dus dat je de ide driver hebt. Ik hoop dat het lukt. (Staat de HD wel op master?)
hiervoor had ik een pci ide controllertje op mn andere mamaplank, en die kabel is gewoon verhuist naar mn mobo, dus daar is niks aan veranderd.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter

• The-Freak
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05-2023
Zelf heb ik precies hetzelfde probleem gehad. Ik heb het zelfde moederbord en ook bij mij gaf hij aan "Het apparaat start niet" ik heb toen ook uit het apparaatbeheer verwijdert en de computer opnieuw opgestart. Bij de volgende herstart werd hij geheel automatisch opnieuw correct geinstaleerd.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
hijs nu geinstalleerd, maar bij deze computer komt er geen HD bij te staan, ook bij schijfbeheer niet.

alleen bij de RAID utility (opstarten, CTRL-F) ziet hij hem wel......
Pagina: 1