Toon posts:

Probleem E-Tech Router Firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds Maandag een E-Tech RTVP03 Router gekocht (die van Computerland), en zit met het volgende probleem. Als ik de Firewall in de router inschakel dan heb ik ongeveer 2 of 3 dagen een perfecte verbinding. Echter, na een paar dagen, werkt mijn verbinding helemaal niet meer. Geen dataverkeer niets. Schakel ik de firewall weer uit, dan werkt het internet meteen weer. Ik heb de laatste Firmware, maar ik zie geen verschil. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem misschien kan oplossen?

Ik heb btw Wanadoo Cable Broadband Premium met EuroDOCSIS Modem

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01

FastBunny

Give it the Works !

Heb zoiets vaker gezien met E-techs, wordt die ook erg warm? Lijkt alsof er na een bepaalde tijd een buffer volraakt ofzo waardoor hij niet meer wilt. Resetten helpt meestal ook maar dat is niet de meest ideale oplossing

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 21 mei 2004 @ 09:43:
Heb zoiets vaker gezien met E-techs, wordt die ook erg warm? Lijkt alsof er na een bepaalde tijd een buffer volraakt ofzo waardoor hij niet meer wilt. Resetten helpt meestal ook maar dat is niet de meest ideale oplossing
Mja, hij wordt ook warm, niet echt superwarm... Was met mijn vorige router ook, en die had geen problemen verder.

Ik heb in ieder geval al wel een mailtje gestuurd naar E-Tech om te kijken wat hun zeggen... Misschien toch een bug, en dat het misschien gefixt wordt in een volgende firmware ofzo...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Draai je iets van Emule of een ander p2p programma?
Sommige routers / firewalls hebben de neiging om 'dicht te slibben' als er veel gelijktijdige connecties zijn. Een reboot lost het op.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op 21 mei 2004 @ 09:51:
Draai je iets van Emule of een ander p2p programma?
Sommige routers / firewalls hebben de neiging om 'dicht te slibben' als er veel gelijktijdige connecties zijn. Een reboot lost het op.
Nope, het is zelfs als geen één computer aan is. Een vriend van me is zwaar n00b als ik het zo mag zeggen, heeft het router ook, en heeft ook exact hetzelfde probleem. En het enigste wat die doet is MSN, Unreal Tournament en Internet Explorer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn Firewall uitgezet, en ben dus achter het probleem gekomen. De Firewall heeft ook zoiets als SPI ofzo, als de router teveel SYN packs krijgt, dan gaat ie als het ware slapen omdat ie denkt dat er een SYN flood actief is op je IP. Je hebt dan dus helemaal geen verkeer meer. Voor de rest zit alles nog gewoon dicht, alleen de SPI is uitgeschakeld. Wat me ook opviel was dat ineens mijn verbinding een stuk sneller reageerde nadat ik SPI uitschakelde.

Het was overigens een probleem waar niet alleen ik last van had, maar er zijn meerdere routers die hetzelfde hebben...

En net ook antwoord gehad van E-Tech:
Geachte heer/mevrouw,

U kunt proberen het probleem te verhelpen door het MAC-adres van de netwerkkaart van de computer die altijd al verbinding had met Wanadoo in te vullen in de router.

Mocht u naar aanleiding van deze mail nog vragen hebben, dan kunt u ons ook bellen voor support.

Vriendelijke groet,

Naam medewerker E-Tech hier (censuur i.v.m. privacy)

Medewerker Technische support
support@e-tech.nu
www.e-tech.nu

Voor algemene info zie ook onze supportpagina's op
internet : http://www.e-tech.nu/faq/index.php?lang=N

0900-ETECHNU (0900-3832468, 45 cpm) Openingstijden helpdesk:
Ma. en vr. : 9:00u tot 17:30u*
Di. t/m do. : 9:00u tot 21:00u*
Za. : 10:00u tot 16:30u*

* Di. t/m do. zijn wij tussen 12:30 en 13:00 beperkt bereikbaar.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 14:12 . Reden: e-mail van e-tech toegevoegd ]

Pagina: 1