Toon posts:

ColdBoot en restart problemen met K7S5A Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd een K7S5A Pro met een AMD 1800 xp, 512, 2xHD, 2xDVD, Zalman 300 watt voeding en een ATI Radeon 8500.

Nu komt het regelmatig voor dat hij niet cold boot. Dan moet ik de powerswitch aan en uit doen of de uit knop inhouden en dan opnieuw aanzetten en hopen dat ie opstart. Vaak komt ie dan ook in boot mode (safe/ norman / last known etc.)

Dit komt soms ook voor als ik vanuit windows xp restart. O.a. om deze reden ben ik misschien van plan een nieuwe pc te gaan kopen of iemand moet een oplossing weten. ik heb al het volgende geprobeerd:
1. os opnieuw installeren
2. mobo batterij vervangen
3. in bios alleen 1st boot device aan en op 1st dus IDE 1

Aan de voeding zal het niet liggen denk ik. Als iemand dit kan oplossen is ie de koning....en ben ik eeuwig dankbaar.

O ja, als iemand nog interesse heeft in mijn radeon dan TEAB. Schijnt geloof ik even goed te zijn als een ati 9200.

Verwijderd

Geheugen al getest met memtest? In dit topic gaat het over hetzelfde probleem met bijna hetzelfde moederbord.

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 09:11

erwinb

Probeert iets secure te doen

Ik heb het zelfde gehad met twee van deze borden. een derde wilde al helemaal niet starten.
Onder garantie zjn ze vervangen, nu nooit geen problemen meer.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 14:53

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Toen ik er nog W2K op had staan was het op gegeven moment normaal dat de eerste keer booten leidde tot een crash. Een MP3 stick aansluiten leidde ook een keer tot een crash (daarna niet meer gedurft) programma's die regelmatig crasten.

Twee keer geheugen ge RMA'd omdat hij er niet op wilde draaien.

Ik heb er sinds een paar maanden XP op staan en tot nu toe is hij nog maar 1 keer gecrasht, en dat was nadat ik er een reepje 256MB noname geheugen bij heb geprikt.

Volgens mij is dit bordje heel gevoelig voor alle invloeden van buitenaf, zelfs de maanstand lijkt me van invloed. Hij is lekker goedkoop, maar meer heb je er ook niet aan.

Probeer ook eens nieuw geheugen.

[edit]
Ik merk dat mijn XP installatie er ook last van heeft. Gisteren en vandaag opnieuw opgestart (ik zet normaal mijn PC uit met hibernate) en beide keren rebootte hij nog tijdens het Windows XP opstartscherm (dat zwarte met het XP logo). Vandaag kwam daarna ook nog eens geen inlog venster, dus nog een keer moeten rebooten.

[ Voor 20% gewijzigd door Maasluip op 21-05-2004 13:29 ]

Signatures zijn voor boomers.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je geprobeerd om een nieuwe BIOS er in te flashen?
Misschien dat dat wat bugs plat slaat ;)

Verwijderd

Titelfix, "ColdBoot en restart problemen met K7S5A Pro" dekt wat meer de lading als "Een vraag voor de kenners" ;)

Is de PC geaard?
Lossere geheugentimings getest?
Biosupgrade beschikbaar?
Spanningen nagemeten?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 09:48 ]

Pagina: 1