Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Wat versta jij (of jouw vriend) onder low level formatteren? Hoe/waarmee? Waarom lukte dat niet?Na de gebruikelijke nare reboots van WinXP had het virus zodanig huis gehouden dat de Maxtor harddisk uiteindelijk niet meer lowlevel geformatteerd kon worden.
[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 21-05-2004 01:42 ]
Eerst in simple mode en later in advanced mode format gedaan (waarin hij vastliep).
Ik had zelf dit gevonden over LowLevel formatting:
http://www.pcguide.com/ref/hdd/geom/formatLow-c.html
Als een virus, zoals jij zegt, theoretisch een harddisk kan mollen, hoe zou
dit dan in zijn werk moeten gaan? Zijn er virussen bekend (bij naam) die het
kunnen?
[ Voor 26% gewijzigd door Mujo op 21-05-2004 01:59 ]
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Verwijderd
Betekent dit dan ook dat er geen virussen meer zijn of gemaakt worden dieVerwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 01:55:
Low level formattering bestaat niet meer onder de huidige generatie harde schijven. Wat jij doet is gewoon nullen schrijven naar alle sectoren.
echt low level formatteren (of iets soortgelijks) of juist alleen nog maar die
nullen naar sectoren schrijven?
Verwijderd
Hoogstens zal een virus gewoon data kunnen wissen op je schijf, waarmee die onbruikbaar is (waarna je dus eerst je hele schijf moet opnieuw indelen).
Overigens kan een programma onder winXP nooit direct toegang krijgen tot de werkelijke sectoren van een schijf.
Windows gebruik bijvoorbeeld) je harddisk niet fysiek kan slopen?
En met slopen bedoel ik dus niet formatteren of leegmaken of wat dan ook,
maar echt zodanig dat je een nieuwe kan gaan halen?
Verwijderd
Heb je al een volledige diskwipe gedaan met bijvoorbeeld freeware GDISK, en daarna gewoon weer partities maken?
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 02:08 ]
Maar hij heeft garantie geclaimed en gekregen, denk dat ze
bij Maxtor gewoon weer nette format doen en die gebruiken als
RMA-vervanging ofzo. Dank voor de reacties.