wireless lan verbinding over 250meter

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik wil graag een wireless lan verbinding gaan maken over een afstand van ongeveer 250m buitenshuis. Het probleem is alleen dat het GEEN open verbining kan worden, de hoogte ingaan is niet echt een oplossing.
Vanaf mijn huis is het een behoorlijk open zicht maar dan zitten toch met een blok huizen voor de hoek die hij moet maken.
Nu weet ik dat huis tuin en keuken setjes dwars door muren heen gaat tot zo'n 50m.
Dus opzich moet deze afstand incl. de obstakels te overbruggen zijn?

Ik weet alleen niet wat ik precies nodig heb en heb het lieft een zo min opvalend mogelijke antenne, een plat model.
ook zou ik het zo goedkoop mogelijk willen hebben, duurdere apperatuur is misschien van later belang maar willen eerst een redelijk stabiele verbinding.

wat zouden jullie mij kunnen adviseren, om zo goedkoop mogelijk een wireless verbinding aan te leggen van zo'n 250m (is een gok kan iets minder zijn zelfs)? ;)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

Senao accespoint met een omni antenne? :)
Als ik jou was zou ik een beetje gaan browsen op www.wifishop.nl :)

• Dnc1n
Xof schreef op 21 mei 2004 @ 00:50:
Senao accespoint met een omni antenne? :)
Als ik jou was zou ik een beetje gaan browsen op www.wifishop.nl :)
yup, heb al wat gebrowsed op verschillende wireless lan shops maar er is zo'n ruime keus dus vraag daarom jullie advies. ;)
het moet namelijk niet te overdreven worden, dat ik hele grote antennes moet plaatsen terwijl een kleiner minder opvallend type net zo goed functioneerd

ik ben ook nog niet helemaal op de hoogte hoe routers met bepaalde type antennes omgaan.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 15:30
geinig heb een aantal uurtjes gelede zelf een topic geopend om 5 kilometer met wifi te overbruggen maar 250 meter kom op zeg. Lees eens in mijn topic:
wifi over 5 km?
Daar zul je wel wat ideen op kunnen doen ;)

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
50 meter binnenshuis is behoorlijk optimistich. Je zal sowieso zo hoog mogelijk moeten zien te komen, je gaat dan misschien niet boven alles uit, het maakt toch verschil.

Misschien dat paneel antennes wat voor jou zijn? Best prijzig, maar ze zijn wel lekker onopvallend. Heb je al eens over je buged nagedacht? Hoewel ik denk dat je over deze afstand toch echt het beste met stevige richtantennes kunt gaan werken. Die vallen helaas wel wat meer op

Als je bang bent dat je het niet gaat halen, kun je altijd proberen ergens tussenin een steunpunt neer te zetten.

Maar probeer eerst eens de situatie duidelijk te maken. Maak eens een tekeningetje van wat er allemaal tussen zit, en hoe hoog het is. Vooral bomen zijn een probleem (veel water in de bladeren).

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

Daarom denk ik dat je dus het beste met een omni antenne kan gaan werken, die zijn niet zo groot en opvallend.. gemiddeld kun je daar 800 meter mee komen, dus dan zou 250 meter door obstakels best gaan lukken :)
Als je er dan ook nog een senao AP achter zet moet je sowieso goed zitten.. deze zijn een stuk sterker dan bijv. linksys AP's, maar ook gelijk een stuk duurder. Dus ik weet niet hoe ver je wilt gaan in je budget. :)

• Dnc1n
Grimli schreef op 21 mei 2004 @ 01:00:
50 meter binnenshuis is behoorlijk optimistich. Je zal sowieso zo hoog mogelijk moeten zien te komen, je gaat dan misschien niet boven alles uit, het maakt toch verschil.

Misschien dat paneel antennes wat voor jou zijn? Best prijzig, maar ze zijn wel lekker onopvallend. Heb je al eens over je buged nagedacht? Hoewel ik denk dat je over deze afstand toch echt het beste met stevige richtantennes kunt gaan werken. Die vallen helaas wel wat meer op

Als je bang bent dat je het niet gaat halen, kun je altijd proberen ergens tussenin een steunpunt neer te zetten.

Maar probeer eerst eens de situatie duidelijk te maken. Maak eens een tekeningetje van wat er allemaal tussen zit, en hoe hoog het is. Vooral bomen zijn een probleem (veel water in de bladeren).
jah aan zo'n antenne zat ik ook te denken, het liefst heb ik hem zo min opvallend mogelijk, het zou helemaal mooi zijn als de antenne ook nog is binnenshuis zou kunnen blijven maar dat lijkt me niet echt te doen.
mijn budget weet ik nog niet echt maar niet te duur, ik wil gewoon graag weten wat er mogelijk is.
wel wil ik graag 54mbit.

ik ben ook dit model antenne tegengekomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.der-wireless-shop.de/shop/images/14dbihaltSMA.jpg
dit is een 14dbi, kost 50 euro.
is ook een klein plat model.

Ik zal morgen een schetsje maken met de situatie hier.

wat bedoel je precies met steunpunt? een tussenrepeater? is niet echt een optie....

• Dnc1n
Xof schreef op 21 mei 2004 @ 01:01:
Daarom denk ik dat je dus het beste met een omni antenne kan gaan werken, die zijn niet zo groot en opvallend.. gemiddeld kun je daar 800 meter mee komen, dus dan zou 250 meter door obstakels best gaan lukken :)
Als je er dan ook nog een senao AP achter zet moet je sowieso goed zitten.. deze zijn een stuk sterker dan bijv. linksys AP's, maar ook gelijk een stuk duurder. Dus ik weet niet hoe ver je wilt gaan in je budget. :)
deze router vindt ik te duur, ik zat meer aan de budget routertjes te denken, sweex, linksys (de 11mbit versie is leuk te tweaken naar 54mbit :p ),
ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk dit kunnen realiseren ;)

en over omniantennes, die staande binnenantennes, tot hoever kunnen die?

ik ga een tekening maken van de situatie hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Dnc1n op 21-05-2004 11:20 ]

• Dnc1n
Dnc1n schreef op 21 mei 2004 @ 11:18:
[...]

deze router vindt ik te duur, ik zat meer aan de budget routertjes te denken, sweex, linksys (de 11mbit versie is leuk te tweaken naar 54mbit :p ),
ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk dit kunnen realiseren ;)

en over omniantennes, die staande binnenantennes, tot hoever kunnen die?

ik ga een tekening maken van de situatie hier.
de situatie:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/daddy2002/temp/situatie.gif

zoals te zien wel een heleboel bomen in het zicht. :/

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:44

RammY

Dát!

Dnc1n schreef op 21 mei 2004 @ 01:15:
[...]

jah aan zo'n antenne zat ik ook te denken, het liefst heb ik hem zo min opvallend mogelijk, het zou helemaal mooi zijn als de antenne ook nog is binnenshuis zou kunnen blijven maar dat lijkt me niet echt te doen.
mijn budget weet ik nog niet echt maar niet te duur, ik wil gewoon graag weten wat er mogelijk is.
wel wil ik graag 54mbit.

ik ben ook dit model antenne tegengekomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.der-wireless-shop.de/shop/images/14dbihaltSMA.jpg
dit is een 14dbi, kost 50 euro.
is ook een klein plat model.

Ik zal morgen een schetsje maken met de situatie hier.

wat bedoel je precies met steunpunt? een tussenrepeater? is niet echt een optie....
Die antenne in dat plaatje kun je makkelijk zelf maken.. Maar dan de helft zo klein.
Je ziet 4 vierkantjes... het kan zelfs met 2 vierkantjes. Een man hier uit de buurt maakt ze ook.
En aangezien wij hier met een Wireless project starten :)
De hele stad WiFi dekking :) maar dan wel voor gewoon P2P.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:03
als je nou een richtantenne op je dak zet, en die andere persoon ook, dan heb je toch een afstand van +/- 250m zonder opstakels?? dat is toch wel redelijk low-budget uit te voeren??

• Dnc1n
Opperhoof schreef op 21 mei 2004 @ 12:11:
als je nou een richtantenne op je dak zet, en die andere persoon ook, dan heb je toch een afstand van +/- 250m zonder opstakels?? dat is toch wel redelijk low-budget uit te voeren??
nee niet mogelijk bij huis van mijn broer, het is een soort flatwoning, hij heeft dus nog bovemburen, en dan nog is het niet helemaal open ben ik bang, dus het liefst zo laag mogelijk houden.

• Dnc1n
Dnc1n schreef op 21 mei 2004 @ 12:13:
[...]

nee niet mogelijk bij huis van mijn broer, het is een soort flatwoning, hij heeft dus nog bovemburen, en dan nog is het niet helemaal open ben ik bang, dus het liefst zo laag mogelijk houden.
2x dit pakketje ga ik de afstand daar mee redden?

Afbeeldingslocatie: http://www.der-wireless-shop.de/shop/images/dwl200+14dbiklein.jpg

D-Link DWL2000AP+ 54MBit und 14dbi Antenne
2000AP+14dbi

135 euro voor het pakket, leek me dus wel een leuke aanbieding :p

[ Voor 7% gewijzigd door Dnc1n op 23-05-2004 11:43 ]

• Dnc1n
hier een luchtfototje van de verbinding die afgelegt moet worden.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/daddy2002/temp/situatie.bmp

• Dnc1n
Dnc1n schreef op 23 mei 2004 @ 19:46:

[afbeelding]
kan iemand mij enig advies geven wat ik het beste aan kan schaffen hiervoor?
rekening houdend met het budget, max. 300 euro, en dat het geen openzicht verbinding kan worden.

nu de 108mbps routers een beetje aan het opkomen zijn w8 ik nog ff met de aanschaf van routers/ap's.
Maar welk type antenne voldoet aan mijn eisen?

Verwijderd

2 Keer WAP54G en 2 8dB Omni antennes. Zo hoog mogelijk monteren, en met een beetje geluk straal je gewoon zo linksom over dat grasveld heen. Moet echt wel lukken. :) Zorg voor goede kabels, goede connectors en eventueel, zou je nog 54G 20dB Senao Accepoint/Bridges kunnen gebruiken. Dan lukt het zeker wel. :) Met de 23dB gaat het helemaal lukken.. Maar dat is op eigen risco aangezien dat 200mw tegenover de toegestane 100mw is. Afijn, met 2 WAP54G's en 2 8dB omni's lukt het ook wel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 12:25 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Dnc1n schreef op 23 mei 2004 @ 19:46:

[afbeelding]
Ik zie dat je door 2 huizen heen moet. Dat is op zich redelijk wat (ik haal hier in huis amper van beneden naar zolder :X ), maar als je van accespoint naar accesspoint werkt (per accesspoint 2 antennes) en de hierboven beschreven antennes gebruikt, zal het wel gaan. Verwacht geen snelle verbinding. Ik gok dat je hooguit 6 mbit / seconde haalt, maar echt niet meer.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Kan je zo'n Omi antenne op elke draadloze router aansluiten of moet die router extra hoog vermogen uitzenden? Ik zou graag zo'n antenne willen aansluiten op een makkelijk verkrijgbare router, zoals Sweex of Trust ofzo ivm met de support die je daarop krijgt. Ik ben namelijk niet zo'n held in het configureren van adsl verbindingen e.d.
Pagina: 1