Toon posts:

WinRoute Pro 4.1 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat vragen/problemen:
Ten eerste: waar kan ik zien wat de firewall van winroute allemaal blokt (m.a.w. woorden wie er probeert mij te pingen, etc.) en hoe kan ik de firewall settings aanpassen? Of staan ze standaard veilig genoeg?
Ten tweede: ik heb winroute nu op NAT ingesteld en dat lijkt goed te werken. Alleen kan de client pc nu wel pop3 mail ontvangen, maar niet verzenden! Hoe kan ik dit oplossen?
Verdere info:
Mijn (host) PC: @home nic en lokale nic + winroute pro
Client PC: lokale nic, mailaccount bij GMX. Pop staat nu op: pop.gmx.net
SMTP staat nu op: mail.gmx.net
Ik heb gisteren al geprobeerd op "mail.gmx.net" te pingen en het ip adres bij SMTP adres in te voeren, maar als je dit doet krijg je automatisch het ip adres van pop.gmx.net
Wie kan me helpen?

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 19:28 schreef Quest het volgende:
Ten eerste: waar kan ik zien wat de firewall van winroute allemaal blokt (m.a.w. woorden wie er probeert mij te pingen, etc.) en hoe kan ik de firewall settings aanpassen? Of staan ze standaard veilig genoeg?
Ten tweede: ik heb winroute nu op NAT ingesteld en dat lijkt goed te werken. Alleen kan de client pc nu wel pop3 mail ontvangen, maar niet verzenden! Hoe kan ik dit oplossen?
Verdere info:
Ik heb gisteren al geprobeerd op "mail.gmx.net" te pingen en het ip adres bij SMTP adres in te voeren, maar als je dit doet krijg je automatisch het ip adres van pop.gmx.net
Wie kan me helpen?
maak een portmapping voor poort 23 (SMTP) deze is nodig voor uitgaande mail ;)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Op woensdag 20 december 2000 19:28 schreef Quest het volgende:
Verdere info:
Wie kan me helpen?
Als je NAT hebt geenabled op de @home interface, dan is alles eigenlijk al in orde, clients instellen met default gateway = winroute bak. Ik gebruik winroute ook als DHCP server en DNS forwarder (binnen DHCP dan ook de DNS server in laten stellen). Stel helemaal geenpacket filter rules in, als je dat gedaan hebt, moet je ze allemaal weghalen! Voor internet en email moet je dit hebben:
- IP adres in de goede range (neem bijv. 192.168.0.x range of 10.x.x.x of 172.31.x.x)
-DNS server bij de clients (test: ping xs3.xs4all.nl als dat niet lukt, ping 194.109.6.66 (dns server van xs4all) als dat wel werkt werkt je DNS niet.
-Default gateway op de clients moet de winroute bak zijn (stel je in in de DHCP scope binnen winroute) disable ook de mailserver van winroute, want die kan poort 25 SMTP (NIET 23, dat is telnet) misschien vasthouden. Je hoeft zeker geen poort daarvoor te mappen. Als je dit allemaal gedaan hebt, dan moet het werken. Gebruik ook de proxy niet, is alleen maar meer instellen. Zeg in alle proggies dat je direct via het LAN op het internet zit, niet via een proxyserver.

Oh ja: als je bij security options alles aanvinkt qua loggen dat kan je in de logfiles of in het logwindow bekijken wie er wat bij jou probeert en op welke poort. Suc6 dude, voor vragen, ICQ 33227150 of cfvr@chello.nl

Mijn iRacing profiel