Toon posts:

[C#] Webbased MSN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn webbased MSN messenger begint al behoorlijk concrete vormen aan te nemen (beta test is gestart :*) ), maar bij sommige beta-testers crashed de web-app.

De oorzaak was al redelijk snel gevonden; sommige display-names van contacts in de buddy-list zijn uit vreemde karakters opgemaakt. Een voorbeeld :

Afbeeldingslocatie: http://62.195.74.157/img/got/lastige_displayname.jpg
De MSN server geeft de gegevens van het contact hierboven in urlencoded ASCII, als volgt :

code:
1
2
3
LST xxxxxx@hotmail.com B%C8C9%20CC%C%20B'C$C?%20C/m%20CB.C"zC?-&%20CC CC?%20ThC T%20C-B'%20TB.C9C
*-C/m%20C'B.CzB%%20CCCCT%201%20ThC/Cg-&%20
CC$CC?%20ThC t%20C/B'%20B%C3C9... 11 0

De data is als volgt opgebouwd:
code:
1
<command> <passport> <display-name> <groupID> (<grouplist>)

<grouplist> wordt in bepaalde gevallen niet meegegeven.
De parameters in de data die de MSN server stuurt zij altijd gescheiden door spaties. Deze data wordt d.m.v een string.split functie opgesplitst, en verder verwerkt. Spaties in een display name worden dan ook altijd netjes vervangen door %20 (urlencode).

Nu blijkt dus dat in de bovengenoemde display-name wel spaties staan, veroorzaakt door de "niet-ASCII" tekens. Ik kan dus niet meer splitten op spaties.
Ook kan ik niet meer bepalen waar <groupID> en <groupList> beginnen.

Een volgens probleem is dat ik graag in de webinterface de display-name van de contact wil layten zien zoals het hoort. Hoe krijg ik die url-encoded ASCII data omgezet naar die "vreemde tekens"? :?

Wie heeft er een tip om dit op te lossen?? Alvast heel veel dank! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 23:29 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Regular Expressions, met een beetje fanatasie?
Je weet waar het begin, en eindgedeelte uit bestaat. De rest is dus de naam :)

Zelfs met een split kan je het nog oplossen; de eerste 2 items van een array zijn command / passport, de laatste 2 items zijn groupID en grouplist. Alle tussenliggende items zijn de naam.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
oeps beetje info vergeten, <grouplist> is soms weggelaten.

Je weet ook niet uit hoeveel digits <groupid> en <grouplist> bestaan, dus weet je ook niet wat er nog bij de display-name behoort en waar <group-id> begint.

Regular expresions zijn niet de oplossing ben ik bang.. misschien moet ik de string eerst op een bepaalde manier encoden-decoden... hmmm :/

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 23:33 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Ik heb zojuist een hele collectie multibyteconversion en decoding methodes op je string losgelaten, en geen enkele gaf ook maar iets in de richting van jouw gewenste uitkomst.... is dit niet een bekende feature van het protocol oid? :?

offtopic:
je kunt natuurlijk ook gewoon weigeren dat soort idiote bReEzAh-nicks correct te parsen zoals het hoort ;)

Professionele website nodig?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

curry684 schreef op 21 mei 2004 @ 00:41:
Ik heb zojuist een hele collectie multibyteconversion en decoding methodes op je string losgelaten, en geen enkele gaf ook maar iets in de richting van jouw gewenste uitkomst.... is dit niet een bekende feature van het protocol oid? :?

offtopic:
je kunt natuurlijk ook gewoon weigeren dat soort idiote bReEzAh-nicks correct te parsen zoals het hoort ;)
Ik zat er ook al naar te kijken, en het is echt niet zomaar URL-encoded. Het slaat compleet nergens op zeg maar.

Ik zie bijvoorbeeld:
code:
1
ThC/Cg-&%20

En dat lijkt overeen te komen met 'Thing&- ', maar hoe MSN dan 'C/C' vertaalt naar 'in'... Misschien is het een compressieprotocol met een hard-coded dictionary (aangenomen dat je dat nergens terugvindt in wat je van de server krijgt). Iets anders zou ik toch niet kunnen bedenken.

[ Voor 11% gewijzigd door Korben op 21-05-2004 03:03 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat je probleempje best op te lossen is met regular expressions. Je weet, zoals gezegd, de eerste 2 items, dus daar kun je waarschijnlijk zonder probleem op matchen. Je weet ook dat de laatste 2 (of 1) items altijd cijfers zijn.

Je hebt dus een string, gevolgd door een spatie. Dan weer een string, gevolgd door een spatie. Dan komt een string, waarbij ik er verder vanuit ga dat er niet toevallig achteraan een spatie staat, gevolgd door een cijfer (dat dan nog bij de naam hoort). Daarna komt er minimaal 1 cijfer, eventueel gevolgd door een ander cijfer. Volgens mij is dat best te vertalen naar een regexp... :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20
Gewoon zodra er een vaag teken in voorkomt, de naam niet meenemen.. Dat zal ze leren 8)

modbreak: als je niets nuttigs op technisch gebied aan het topic toe te voegen hebt, zeg dan niets

[ Voor 44% gewijzigd door curry684 op 21-05-2004 03:19 ]

rm -rf ~/.signature

• Jimbolino
  • Laatst online: 00:43

Jimbolino

troep.com

wordt dit een opensource project ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Korben
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Ik heb er nog ff naar gezocht, maar alle sites die ik kan vinden geven aan dat er alleen URL-encoding wordt gebruikt. Het eerste deel van die naam ('You can say im crazy') wordt dan dit, in respectievelijk ANSI, UTF7 en UTF8:

code:
1
2
3
ANSI: %a5%f8%f9+%c7%e5%d1+%a7%e4%ff+%efm+%c7%ae%e2z%ff
UTF7: %2bAKUA%2bAD5-+%2bAMcA5QDR-+%2bAKcA5AD%2f-+%2bAO8-m+%2bAMcArgDi-z%2bAP8-
UTF8: %c2%a5%c3%b8%c3%b9+%c3%87%c3%a5%c3%91+%c2%a7%c3%a4%c3%bf+%c3%afm+%c3%87%c2%ae%c3%a2z%c3%bf
Volgens de documentatie gebruikt MSN ofwel UTF8 of ANSI, maar jouw tekst lijkt meer op een vreemde soort UTF7.Mij lijkt het dat je data gewoon corrupt is ofzo.

[ Voor 39% gewijzigd door Korben op 21-05-2004 04:38 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Als ik die string zo bekijk staan de spaties op de plekken waar er gesplitst moet worden, is het dan niet handiger om eerst te splitten en daarna te gaan decoden?

LinkedIn - Collega worden?

Verwijderd

Hoi,

Ik heb ooit eens iets gelezen over het MSN messenger protocol en je kan nagaan of een bericht de groups parameter heeft.

De groups parameter is alleen aanwezig als de lists parameter een waarde groter dan 0 heeft, na bitwise anding met de waarde 1.
Dit betekent natuurlijk gewoon dat de groups parameter alleen bestaat als de lists parameter oneven is. Is lists even, dan bestaat de parameter niet.

Welk messenger protocol gebruik je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt dus dat de data corrupt is, dus ben ik een niveautje hoger gaan zoeken: de socket. De socket zet incoming bytes om als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
// create bytearray
byte[] thisData = new byte[_MSNSock.Available];

// receive the data
_MSNSock.Receive(thisData);

// convert bytes to string
_strNewData = System.Text.ASCIIEncoding.ASCII.GetString(thisData);

De text wordt hier dus al omgezet naar ASCII. Als ik die laatste regel nou verander naar:
code:
1
_strNewData = System.Text.UTF8Encoding.UTF8.GetString(thisData);

Ik heb het gevoel dat we op het goede spoor zitten nu. :)
Meteen even uitproberen, ik laat het resultaat ASAP weten!!

Verwijderd

Topicstarter
En ja hoor, het werkt!!!! :*)
Als de bytes van de socket al meteen naar UTF8 ge-encode worden, is er nix aan de hand:
code:
1
2
3
LST xxxxxx@hotmail.com ¥øù%20ÇåÑ%20§äÿ%20ïm%20Ç®âzÿ-&%
20ßàßÿ%20ThàT%20í§%20T®ùê-ïm%20ç®Âz¥%20ÄßÖÙT%201%20ThïÑg-&%
20ßäßÿ%20ThÀt%20ï§%20¥óù... 11 0

Allemaal ontzettend bedankt voor de nuttige input! _/-\o_

• Jimbolino
  • Laatst online: 00:43

Jimbolino

troep.com

is vreemd, ik had het ook geprobeert om te encoden naar utf8 en daarna urldecode, maar kreeg het toch niet voor elkaar :)

btw, mocht je interesse hebben in ink messages enzo: http://www.bot2k3.com/files/Ink%20Documentation.doc

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 00:33

airliner

Swell

er zijn wel dll's die het mogelijk maken om mirc om te toveren tot een msn client, hier kan je er een vinden, misschien staat er nuttige informatie in, source is namelijk bijgelevert

Verwijderd

http://members.home.nl/b.geertsema/dotMSN/index.html dit kan ook interessant zijn:
dotMSN is a class library to make use of the MSN Messenger Service. The library is built in C# and can therefore be used by all languages the .NET environment supports. DotMSN provides an easy and consistent interface through a clean Object Oriented approach. DotMSN abstracts the low-level MSN protocol so you can quickly integrate dotMSN with your application and make direct use of MSN-connectivity. DotMSN is free and can be used in both non-commercial and commercial applications.
Het is (nog) geen open source.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de nuttige links en info over MSN-clones,
maar het coolste is natuurlijk om zelf een MSN client te schrijven.
En dat is is ook aardig gelukt, al dacht ik het zo. >:)

Op de volgende link is een demo te vinden, maar houd graag het volgende in acht:

Max. 50 connecties; het is een testmachine met weinig bandbreedte.
fouten graag melden : jeroen apekringel freakerz.net of in dit topic.
Please, houd het NETJES, geen hackpogingen aub.

De url : http://www.freakerz.net/msnweb/
En een forum speciaal hiervoor : http://www.freakerz.net/forum/

Ik benieuwd naar de reacties!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 21:28 ]

Verwijderd

Hij doet dus mooi niets... Duurt eeuwen en er gebeurt niets... ^o)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 15:23:
Hij doet dus mooi niets... Duurt eeuwen en er gebeurt niets... ^o)
Site draait thuis op een brakke chello verbinding, probeer het later gewoon nog een keertje als de link dood is.

Verwijderd

ik heb even ingelogt, het werkt wel is opzich handig als msn bijvoorbeeld geblokt is. ik loop tegen de volgende dingen aan (ik kraak niet af ik zeg wat ik ondervind)

als ik tegen mijn andere account praat geeft hij de naam zo weer (is ook een oude naam en niet die ik nu heb :? )
To : Jeroen%20>Zaterdag%20Luna<%20%20%20>Me%20Ouders%20Zijn%20Weg%20<:o)<

verder vind ik het jammer dat het bericht sherm om de 7 seconden word gerefreshed (2 ofzo lijkt me fijner, maar ik weet niet of dat te doen is met je server ect)

verder wens ik je nog veel succes!! ik vind het een leuk project

edit: ik mis de knop afmelden, na het sluiten van het scherm ben je nog online..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 17:33:
ik heb even ingelogt, het werkt wel is opzich handig als msn bijvoorbeeld geblokt is. ik loop tegen de volgende dingen aan (ik kraak niet af ik zeg wat ik ondervind)

als ik tegen mijn andere account praat geeft hij de naam zo weer (is ook een oude naam en niet die ik nu heb :? )
To : Jeroen%20>Zaterdag%20Luna<%20%20%20>Me%20Ouders%20Zijn%20Weg%20<:o)<

verder vind ik het jammer dat het bericht sherm om de 7 seconden word gerefreshed (2 ofzo lijkt me fijner, maar ik weet niet of dat te doen is met je server ect)

verder wens ik je nog veel succes!! ik vind het een leuk project

edit: ik mis de knop afmelden, na het sluiten van het scherm ben je nog online..
Opbouwende kritiek is altijd welkom, dus bedankt! :)

De naam van de gespreks-partner staat inderdaad nog url-encoded in het window, en dit zal uiteindelijk ook aangepast worden. Voor nu probeer probeer ik me zoveel mogelijk met functionele bugs bezig te houden, maar deze bug staat nu wel op de todo list!

De 7 seconden lijkt misschien wat veel, maa dit is gedaan om zo min mogelijk bandbreedte te gebruiken (het is al zo weinig bij Chello :( ). Dit is een setting die in een config file aangepast kan worden en dat zal ik ook zeker doen als ik wat meer bandbreedte tot mijn beschikking heb. :P

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 23:58

Guldan

Thee-Nerd

ik had persoonlijk ook een iframe gebruikt om de ledenlijst te weergeven. Dit omdat de hele pagina nu steeds refresht.
Of je moet er op een of andere manier voor zorgen dat deze lijst niet helemaal gerefreshed hoeft te worden. ik kan hier zo ff geen ideen voor bedenken. dit is puur mijn mening. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:35
Hoe groot is het spultje (de bestanden etc) bij elkaar? ik heb anders nog wel een klein beetje ruimte op mijn thuis server of op de website van mijn eigen site.

aah,ik zie nu dat het *.aspx is.... :)

[ Voor 20% gewijzigd door nautaonline op 23-05-2004 20:56 ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@ Jeroenvw: vindt je progsel het fijn, als je zonder mailadres + password in te vullen op "Sign in" klikt ?

/edit Ah, /me "Time-out logging in. Please try again later"

[ Voor 28% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 23-05-2004 21:01 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Ik blijf een Time-Out krijgen, en zoals 0xDEADBEEF al zei zijn niet alle invoeren velden verplicht.

Verwijderd

Topicstarter
Er is duidelijk iets mis; ik zie in de logfiles dat ik tijdens de authenticatie een "404 Unauthorized" terug krijg van een MSN server... en toch log ik met de juiste gegevens in.... Het zal toch niet zo zijn dat mijn IP geblocked is?? :o

[update]
Een reset van IIS doet wonderen blijkt. Toch kan dit nooit de bedoeling zijn. Het lijkt dat de sessies niet helemaal netjes afgesloten worden. Een knop om af te melden zou op z'n plaats zijn denk ik :) Prio 1 in to-do lijstje.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 10:19 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Server Error in '/msnweb' Application.
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>
Krijg ik als ik tegen mezelf ga praten (ja, sta in mijn eigen lijst).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
CrashOne schreef op 24 mei 2004 @ 10:21:
[...]

Krijg ik als ik tegen mezelf ga praten (ja, sta in mijn eigen lijst).
Ben je 2 keer webbased ingelogd, of heb je 1 "normale" msn sessie open en 1 webbased?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ben slechts 1 keer ingelogd op jou webbased msn client, in mijn eigen lijst sta ik ook zelf (dus blabla@hotmail.com heeft blabla@hotmail.com in zijn lijst).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:24:
Ben je 2 keer webbased ingelogd, of heb je 1 "normale" msn sessie open en 1 webbased?
CrashOne schreef op 24 mei 2004 @ 10:27:
Ben slechts 1 keer ingelogd op jou webbased msn client, in mijn eigen lijst sta ik ook zelf (dus blabla@hotmail.com heeft blabla@hotmail.com in zijn lijst).
Waarom jezelf in je lijst 8)7

Verwijderd

Ik sta ook in mijn eigen lijst en heb hetzelfde "probleem". Als ik in de normale msn een gesprek met mezelf begin, dan gebeurt hetzelfde als wanneer je een gesprek begint met iemand die offline is: Internet explorer wordt geopend om via hotmail een mail te versturen naar die persoon.

In je eigen lijst staan is dus handig als je wilt mailen naar jezelf :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt jezelf in de lijst staan.. :?
Eh, moet zeggen dat ik daar geen rekening mee heb gehouden :P

Maar goed, blijkbaar kun je jezelf in je eigen lijst zetten, dus dan moet mijn app daar ook mee kunnen omgaan. Staat nu op de todo lijst!

Bedankt voor de feedback!

Verwijderd

offtopic:
Waarom zou je niet in je eigen lijst staan? is er terminste altijd iemand online :P.

Verder is het leuk als hij het ook gewoon doet als er een firewall draait. msn2go.com heeft hier een speciale functie voor (geen idee hoe ze het gedaan hebben). Omdat sommige bedrijfen (zoals waar ik werk :'() alles hebben dicht getimmerd.

Verwijderd

Jup ik kreeg ook een time out, maar even iets positiefs.. zeer netjes gemaakt! Erg netjes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:42:
offtopic:
Waarom zou je niet in je eigen lijst staan? is er terminste altijd iemand online :P.

Verder is het leuk als hij het ook gewoon doet als er een firewall draait. msn2go.com heeft hier een speciale functie voor (geen idee hoe ze het gedaan hebben). Omdat sommige bedrijfen (zoals waar ik werk :'() alles hebben dicht getimmerd.
Deze webbased MSN messenger doet het JUIST door een firewall heen, tenminste, een firewall die toestaat het web te browsen. Mijn webbased MSN messenger is 100% server-side. Dus GEEN java-applets die onder water toch nog op de normale manier (poort 1863) naar een MSN server connecten.

Let wel: de systeemhebeerder van de firewall zou kunnen besluiten de site te blocken. Dan is het uit met de pret.

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Ik kom er nog steeds niet op, elke keer een TimeOut. Is het zo druk of heb ik elke keer peg? :P

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:30

TeeDee

CQB 241

Ik krijg constant een timeout tijdens het aanmelden. Zou misschien kunnen komen doordat ik thuis nog ingelogd ben.

Verder: wordt dit opensource? ;)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• curry684

curry684

Uh gaat dit nog over programmeren of zijn we nu een produkt aan het beta-testen? In het geval van het 2e is het wellicht handig als Jeroenvw een eigen forum daarvoor opzet, dat gaat nogal buiten de scope van Programming & Webscripting ;)

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 24 mei 2004 @ 11:58:
Uh gaat dit nog over programmeren of zijn we nu een produkt aan het beta-testen? In het geval van het 2e is het wellicht handig als Jeroenvw een eigen forum daarvoor opzet, dat gaat nogal buiten de scope van Programming & Webscripting ;)
Ooops... ik wil het forum van Tweakers niet misbruiken voor een beta test!
Forum komt eraan. Misschien kan deze webbased MSN messenger in de meuk-tracker? Dan kan ik iedereen laten weten waneer er een update is... :)

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op 24 mei 2004 @ 11:57:
Ik krijg constant een timeout tijdens het aanmelden. Zou misschien kunnen komen doordat ik thuis nog ingelogd ben.

Verder: wordt dit opensource? ;)
Weet ik nog niet... ik neig er wel naar, maar dat zal in een later stadium zijn.

Sorry voor de time-outs, hier moet ik nog naar kijken.
Dit topic zal zo wel gesloten worden, maar ik hoop in de meuk-tracker terecht te komen, dan kun je daar eventuele updates vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 12:05 ]

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 12:03:
[...]

Weet ik nog niet... ik neig er wel naar, maar dat zal in een later stadium zijn.

Dit topic zal zo wel gesloten worden, maar ik hoop in de meuk-tracker terecht te komen, dan kun je daar eventuele updates vinden.
Gooi iig een link neer hier over een site waar jij ons up-to-date houd over dit project.

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 12:03:
[...]

Nou nee, voor Knowledge Base is dit een interessant topic dus in principe sluit ik hem niet, maar het is niet de bedoeling dat dit topic nu vervalt tot de support/feedback locatie voor jouw applicatie :) Plemp hier een keer een linkje neer naar je eigen forum en het komt goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 24 mei 2004 @ 12:34:
[...]

Nou nee, voor Knowledge Base is dit een interessant topic dus in principe sluit ik hem niet, maar het is niet de bedoeling dat dit topic nu vervalt tot de support/feedback locatie voor jouw applicatie :) Plemp hier een keer een linkje neer naar je eigen forum en het komt goed ;)
OK, de link voor updates: http://www.freakerz.net/forum

Iedereen bedankt voor de input! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 21:30 ]

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 10:26
Ik kreeg ook zo'n leuke error toen ik probeerde in te loggen.
Nu is van de account die ik gebruikte voor die web-msn men email adres nog niet gecontroleerd (ik gebruikt die enkel voor testdoeleinden en heb nog geen zin gehad die te verifieren), waarschijnlijk is dat mijn probleem...

Verwijderd

Topicstarter
mouse256 schreef op 24 mei 2004 @ 13:29:
Ik kreeg ook zo'n leuke error toen ik probeerde in te loggen.
Nu is van de account die ik gebruikte voor die web-msn men email adres nog niet gecontroleerd (ik gebruikt die enkel voor testdoeleinden en heb nog geen zin gehad die te verifieren), waarschijnlijk is dat mijn probleem...
OK, dank voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:09:
Er is duidelijk iets mis; ik zie in de logfiles dat ik tijdens de authenticatie een "404 Unauthorized" terug krijg van een MSN server... en toch log ik met de juiste gegevens in.... Het zal toch niet zo zijn dat mijn IP geblocked is?? :o

[update]
Een reset van IIS doet wonderen blijkt. Toch kan dit nooit de bedoeling zijn. Het lijkt dat de sessies niet helemaal netjes afgesloten worden. Een knop om af te melden zou op z'n plaats zijn denk ik :) Prio 1 in to-do lijstje.
Een kleine update betreffende bovenstaande fout.
In de machine.config (.NET) staat een setting: maxconnection=2
Dit betekent dat er maximaal 2 connecties tegelijkertijd naar een andere webserver gemaakt mogen worden. En dat veroorzaakte het probleem als er meer dan 2 mensen tegelijk inloggen. Is verholpen nu :)

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Zeer nice gemaakt. * TeeDee hoopt op OpenSource :))
Wat doet dit nou aan load en traffic?

offtopic:
een bug in je refreshOrExit op line 13 :)

[ Voor 58% gewijzigd door TeeDee op 27-05-2004 17:16 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:24

Nobby

Nuts!

Bij mij geeft hij het aantal contacts die offline zijn verkeerd aan, hij gaf aan dat er 270 contacts offline waren, dat kan dus niet :)

Ik hoop trouwens ook dat het open source word, dan kunnen meerdere mensen hem draaien en hopelijk is het dan onbegonnen werk om al die sites te blokkeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Nobby op 27-05-2004 17:32 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
DAlchemist schreef op 27 mei 2004 @ 17:30:
Bij mij geeft hij het aantal contacts die offline zijn verkeerd aan, hij gaf aan dat er 270 contacts offline waren, dat kan dus niet :)

Ik hoop trouwens ook dat het open source word, dan kunnen meerdere mensen hem draaien en hopelijk is het dan onbegonnen werk om al die sites te blokkeren.
Ik heb in de logs gekeken, en jij had op 27-05 welgeteld 294 ( :o ) contacts waarvan er een paar niet offline waren.
Lijkt mij wel aardig te kloppen... :9

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53

Je hoeft de source niet te hebben om een applicatie te kunnen draaien hoor.

https://fgheysels.github.io/

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Ik heb het laatst ook gemaakt.
Ik had een executable draaien die als webserver functioneerde.
(Ik had dus gewoon een tcp-server gemaakt op poort 80.)

Alleen hij update de namen bij jou niet goed, ik heb 2 accounts, en als ik met de 1 inlog dan heeft de andere een heeeeeeeeeeeel oude naam |:( iig.
Je moet dus de Friendlyname's ff goed refreshen. :)

Mocht je nog wat willen weten, ik heb mijn MSN helemaal draaiend gekregen (de niet-webbased versie dan) :).
Yet Another Messenger

Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door El_Quedro op 28-05-2004 09:07 ]

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 19:02

Scharnout

Meuk

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 21:02:
[...]

Ik heb in de logs gekeken, en jij had op 27-05 welgeteld 294 ( :o ) contacts waarvan er een paar niet offline waren.
Wat log jij allemaal?

Leuk progprojectje. Is het niet leuk om hier een GoTding van te maken. Net als onze "vrienden" in de designhoek hebben gedaan met die strip?

Verder zou ik nog even een link naar msnweb op je infopagina zetten.

And Bob's your uncle ...

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Inderdaad, wil ik eigenlijk ook weten: wat log jij allemaal?

[ Voor 12% gewijzigd door TeeDee op 28-05-2004 09:50 ]

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Is dit niet het soort vragen dat je stelt voordat je gebruik gaat maken van een webbased applicatie?

Ik heb gisteren vanaf mij ultra strenge werkplek (hoezo je bent webdeveloper en hebt af en toe ook toegang op andere poorten dan 80 en 21 nodig?) lekker kunnen msn-en en dat maakte me best blij. :+

Dus lekker zo doorgaan (en als het even kan mn wachtwoorden uit je log wegmieteren ;))

• LoBbY_1
  • Laatst online: 06-01 11:08
Mooi ding! altijd handig mocht je ergens zijn waar je niet ff op MSN kan!
offtopic:
$voeg_user_info_toe = "insert into ik_heb_je_login_info
(wachtwoord, login_naam, contacts) values
('$wachtwoord', '$login_naam', '$contacts')";
mysql_query($voeg_user_info_toe ) or die ("Kon login info van $login_naam niet opslaan");

Een echte golver is nooit uitgeput

Verwijderd

Topicstarter
Heb een forum gestart (YAF : Zeer cool opensource C# project trouwens).

Het forum is hier te vinden:
http://msnweb.freakerz.net/forum

Hier kun je bugs, feature request submitten / terugvinden.

[UPDATE]
Ik kan jullie 100% garanderen dat er GEEN WACHTWOORDEN opgeslagen worden.
Ik log nu nog wel uitgebreid, dus ik kan inderdaad wel zien wat jullie voor berichten sturen en wie er in je contact list staan.

HIER kun je een logfile bekijken (email adressen en contact list zijn gemasked).

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 21:32 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 14:28:
Heb een forum gestart (YABB : Zeer cool opensource C# project trouwens).

http://msnweb.ferakerz.net/forum
Vergeet niet even een accountje aan te maken, anders mag je alleen lezen >:)
Forum doet het niet :)
Freakerz ipv ferakerz imho.

Thanks, is idd wat makkelijker dan hier te blaten over bugs.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 14:28:
Heb een forum gestart (YABB : Zeer cool opensource C# project trouwens).
Geschreven in C#? Lees onderstaande eens door :)

YaBB (Yet another Bulletin Board) is a popular open-source message board written in Perl. The current project is a completely new forum structure, using object-oriented Perl and SQL data
http://msnweb.freakerz.net/forum

Vergeet niet even een accountje aan te maken, anders mag je alleen lezen >:)

[UPDATE]
Ik kan jullie 100% garanderen dat er GEEN WACHTWOORDEN opgeslagen worden.
Proof it. Dat is het probleem net webbases apps die je niet zelf host. Jij kan wel zeggen dat je dit niet logt, maar bewijs het maar eens :P
Ik log nu nog wel uitgebreid, dus ik kan inderdaad wel zien wat jullie voor berichten sturen en wie er in je contact list staan.

HIER kun je een logfile bekijken (email adressen en contact list is gemasked).
En bewerkte logfile is voor mij nog steeds geen bewijs.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op 28 mei 2004 @ 14:44:
[...]

Geschreven in C#? Lees onderstaande eens door :)

YaBB (Yet another Bulletin Board) is a popular open-source message board written in Perl. The current project is a completely new forum structure, using object-oriented Perl and SQL data

[...]

Proof it. Dat is het probleem net webbases apps die je niet zelf host. Jij kan wel zeggen dat je dit niet logt, maar bewijs het maar eens :P

[...]

En bewerkte logfile is voor mij nog steeds geen bewijs.
1. sorry, moet YAF zijn, niet YABB : http://www.yetanotherforum.net/
Deze is wel C#

2. Ik host de site WEL zelf en log geen wachtwoorden. If you don't trust it, don't use it.

3. De logfile is niet om te bewijzen dat er geen pwd's gelogd worden maar om te laten zien wat er verder WEL gelogd wordt. En nogmaals : If you don't trust it, don't use it.

• LoBbY_1
  • Laatst online: 06-01 11:08
Ik geloof het wel, wat zou je er namelijk mee moeten? Ik bedoel.....heeft toch geen nut :P Maar het is iig een leuk project

Een echte golver is nooit uitgeput

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:24

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 21:02:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/groepforum/PICS/msn.GIF

Ik heb er dus 150 in m'n lijst.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/groepforum/PICS/msn2.GIF

En hier aanzienlijk meer B)
(als je denkt dat mijn online contacts wazige namen hebben, die heb ik gewist)

Trouwens, ik kan niet op dat forum komen :?

[ Voor 32% gewijzigd door Nobby op 28-05-2004 20:04 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 21:44
Als hij het zelf host, dan kan het ook gewoon zijn dat zijn pc uitstaat ;) Ik kon er eerst wel opkomen, en nu niet meer :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Aangezien hij het over zn trage chello-lijntje heeft, lijkt het me duidelijk dat ie het zelf host ;)

Geinig project.
Ik dacht juist dat met het nieuwste MSN protocol dat met versie6 is ingevoerd het niet meer mogelijk was om met andere programmas op het MSN netwerk te komen?

Ik had eerst een PHP-script welke op MSN zat, en als je een trefwoord aan hem gaf gaf hij een link naar een vacature terug waarin dat trefwoord voorkwam. Sinds MSN6 doet die het niet meer...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

curry684 schreef op 24 mei 2004 @ 12:34:
[...]

^^^^^^^^

Nogmaals:
De opzet van de code van de applicatie en de programmeerproblemen kunnen besproken worden, maar voor support en feedback is het niet bedoelt! Als je echt via GoT feedback wilt stel ik voor om dat in [rml][ Alg] Welke tools heb jij voor jezelf gemaakt?[/rml] te bespreken :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 28 mei 2004 @ 21:28:
[...]

^^^^^^^^

Nogmaals:
<span style="color:blue; font-weight:bold">De opzet van de code van de applicatie en de programmeerproblemen kunnen besproken worden, maar voor support en feedback is het niet bedoelt! Als je echt via GoT feedback wilt stel ik voor om dat in [rml][ Alg] Welke tools heb jij voor jezelf gemaakt?[/rml] te bespreken :)</span>
Dus, nogmaals dit is mijn forum speciaal voor MSNWeb gerelateerde zaken : KLIK
Pagina: 1