Beauty is in the eye of the beerholder
Volgens mij kan het niet echt kwaad...zolang ze maar niet smelten
Verwijderd
Mijn Plextor 708 is vrij ingebouwd dus nix eronder/boven en toch worden DVD schijfjes best warm na het fikken @8X en ook bij het afspelen worden ze best warm.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 02:34 ]
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Maar het is niet iets om je druk over te maken denk ik hoor. Ik heb tenminste nog nooit problemen gehad.
Yamaha MT-09
Verwijderd
Hoe hoger de rotatiesnelheid, hoe lager de temperatuur. Er gaat nl. veel meer lucht langs per secondeIk denk vooral door het hoge RPM van een DVDROM speler
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 05:19 ]
je moet je alleen afvragen of dat koele lucht is, als het warme lucht is namelijk, heeft dat geen positieve invloed (op de temp van de disc dan)Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 05:19:
[...]
Hoe hoger de rotatiesnelheid, hoe lager de temperatuur. Er gaat nl. veel meer lucht langs per seconde
en wat hieronder staat natuurlijk ook
[ Voor 8% gewijzigd door airliner op 21-05-2004 06:35 ]
Verwijderd
In dat geval zou een 15.000 rpm schijf ook lekker koel moeten blijven. Er gaat lekker veel lucht langs de plattersVerwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 05:19:
[...]
Hoe hoger de rotatiesnelheid, hoe lager de temperatuur. Er gaat nl. veel meer lucht langs per seconde
Hoe hoger de rpm van een CD, hoe groter de wrijving met de lucht en dus hoe hoger de temps