[DVD] Het heet worden van DVD's

Pagina: 1
Acties:

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 15:03

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Soms heb je wel eens dat je een DVD (film) uit je DVD-rom speler haalt en dan denk je "Sjiies, die is heet". Weet iemand of dat eigenlijk schadelijk is voor DVD's?

Op normale DVD spelers gebeurd dit niet zo vaak, het zijn echt de DVD-rom spelers die je DVD's laten stomen.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12
Ik heb dat altijd als ik net een DVDtje gebrand heb. Bij mij komt dat volgens mij omdat er een HDD gelijk boven hangt waar de ISO vanaf gelezen wordt.

Volgens mij kan het niet echt kwaad...zolang ze maar niet smelten :)

Verwijderd

Ik denk vooral door het hoge RPM van een DVDROM speler, Een standalone zal wel op 1X of 2X afspelen.

Mijn Plextor 708 is vrij ingebouwd dus nix eronder/boven en toch worden DVD schijfjes best warm na het fikken @8X en ook bij het afspelen worden ze best warm.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 02:34 ]

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
zolang jij je vingers er nog niet aan brand is er niets aan de hand. 50 graden vind jij al heet, maar dat is niets voor een stukje plastic.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:52

Bergie

Lekker belangrijk...

Bij mij worden ze ook warm, zowel in mijn dvd-rom als mijn standalone. In mijn standalone is het te verklaren door de receiver waar hij bovenop staat. :) Die genereert nogal wat warmte wat dus richting dvd speler gaat.

Maar het is niet iets om je druk over te maken denk ik hoor. Ik heb tenminste nog nooit problemen gehad.

Yamaha MT-09

Verwijderd

Ik denk vooral door het hoge RPM van een DVDROM speler
Hoe hoger de rotatiesnelheid, hoe lager de temperatuur. Er gaat nl. veel meer lucht langs per seconde ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 05:19 ]

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 08:18

airliner

Swell

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 05:19:
[...]
Hoe hoger de rotatiesnelheid, hoe lager de temperatuur. Er gaat nl. veel meer lucht langs per seconde ;)
je moet je alleen afvragen of dat koele lucht is, als het warme lucht is namelijk, heeft dat geen positieve invloed (op de temp van de disc dan)

edit:
en wat hieronder staat natuurlijk ook :9

[ Voor 8% gewijzigd door airliner op 21-05-2004 06:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 05:19:
[...]
In dat geval zou een 15.000 rpm schijf ook lekker koel moeten blijven. Er gaat lekker veel lucht langs de platters 8)7

Hoe hoger de rpm van een CD, hoe groter de wrijving met de lucht en dus hoe hoger de temps ;)
Pagina: 1