Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

internet verbinding gaat niet samen met telefoonverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ook goeienavond

Heb lekker ge searcht en gezocht in de FAQ maar niet echt een duidelijk antwoord gevonden :)

Ook nog ecxuses voor de topictitel maar ja... twas niet duidelijk te krijgen voor zo'n vaag onderwerp. 8)7

Wij hebben hier thuis al zo een anderhalf jaar ADSL en dat draaide altijd perfect. Maar sinds twee dagen doet internet het nog wel maar al probeer je te bellen dan hoor je nog niet eens een kiestoon.
Nou goed. dus wij twee dagen gewacht (tkon misschien een " gewone" storing zijn)
Maar we waren het opeens zat. Dus ik gebeld. (mobiele telefoon dan he :) )
Ja dan moet u de stroom er twee minuten afhalen en dan er weer op. Trek ook de adapter van het modem er maar uit. als het dan niet werkt. dan uw provider opbellen (filternet, ja ik weet het geen commentaar. heb ik al genoeg gehad :*) )
Nou zogezegd zogedaan..

Nou, internet werkt. Maar telefoon? nope. Heb het NOOIT eerder gehad.
Eerst leek het of internet het na die actie het ook niet meer deed maar er zat een stekkertje los aan de ISDN splitter (of ADSL net hoe je ut bekijkt)
Ik gebprobeerd de helpdesk van Filternet proberen te bellen. Niet bereikbaar.
Maar goed ik zit er nu mee want ik kan dus ook niet gebeld worden....

Wie een tip?

Alvast bedankt

Lean

• codeweb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11 07:38
wat je eventueel zou kunnen proberen is rechtstreeks op het isra punt weer aansluiten. Haal de splitter er gewoon tussenuit en kijk of je kunt bellen, zo ja is de splitter beetje erg dood ;)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

codeweb schreef op 20 mei 2004 @ 22:18:
wat je eventueel zou kunnen proberen is rechtstreeks op het isra punt weer aansluiten. Haal de splitter er gewoon tussenuit en kijk of je kunt bellen, zo ja is de splitter beetje erg dood ;)
Dode splitter was ook het eerste waar ik aan dacht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
morgen nog es efies proberen te bellen richting filternet. anders eventjes proberen de splitter er nog proberen er tussen uit te halen.
O ja wat ik nog vergeten was te zeggen: ze zagen bij de KPN dat er iets was maar zeiden dat ze er niks aan konden doen... Wat dat iets dan was weet ik ook niet |:(

Verwijderd

Onnozel misschien, maar doet je telefoon het wel?

• codeweb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11 07:38
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 22:22:
morgen nog es efies proberen te bellen richting filternet. anders eventjes proberen de splitter er nog proberen er tussen uit te halen.
O ja wat ik nog vergeten was te zeggen: ze zagen bij de KPN dat er iets was maar zeiden dat ze er niks aan konden doen... Wat dat iets dan was weet ik ook niet |:(
hee ik kan je 1 ding vertellen, probeer die splitter meteen maar even...
dat is 1 van de eerste dingen die ze je gaan vragen ;)

ik ben namelijk een filternet-helpdeskmedewerker B)

Verwijderd

Topicstarter
yep... die doet het. of er moeten meerdere toestellen van meerdere merken kapot zijn :)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

1. en als je telefoon nu defect is ?

2. Heb je al geprobeerd te bellen zónder splitter ?
Als dat niet lukt kun je de splitter als factor uitschakelen. De fout zit dan:
- in je telefoon, of
- in je bekabeling van de telefoon naar het ISRA-punt, of
- in de wijkcentrale (misschien iets fout gegaan bij het verhogen van ADSL-snelheid ?), of
in een combinatie daarvan.

Vergeet de eerste vraag maar; ik zie dat n00b2002 die al heefy gesteld (ik begreep je antwoord al niet gezien de opmerking over splittertest)

[ Voor 19% gewijzigd door Brothar op 20-05-2004 22:36 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
goed dus net efies in de meterkast bezig geweest.
Maar kom net tot de ontdekking dat er dan wel iets heel raars aan de gaan moet zijn:
wij hebben namelijk twee telefoon centraletjes. lekkuh ingewikkeld.
De ene zit rechstreeks aangesloten op de NT1 kast. Daar zit ook een systeem van het alarm op (van het huis)

de andere staat bij de server. en die zit wel op de splitter.
Dus ben nu eventjes het pad kwijt. Want denk niet dat het de splitter is.
Wie volgt? :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 22:43:
goed dus net efies in de meterkast bezig geweest.
Maar kom net tot de ontdekking dat er dan wel iets heel raars aan de gaan moet zijn:
wij hebben namelijk twee telefoon centraletjes. lekkuh ingewikkeld.
De ene zit rechstreeks aangesloten op de NT1 kast. Daar zit ook een systeem van het alarm op (van het huis)

de andere staat bij de server. en die zit wel op de splitter.
Dus ben nu eventjes het pad kwijt. Want denk niet dat het de splitter is.
Wie volgt? :)
Als er de afgelopen anderhalf jaar verder niets is verandert, denk ik nog steeds dat het de splitter is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Welk model NT1 heb je?

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Topicstarter
Model S4... maar dacht niet echt dat die er wat mee te maken had :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 08:33 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 08:23

Floor-is

5.2

Kan er wel mee te maken hebben, ook NT1's gaan wel eens kapot en de NT1 met een schroefaansluitinkje heeft wat meer corrosie en impedantieproblemen.

Weet je zeker dat je telefoonbekabeling na de splitter in orde is? Niet dat er een muis of een ander knaagdier je kabel heeft gesloopt, een olijke huisgenoot een gaatje heeft geboord voor een schilderij of een plankje ofzo en hierbij geheel onvoorzien een kabel heeft getrashed zegmaar. :Y)

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
wahahaha. nee dat niet :) Maar toch achter het probleem gekomen.... en jawel het was toch de splitter... was gisteravond zo helder om de kabel die ik uit de splitter haalde niet in de NT1 kast te duwn :D |:( 8)7
Dus ik naar de computerboer. Maar die had geen splitter.(op) kon ook geen alternatief bieden. en zo nog twee gehad. Uiteindelijk bij de KPN besteld maar daar was ie drie keer zo duur als dat er er normaal gerekend werd bij de eerste computerboer.
Deze had ze ook niet meer in het assortiment (waarom stond het dan wel op de site :O ) omdat ze niet zo gangbaar meer waren.
Wat is het alternatief dan? geen splitter???

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb sinds februari ook ADSL met ISDN, en ik meen ook een S4 NT1 gehad te hebben, met de nodige telefoonproblemen. de monteur van KPN heeft hem vervangen door versie 6, en daarmee was ons probleem verholpen. (misschien het proberen waard).. het probleem is iig bekend bij KPN.

Hier staat tekst

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:42
Was trouwens niet leuk geweest voor je telefoon toestel als je die direct op de isra had gehangen... (een analoog toestel dan)... enige wat je dan hoort is een fijn brommend geluid.. gek he?! isdn is 90 volt en analoog 50 volt.. :P hehehe.. maargoed je hebt het al opgelost.. mooi..

Ik heb trouwens een old school NT1 S1 versie en al jaren ADSL (nu zelfs 8mbit) maar nog nooit problemen gehad.. ik ben denk ik een mazzelaar :P

Verwijderd

Topicstarter
Goed, had dus vanmiddag de splitter binnen..... deze er tussen geduwd. en die andere er tussen uit gehaald. Ik bellen. En nee hoor :( 't werkt weer niet :'( In welke richting moet ik het dan zoeken? de kabels. Telefooncentrales?? (en ja ik weet zeker dat ik betaald heb vor mn telefoonrekening :))
T'is zoals eerder vermeld namelijk behoorlijk irritant ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 17:29 ]

Pagina: 1