ASUS P4T533 met P4 2,53Ghz boot niet meer door :(

Pagina: 1
Acties:

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:03

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik was vandaag bij een vriend van me om zijn pc te fixen, hij is nogal n Noob op dat gebied dus heb ik vanalles eropnieuwe opgezet, windows etc... en heb meteen de nieuwste BIOS erop geflasht via ASUS Autoupdate, en dat werkte perfect... pc opnieuw opgestart, bios naar defaults, opnieuw dingen ingesteld en weer booten, alles werkt. en ik had gelezen in zn handleiding dat die van die leuke stemmetjes ondersteund voor de foutmeldingen van het mobo, maar tijdens t flashen van die geluidjes, liep de pc vast :| :/ , ik dacht van k*t!!!! nou is de BIOS waarschijnlijk gaar, maar ik reset de pc, en hij doet t gelukkig gewoon nog. Ben ik net thuisgekomen en belt hij me dat de pc niet meer opstart, hij had hem afgesloten en na n tijdje weer aagedaan omdat die hem ff nie nodig had, en nu komt die niet verder dan de meldingen van het moederbord zelf, dus hij boot windows niet, maar hij boot wel van floppy... ik heb hem al uitgelegd hoe je de CMOS moest resetten dat is ook gelukt, en nu geeft die als ESCD (oid) Updated succefull en daar stopt die dan, net als eerst... kan dit gekomen zijn doordat die pc vastliep tijdens het flashen van die stem? maar waarom deed die het dan wel na reboot? en niet na aan/uit? en is er een oplossing voor? zou het helpen om de bios eropnieuw op te flashen?
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, heb al de search gebruikt maar niks bruikbaars gevonden voor dit mobo...

EDIT
ok meer specs systeem:
ASUS P4T533
PIV 2,53 (533Mhz)
256MB RD Ram
ASUS Geforce 4 Ti4400 128MB
80GB WD schijf
ASUS DVD 16x48
LG CD-RW 40x12x48
MSI DR8-A2 (die is er dus pas bij gekomen)
300Watt Aopen voeding (standaard in Mycom kast)

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 26-05-2004 21:29 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kan idd best dat het bios kapot is omdat hij crashte tijdens het flashen, dat wil zeggen dat nog niet alles er goed in stond. Wel raar dat hij het eerst wel deed en daarna niet meer :?
Je kan idd het beste proberen om opnieuw het laatste bios erin terug te flashen, overigens wat bedoel je met die stemmetjes, Asus heeft geloof ik speechreport maar dat zit toch standaard in het bios. In de FAQ staat wel hoe je een bios terug kan zetten en wat je anders kan doen als je bios kapot is

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
ik bedoel dat speechreport ja, standaard deden die dingen het niet bij dat mobo, je moest een BIOS update hebben, maar met die BIOS update werden dus niet de stemmetjes meteen erop gezet, dus deed ik het zelf... maar waarom die vastliep tijdens dat gebeuren weet ik ook nie :?... maar dus beste oplossing is opnieuw laatste BIOS overheen flashen? dat ga ik ff proberen dan, hopelijk lost dat het probleem op :) meer tips zijn welkom :)

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
het is niet gelukt met opnieuw flashen :( hij brengt hem terug naar MyCom, (daar was die 1,5 jaar geleden gekocht, geen garantie meer :( ) tenzij iemand nog n gouden tip heeft :)... kan het zijn dat het mobo vervangen moet worden? of is er een minder drastische oplossing? alvast bedankt

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
hij is nog niet bij mycom gebracht, omdat hij vandaag heeft ontdekt dat hij na ongeveer 10 minuten doorstart :?, wat kan dit in hemelsnaam zijn? en wat kan de oplossing daarvoor zijn?
owja nog iets ik heb in de pc n DVD brander gezet de MSI DR8-A2, kan die dit probleem veroorzaken?

[ Voor 22% gewijzigd door BiG-GuY op 26-05-2004 21:18 ]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:40
Wel de juiste bios erin geflasht? Die voor de P4T533 en niet voor de P4T533-c? En probeer eens alle onboard zaken uit te schakelen die je misschien toch niet gebruikt (zoals onboard RAID controller).

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer even de harde schijven manueel in te geven zodat de IDE autodetectie dit niet moet doen. Ik heb namenlijk al eens gehad dat de IDE autodetectie alles zo lang liet duren 8)7

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
de bios is de 1006 van P4T533 en de -c versie... hij kan hem nu dus wel gebruiken, het probleem is alleen dat ik nie bepaald dichtbij woon, en we allebei nog gewoon op middelbare school zitten, en ik niet altijd langs kan wippen :), maar ik zal wel ff dat proberen te doen met autodetectie uit te zetten... zou het misschien helpen om de cd-brander eruit te halen? want er zit nu 1CD-RW, 1DVD, 1DVD+-RW en 1 HD in...

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Haal alles (nja, bijna alles :) ) er 'ns af? En ga dan beginnen met booten ... En dan één voor één alles er in :)
Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)

United we stand, and divided we fall

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
blizt schreef op 26 mei 2004 @ 21:43:
Haal alles (nja, bijna alles :) ) er 'ns af? En ga dan beginnen met booten ... En dan één voor één alles er in :)
Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)
Wou precies hetzelfde voorstellen :P

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
ok dat zal ik dan wel ff proberen wanneer ik weer naar hem toe ga :), bedankt voor alle tips, meer tips zijn altijd welkom :)

Verwijderd

hebje alleen om die stemmen de bios geflashd>

Wat mensen al niet allemaal doen om iets doms te krijgen!

Maare ffe ontopic:

Dit is weer typisch zoon vaag asus probleem, wel doen maar heel lang duren. Als ik jouw was, zou ik eens zonder ook maar ietseraan te hebben, effe opstarte, met proc, geheugen, mob.

Als hij dan ook nog langzaam is, dan denk ik dat hij aan het doodgaan is!

• sOid
  • Niet online
BiG-GuY schreef op 26 mei 2004 @ 22:10:
ok dat zal ik dan wel ff proberen wanneer ik weer naar hem toe ga :), bedankt voor alle tips, meer tips zijn altijd welkom :)
edit:

laatmaar :P

[ Voor 28% gewijzigd door sOid op 26-05-2004 22:28 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 22:26:
hebje alleen om die stemmen de bios geflashd>

Wat mensen al niet allemaal doen om iets doms te krijgen!

Maare ffe ontopic:

Dit is weer typisch zoon vaag asus probleem, wel doen maar heel lang duren. Als ik jouw was, zou ik eens zonder ook maar ietseraan te hebben, effe opstarte, met proc, geheugen, mob.

Als hij dan ook nog langzaam is, dan denk ik dat hij aan het doodgaan is!
nee, de dvd brander werd niet gepakt zonder bios update, en de bios was best oud, nog van aankoop datum... dus al meer dan anderhalf jaar oude bios, en die moest vernieuwd worden... en als extra'tje kwam die stem ondersteuning erbij... maar ik ga misschien dit weekend bij hem langs zodat ik al deze dingen kan proberen... en stel hij is aan het doodgaan... is dan de enige oplossing een nieuw mobo? of gaat er wat anders dood? en komt dat dan door die mislukte 'stemmetjes' flash? of gewoon door n fout van ASUS?

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 27-05-2004 07:17 ]

• sOid
  • Niet online
BiG-GuY schreef op 27 mei 2004 @ 07:14:
[...]

nee, de dvd brander werd niet gepakt zonder bios update, en de bios was best oud, nog van aankoop datum... dus al meer dan anderhalf jaar oude bios, en die moest vernieuwd worden... en als extra'tje kwam die stem ondersteuning erbij... maar ik ga misschien dit weekend bij hem langs zodat ik al deze dingen kan proberen... en stel hij is aan het doodgaan... is dan de enige oplossing een nieuw mobo? of gaat er wat anders dood? en komt dat dan door die mislukte 'stemmetjes' flash? of gewoon door n fout van ASUS?
Je kan er een andere bios op zetten :P
Maar dit is erg gek*t, en je moet ook maar precies die bios op de kop weten te tikken...

Nieuw mobo dus waarschijnlijk enige reëele oplossing...
Pagina: 1