Toon posts:

Water over toetsenbord van laptop..

Pagina: 1
Acties:
  • 1.859 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb nogal een probleem.. gistermiddag heb ik een scheut water gemorst over het toetsenbord van m'n laptop en direct daarna deden sommige toetsen het niet meer goed. Als je op de letter U drukte kreeg je bijv. het cijfer 4, wat eigenlijk de combi fn+u hoort te zijn. In ieder geval heb ik de laptop uitgezet en daarna op z'n kop gezet. 's Avonds kwam er een vriend langs en heeft de laptop opengeschroefd zodat we het toetsenbord los konden halen en droog konden maken. De laptop is toen ook wel een paar keer aangeweest om te testen of hij het deed. Op een gegeven moment deed hij het weer, maar viel er een schroefje naar binnen.. waardoor we de laptop een beetje hebben gekanteld om te kijken of het schroefje er weer uit kwam. Toen we de computer daarna weer aan deden, was er weer het zelfde probleem dat de toetsen dus niet de corresponderende letters produceerden en nu ook de touchpad ermee kapte. Ook hoorde je bij het opstarten een piepend geluid alsof er een toets bleef hangen en bij het opstarten van het begin beeld leek het wel alsof de tab bleef hangen. Vanmorgen, nadat hij de hele avond open had liggen drogen deed het toetsenbord het nog steeds niet goed, de touchpad weer wel.

Ik baal hier echt ontzettend van en weet eigenlijk niet echt wat ik moet doen, ook wat garantie betreft niet. Ik heb hem pas 4 maanden (garantie met 1 jaar extra verlengd), maar ik denk niet dat het knoeien van water gedekt wordt. Sommige mensen zeggen dat ik naar de winkel moet gaan en net moet doen alsof ik niet weet wat er gebeurd is, zodat Dixons hem dan opstuurt naar de fabrikant en laat nakijken... Maar aan de andere kant zullen ze denk ik heus wel bij Sony zien dat er water in heeft gezeten.

Ik laat nu in ieder geval de laptop tot maandag drogen en zet hem niet meer aan. Maar wat moet ik nou verder mee en in hoeverre kan hij beschadigd zijn? Iemand adviezen?

Zelf denk ik erover gewoon naar Dixons te gaan en het probleem voor te leggen, misschien dat ze dan met mij wel een oplossing kunnen vinden. Of is het beter om gewoon direct door te gaan naar Sony (zit in de buurt van m'n ouders) en daar de laptop naartoe te brengen met het eerlijke verhaal? Ik voel er eigenlijk niet veel voor om gewoon daar in de winkel te gaan staan liegen.. alleen ik ben bang dat het repareren wel heel veel geld gaat kosten..

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Waarschijnlijk doen ze als je hem opstuurd naa rje garantie afhandelaar er gewoon een nieuw toetsenbord in, geen probleem. Ik heb een toshiba (samen met mijn hele klas bijna) en als die opgestuurd worden doen ze er standaard al een nieuw toetsenbord in. No questions asked.

Ga dus gewoon ff je garantie claimen, nadat hij volledig gedroogt is en zeg nix over water ;)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Komen ze ongetwijfeld achter. water is heel duidelijk te zien op de printplaat.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op 20 mei 2004 @ 22:22:
Waar zit de printplaat? En wat raad je aan, gewoon eerlijk zijn?

Ik loop echt zo te balen, ik heb dat ding net 4 maanden en kan dus wel janken.. heb er ook totaal geen verstand van allemaal. En dat schroefje dat verdwaald zit ergens in dat ding, dat zullen ze dan ook wel tegenkomen...

• yohan
Tja wat ik aanraadt.. ik heb ervaring met dit soort dingen en bij mij ontdekten ze de waterschade en werd er geen garantie verleend. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen, als ze het water ontdekken sturen ze je wel een rekeningetje van de reparatie :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op 20 mei 2004 @ 22:32:
Tja wat ik aanraadt.. ik heb ervaring met dit soort dingen en bij mij ontdekten ze de waterschade en werd er geen garantie verleend. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen, als ze het water ontdekken sturen ze je wel een rekeningetje van de reparatie :P
Maar mijn computer gaat dus nog wel aan, dus in hoeverre zal het moederbord aangetast zijn? De scheut water ging ook het meest over het beeldscherm heen en met name de toetsen U, I, O, P en die ernaast doen het niet goed. Verder heb ik nog geen problemen ondervonden, behalve dan dat het lijkt alsof er een knop hangt.

Aan de ene kant zit ik ook gewoon te denken dat als ik eerlijk vertel wat er gebeurd is, dat ze dat zullen waarderen en aangezien ik hem pas 4 maanden heb, dat ze misschien wel een oplossing proberen te vinden. :|

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

Zerora

Ik Henk 'm!

Yohan schreef op 20 mei 2004 @ 22:22:
Je moet je laptop goed laten drogen. Ook moet ervoor zorgen dat er nergens iets te zien is van kalk (daaraan kunnen ze incidenten met water heel vaak aan herkennen) te zien is. Zo ja, verwijder de kalk.

Dan moet het als goed is lukken en nogmaals zeg NIETS over water.

Dit is op deze manier ook bij mij gelukt. Suc6!

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Wij hebben ook laptop reparatie en schade door vloeistoffen is altijd aantoonbaar. Of het nou koffie, thee, water of rode wijn is. Hoewel de meeste vloeistoffen grote schade veroorzaken door de hoeveelheid suiker. Dat neemt niet weg dat water geen schade achterlaat. Ik zou ze gewoon bellen, zeggen dat je problemen hebt met je TB en dat dit zich voordoet nadat de laptop met water in aanraking is geweest... Ze komen er toch achter en als blijkt dat je de 1e keer dingen hebt verzwegen en je doet nog eens een beroep op je garantie, dan kan het zijn dat ze lastig gaan doen..

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op 20 mei 2004 @ 22:46:
[...]

Je moet je laptop goed laten drogen. Ook moet ervoor zorgen dat er nergens iets te zien is van kalk (daaraan kunnen ze incidenten met water heel vaak aan herkennen) te zien is. Zo ja, verwijder de kalk.

Dan moet het als goed is lukken en nogmaals zeg NIETS over water.

Dit is op deze manier ook bij mij gelukt. Suc6!
Dan zou ik dus dat hele ding ook onder het toetsenbord moeten inspecteren?

Is er trouwens een kans dat ie het uit zichzelf gaat doen over een paar dagen?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

Zerora

Ik Henk 'm!

Dan zou ik dus dat hele ding ook onder het toetsenbord moeten inspecteren?
Dat zou ik wel doen ja. Aangezien water het laagste punt opzoekt, is er best kans dat het water ook op andere plaatsen in je laptop gekropen is.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 22:50:
[...]

Is er trouwens een kans dat ie het uit zichzelf gaat doen over een paar dagen?
Volgens mij wel. Er was een keer over de laptop van m'n vriend een scheut bier gegaan (zonde van het bier :(), en de laptop vertoonde dezelfde symtomen als jij beschrijft. Maar de volgende dag deed hij het weer perfect, tot op de dag van vandaag...
Nog ff afwachten kan geen kwaad, imho...

• yohan
Corrosie. Beschadiging door vocht, die niet direct merkbaar is maar steeds erger wordt en uiteindelijk meestal fataal. Zorg dus asjeblieft wel dat je dat ding zo snel mogelijk bij een reparateur krijgt. Garantie of geen garantie!

• Racemol
  • Laatst online: 28-01 11:07
Als er nog een schroef los in zit zou ik hem niet aanzetten. Als dat schroefje ergens op een printplaat ligt dan kan hij kortsluiting maken en dan ben je nog verder van huis. Ga dus eerst dat schroefje zoeken en daarna alles weer netjes dicht maken. Probeer hem dan nog eens en als hij nogsteeds niet werkt gewoon terug gaan naar de winkel en zeggen dat ie stuk is. Laat ze dan zelf maar uitzoeken waar het door komt. Ik weet dat het niet helemaal eerlijk is, maar als je te eerlijk bent gaat het je gewoon een hoop geld kosten. Succes er mee..

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Gistermiddag? Ik zou het nog een dagje laten liggen (ongebruikt) en kijken of het helpt. Dat hielp bij me vaders toetsenbord wel (met koffie :X).
Eerst ook toetsen die omwisselden of niets meer deden en uiteindelijk deden ze het allemaal weer :)

Over die garantie, als die laptop meteen is uitgezet en het een beetje (schoon) water dan is daar na een paar dagen niets meer dan te zien hoor ;) . Ik denk wel dat het schroefje het ergste was :X
(Openschroeven weet ik niet, dat heb ik nooit gedaan met mijn Vaio)

[ Voor 6% gewijzigd door Oxi op 21-05-2004 12:07 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Oxigun schreef op 21 mei 2004 @ 12:07:
Gistermiddag? Ik zou het nog een dagje laten liggen (ongebruikt) en kijken of het helpt. Dat hielp bij me vaders toetsenbord wel (met koffie :X).
Eerst ook toetsen die omwisselden of niets meer deden en uiteindelijk deden ze het allemaal weer :)

Over die garantie, als die laptop meteen is uitgezet en het een beetje (schoon) water dan is daar na een paar dagen niets meer dan te zien hoor ;) . Ik denk wel dat het schroefje het ergste was :X
(Openschroeven weet ik niet, dat heb ik nooit gedaan met mijn Vaio)
Iemand gaat proberen om vandaag het schroefje eruit te halen en waarschijnlijk kijken of er aanslag zit op de printplaten ofzo. Verder ga ik tot maandag wachten met het naar de winkel gaan.

Maar stel dat hij het maandag uit zichzelf weer doet, omdat hij goed opgedroogd is.. moet hij dan niet alsnog nagekeken worden door iemand die er verstand van heeft? Straks heb ik er over een half jaar weer ellende mee.. :'(

Naja, eerst maar hopen dat hij het gaat doen!
Pagina: 1