telefoontoestel
mobo + proc ?
meer info aub.
meer info aub.
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Wat dacht je van er een benchmark op los te laten en kijken wat het snelste is?
Is toch afhankelijk van je mobo en proc enz
Is toch afhankelijk van je mobo en proc enz
Hangt een beetje af wat voor moederbord je hebt. Een nforce2 heeft over het algemeen graag 11/x/x/x, maar een DFi nforce2 dan weer niet. Een nf3 heeft dan 5/x/x/x liever. Hangt allemaal van systeem tot systeem af. Ik zou verschillende settings proberen en dan iedere keer testen met pifast of een ander zeer timings gevoelig programma.
Wist niet dat dat er ook allemaal mee te maken had. Werd niet aangegeven in de FAQ ook, maar maakt verder ook niet uit.
Computer specs:
Asus P4P800 mobo
Intel P4 2,66 Ghz 533FSB @ 3,33 Ghz 664FSB
Corsair XMS PC3200 512 MB DDR-SDRam geheugen
Ati Radeon 9600 Pro 256MB videokaart
Als er verder nog iets verlangt wordt?
Computer specs:
Asus P4P800 mobo
Intel P4 2,66 Ghz 533FSB @ 3,33 Ghz 664FSB
Corsair XMS PC3200 512 MB DDR-SDRam geheugen
Ati Radeon 9600 Pro 256MB videokaart
Als er verder nog iets verlangt wordt?
telefoontoestel
ah je heb een intel systeem, daar maakt de timings van je geheugen niet zo veel uit, kan je beter je fsb omhoog gooien heeft meer effect.
ik zou zeggen download pifast, sisoft sandra, pcmark04 en test die twee timings
ik zou zeggen download pifast, sisoft sandra, pcmark04 en test die twee timings
[ Voor 24% gewijzigd door ikman op 20-05-2004 22:58 ]
De benches van SiSoft geven de volgende resultaten:
3075 Ram bandbreedte Int Buffered
3145 Ram bandbreedte Float Buffered
Als ik ze vergelijk met andere geheugentypes lijkt het erop dat deze scores wel redelijk goed zijn. Klopt mijn idee dan ook, of is het een verkeerd beeld dat ik heb.
Ik moet daarbij wel aanmerking dat het een enkel geheugenreepje betreft, dus geen dual-channel opstelling.
3075 Ram bandbreedte Int Buffered
3145 Ram bandbreedte Float Buffered
Als ik ze vergelijk met andere geheugentypes lijkt het erop dat deze scores wel redelijk goed zijn. Klopt mijn idee dan ook, of is het een verkeerd beeld dat ik heb.
Ik moet daarbij wel aanmerking dat het een enkel geheugenreepje betreft, dus geen dual-channel opstelling.
telefoontoestel
Verwijderd
Geheugentimings zijn wel degelijk belangrijk bij Pentium 4's.
Verder kan je beter een echt benchmark programma proberen zoals pifast of superpi ofzo. Sandra is niet representatief voor realworld situaties.
Verder kan je beter een echt benchmark programma proberen zoals pifast of superpi ofzo. Sandra is niet representatief voor realworld situaties.
ja ze zijn wel belangrijk maar je haald meer winst uit een hogere fsb dan een strakke timing.
bij amd haal je meer winst uit strakke timings dan losse timings en veel fsb
test pifast met een zo hoog mogelijke fsb en wat losse timings. en test een zo'n strakke mogelijke timing met een fsb die zo hoog mogelijk is.
bij amd haal je meer winst uit strakke timings dan losse timings en veel fsb
test pifast met een zo hoog mogelijke fsb en wat losse timings. en test een zo'n strakke mogelijke timing met een fsb die zo hoog mogelijk is.
[ Voor 3% gewijzigd door ikman op 21-05-2004 15:03 ]
Pagina: 1