[Fedora 2]Bij booten vanaf cd herstart de pc zichzelf

Pagina: 1
Acties:

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 14:30
Hoi iedereen.

Ik heb gisteren de nieuwe Fedora 2 images binnen gehaald en via vmware het systeem getest ging allemaal prima en geen problemen.
Dacht vandaag van ik ga het nu voor het echie installeren.
Via Partition Magic ruimte gemaakt ervoor.
Heb eerst de net installer van fedora 2 op een CD-RW gezet en de pc op boot cd gezet.
Ik krijg het scherm dat ik kan kiezen of ik de installer met nog speciale wensen wil installeren en ik druk gewoon op enter.
Tot mijn verbazing herstart de pc in plaats van anaconda te zien.

Heb alle mogelijkheden die de installer bied uitgeprobeerd.
Heb hier op tweakers rondgezocht met "fedora" en "fedora 2"
Heb gekeken of het niet aan de cds lag op een aantal andere pcs draait fedora al als een trein.
Heb ook de normale cd versie geprobeerd met weinig succes.

PC Specs:
intel 2.8ghz 800fsb
Asus P4P800
2x 512mb twinmos ddr 3200
asus 16x dvd speler
Sapphire radeon 9500 pro
Intel 10mbit netwerkkaart (die standaard door upc wordt geleverd)
Western Digital 120gig 7200rpm
Western Digital 250gig 7200rpm sata
Hansol 710A monitor
logitech muis en toetsenbord Ps2
Pinnacle PCTV pro tvkaart

hopelijk is hier iemand de reddende O-) voor dit probleem

Alvast erg bedankt ervoor.

Verwijderd

laat me raden, die andere pc's hebben geen SATA ;( Wat zijn de laatste dingen die je ziet voor dat de PC herstart?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
heb je met md5sum gecontroleerd of het bestand goed gedownload is ?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• lasermen
Md5 heb ik uitgevoerd (doe ik altijd)
en ja dit is de enige pc met sata in huis maar sata en ide heeft qua met de software praten weinig verschil (wat ik er tot zover over heb gelezen)
ik zie dat me beeldscherm klik aan klik uit een aantal keer achter elkaar doet dus ik krijg geen melding te zien.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
Ik heb dit gevonden tussen de release-notes van Fedora
Certain hardware configurations (particularly those with LCD displays) may experience problems while starting the Fedora Core installation program. In these instances, restart the installation, and add the "nofb" option to the boot command line
#

Memory testing may be performed prior to installing Fedora Core by entering memtest86 at the boot: prompt. This causes the Memtest86 standalone memory testing software to run. Memtest86 memory testing continues until the Esc key is pressed.

NOTE: You must boot from CD-ROM 1 (or a rescue CD-ROM) in order to use this feature.

[ Voor 34% gewijzigd door a casema user op 20-05-2004 23:28 ]

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• lasermen
memtest heb ik al uitgeprobeerd en die was gewoon goed gekeurd
ik gebruik geen lcd scherm.
maar alle mogelijkheden die ik in de help van aller eerste begin van de cd boot heb ik al getest.

p.s. heb ook nog voor de gein mandrake 10 cd even gekeken of die wel opstart die gaat gewoon goed net als de debian cd.

maar ik ben toch niet de enige met een Sata schijf in me pc die fedora wilt gaan gebruiken of ben ik echt gek

[ Voor 16% gewijzigd door lasermen op 20-05-2004 23:39 . Reden: sata zinnetje erbij zetten ]

Verwijderd

lasermen schreef op 20 mei 2004 @ 23:19:
Md5 heb ik uitgevoerd (doe ik altijd)
en ja dit is de enige pc met sata in huis maar sata en ide heeft qua met de software praten weinig verschil (wat ik er tot zover over heb gelezen)
ik zie dat me beeldscherm klik aan klik uit een aantal keer achter elkaar doet dus ik krijg geen melding te zien.
Er zijn wel degelijk verschillen (Probeer Windows XP bijv. maar eens te installeren zonder driver diskette voor SATA). Als je SATA Raid gebruikt schijnt het helemaal problematisch te zijn ;(

• lasermen
Xp hierop installen gaat prima geen enkele diskette ofzo nodig ooit gehad ook nog nooit erbij gehad toen ik deze mobo kocht.

Verwijderd

Met Fedora Core 1 heb ik ook zoiets gehad,
heb toen voor text-installatie gekozen.. dat werkte toen wel..

• lasermen
text install werkt hier ook niet
ik denk dat ik de sata schijf even ontkoppel en kijk of hij dan wel wilt

verslag erover komt later

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:54
Zelfde probleem hier... het grappig is, na een paar keer opstarten doet hij het wel, en daarna nooit geen gezeik.

Ik had ergens gelezen dat het kan zijn dat anaconda moeite heeft mijn atikaart en/of mijn 15" tft scherm. Maar na de install geen problemen gehad. Daarna heb ik debian geinstalleerd, die had nergens last van.

• lasermen
welke ati kaart heb je?

Verwijderd

Ik was FC2 zelf ook aan het installeren en had hetzelfde probleem, even gegoogeld en daar kwam ik hier op:

Het is een bug die zorgt voor een herstart bij installatie op Asus P4P800 (en gerelateerde) borden...

Er is een workaround welke hier is te vinden:
https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=121819

Zie post #122

Wel jammer weer allemaal, maar goed.

Nu nog s-ata raid ondersteuning (schijnt er ook nog niet te zijn) en ik kan weer verder :/

Dit wordt duidelijk even stevig klooien... :) (moet ook nog in dualboot met w2k...)
Pagina: 1