Kerio Mailserver 5.7.9, geen Virus definitie update meer

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 19:35
Ik heb Kerio Mailserver 5.7.9 draaien en deze wil niet meer de virusdefinitie updaten, deze blijft steken op versie 4350 :( . Wanneer ik een handmatige update doe zegt Kerio up to date te zijn. Hebben jullie ervaringen met een soortgelijk gedrag, of een oplossing in deze. _/-\o_

.

If you see me collapse, pause my Garmin!πŸšΆπŸƒ

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

kan je niet gewoon een dat file downloaden en die erin forceren.... product opnieuw opzetten/? wat heb je zelf al geprobeerd?

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• proza
vliegjong schreef op 21 mei 2004 @ 11:24:
kan je niet gewoon een dat file downloaden en die erin forceren.... product opnieuw opzetten/? wat heb je zelf al geprobeerd?
Neen dat gaat helaas niet. De dat file werkt net op een andere manier, en is dus niet bruikbaar voor kerio. Overigens staat er ook nog een scanner van McAfee te draaien op de server zelf, welke wel correct werkt. Alles al drie keer opnieuw geinstalleerd maar ook dit geeft geen oplossing. |:(

.

[ Voor 9% gewijzigd door proza op 21-05-2004 13:49 ]

• vliegjong

vliegjong

Bump!

Is dat Groupshield toevallig? 2 av scanners op 1 mail database gaat nooit goed

• proza
vliegjong schreef op 21 mei 2004 @ 16:43:
Is dat Groupshield toevallig? 2 av scanners op 1 mail database gaat nooit goed
Neen het is "VirusScan Professional Edition" van McAfee. Deze combinatie werkte wel bij een "oude" combinatie van Kerio Mailserver, te weten 5.7.4
.

• vliegjong

vliegjong

Bump!

Macafee prof edition....... klinkt als een retail product?
je moet zowieso je mdb mappen en je program mappen van kerio excluden

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 10:48

beerns

it is I, Leclerc

heb hetzelfde probleem. Bij mij doet ie exact hetzelfde.
ik heb ook al diverse dingen geprobeerd om hem wel weer aan de praat te krijgen. Is mij tot dusver niet gelukt. Dus ik houd dit draadje met interesse in de gaten!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik heb ook Kerio Mailserver draaien en had precies hetzelfde probleem! Je kunt het als volgt oplossen:

- Installeer Mcafee VirusScan Enterprise
- Laat deze elke 6 uur virusupdates ophalen
- Maak een scheduled task aan met de volgende inhoud:

@echo off
net stop "Kerio Mailserver"
xcopy /s /e /y "c:\Program Files\Common Files\Network Associates\Engine\*.*" "C:\Program Files\Kerio\MailServer\Mcafee"
net start "Kerio Mailserver"

Hierdoor kopieert hij de juiste virusdefinitie files van je Mcafee VirusScan Enterprise naar de Mcafee versie die Kerio gebruikt. Door het stoppen en starten herlaadt hij de definities en zie je netjes in Kerio de laatste versie staan! Dit werkt ook nog, hij pakt er regelmatig Netsky versies en dergelijke uit, dus hij is up-to-date zo :)

https://powershellisfun.com

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ovdberg schreef op 21 mei 2004 @ 13:48:
[...]

Neen dat gaat helaas niet. De dat file werkt net op een andere manier, en is dus niet bruikbaar voor kerio. Overigens staat er ook nog een scanner van McAfee te draaien op de server zelf, welke wel correct werkt. Alles al drie keer opnieuw geinstalleerd maar ook dit geeft geen oplossing. |:(

.
Dat lukt dus wel, zie mijn reactie hierboven maar :D

• proza
-={Fred_Perry}=- schreef op 23 mei 2004 @ 17:39:
[...]
Dat lukt dus wel, zie mijn reactie hierboven maar :D
Ik dank u vriendelijk, het werkt. Ondanks het feit dat ik niet de Enterprice versie draait. Ik heb namelijk de VirusScan Professional Edition V7.03. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door proza op 25-05-2004 10:00 ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ovdberg schreef op 24 mei 2004 @ 20:15:
[...]

Ik dank u vriendelijk, het werkt. Ondanks het feit dat ik niet de Enterprice versie draait. Ik heb namelijk de VirusScan Professional Edition V7.03. _/-\o_
De dat-versies verschillen blijkbaar niet zoveel binnen de Mcafee reeks :) Blij dat ik kon helpen, was zelf hier toen ook een tijdje mee bezig...

• proza
-={Fred_Perry}=- schreef op 25 mei 2004 @ 17:46:
[...]

De dat-versies verschillen blijkbaar niet zoveel binnen de Mcafee reeks :) Blij dat ik kon helpen, was zelf hier toen ook een tijdje mee bezig...
Zo ook ik dus, zocht het eerst in Kerio etc, maar na diverse "probeersels" (veel tijd verloren |:( ) toch maar eens een lijntje uitgezet hier op GoT... :*)

• proza
-={Fred_Perry}=- schreef op 25 mei 2004 @ 17:46:
[...]

Blijft er echter nog één ding open staan, in de log van kerio zie ik dat kerio om de 10 blijft proberen een update uit te voeren. Heb jij misschien nog een idee hoe dit te voorkomen, update is namelijk niet op nul te zetten. 8)7

code:
1
2
3
4
[28/May/2004 10:18:10] Antivirus update: Cannot connect to HTTP server nai-update.kerio.com via proxy no-proxy.com:8080
[28/May/2004 10:28:19] Antivirus update: Cannot connect to HTTP server nai-update.kerio.com via proxy no-proxy.com:8080
[28/May/2004 10:38:26] Antivirus update: Cannot connect to HTTP server nai-update.kerio.com via proxy no-proxy.com:8080
[28/May/2004 10:48:33] Antivirus update: Cannot connect to HTTP server nai-update.kerio.com via proxy no-proxy.com:8080

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ovdberg schreef op 28 mei 2004 @ 10:55:
[...]

Blijft er echter nog één ding open staan, in de log van kerio zie ik dat kerio om de 10 blijft proberen een update uit te voeren. Heb jij misschien nog een idee hoe dit te voorkomen, update is namelijk niet op nul te zetten. 8)7

code:
1
2
3
4
[28/May/2004 10:18:10] Antivirus update: Cannot connect to HTTP server nai-update.kerio.com via proxy no-proxy.com:8080
[28/May/2004 10:28:19] Antivirus update: Cannot connect to HTTP server nai-update.kerio.com via proxy no-proxy.com:8080
[28/May/2004 10:38:26] Antivirus update: Cannot connect to HTTP server nai-update.kerio.com via proxy no-proxy.com:8080
[28/May/2004 10:48:33] Antivirus update: Cannot connect to HTTP server nai-update.kerio.com via proxy no-proxy.com:8080
Het enige wat je kunt doen is de update tijd verlagen in de opties van Kerio, ik heb hem zelf op 99 uur staan. Lager kan hij niet en zo krijg je tenminste niet je hele log vol met dit soort meldingen...

• proza
-={Fred_Perry}=- schreef op 28 mei 2004 @ 23:39:
[...]

Het enige wat je kunt doen is de update tijd verlagen in de opties van Kerio, ik heb hem zelf op 99 uur staan. Lager kan hij niet en zo krijg je tenminste niet je hele log vol met dit soort meldingen...
Helaas daar staat tie al op en dat geeft dus het huidige beeld van een update om de 10 minuten. |:(

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ovdberg schreef op 31 mei 2004 @ 13:18:
[...]

Helaas daar staat tie al op en dat geeft dus het huidige beeld van een update om de 10 minuten. |:(
Vreemd, net weer gekeken in mijn log en de laatste melding is van 7 uur geleden... Heb je iets anders aan staan die vaker een controle doet ofzo?

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 12:50

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Versies met een onjuiste licentie zijn geblokkeerd van updates. Helaas pindakaas dus.

You are NIJL-ed!

Pagina: 1