Toon posts:

Darwin streaming server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen, ik heb op een server (linux) Darwin streaming server geinstalleerd, alleen ik weet niet hoe ik daarna toe moet broadcasten. Quicktime Broadcaster is alleen voor Mac OS.

ik heb heel veel gezocht en ook deplugin voor shoutcat geprobeert voor winamp maar niet gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik hem kick, maar ik heb afgelopen 5/6 uur op internet zitten zoeken en testen en nog steeds niks gevonden. Weet iemand wat wel een goeie opensource streaming server is die met mp3 werkt en live kan streamen?

EDIT: ik heb ook naar shoutcast en icecast gekeken, maar kreeg dat niet aan de praat, dus zal dat nog een keer proberen, magoed. de bovenstaande vraag in de post blijft

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 22:26 ]

Verwijderd

Misschien is dit wat?

http://www.icecast.org/

Was de 1e hit bij zooken op google naar 'open source MP3 streaming'.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
shoutcast streaming server met shoucast plugin wekrt perfect onder linux dus zouw niet weten waarom het niet onder darwin zouw werken

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Je leest niet goed. Hij heeft een linux machine, en daar heeft hij iets opgezet dat Darwin streaming server heet.

Als je shoutcast niet aan de praat krijgt is er iets heel erg mis met je. Kwestie van uitpakken, password en maxusers instellen, de server starten en je kan streamen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 23:19:
Je leest niet goed. Hij heeft een linux machine, en daar heeft hij iets opgezet dat Darwin streaming server heet.

Als je shoutcast niet aan de praat krijgt is er iets heel erg mis met je. Kwestie van uitpakken, password en maxusers instellen, de server starten en je kan streamen.
ik bedoel dus niet aan de praat zodat ik mp3 kan streamen, nu meot iedereen die wilt luisteren winamp installeren, dat wil ik niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 00:20:
[...]
ik bedoel dus niet aan de praat zodat ik mp3 kan streamen, nu meot iedereen die wilt luisteren winamp installeren, dat wil ik niet
Hmm, ja ja, dus je wilt mp3's streamen zonder dat de clients een mp3 player installeren? Hoe had je dat in gedachten dan?

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:33

stefklep

((Stefklepje))

Mischien via een script die je kan bereiken op het web ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
De 'uitgepakte' MP3's afspelen zou misschien ook kunnen (dus gewoon wave-formaat). Lekkere netwerkbelasting dan, maar ok. Kan onder Linux ws. wel met een van de netwerk-transparante sound-servers (artsd, maar vast ook met esd en weet ik welke er nog meer bestaan. Ow wacht, gstreamer natuurlijk!).

Dat zou ik je echter zeker niet aanraden, wat is er sowieso mis met MP3's streamen?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Tis vrij eenvoudig... geen in de streaming directory een .movje en hij gaat streamen als je um aanlaatvragen door een embed in je HTML of je Quicktime.

Als je Live wilt streamen, moet je het volgens mij via ffmpeg proberen en dat voeren aan Darwin (of gewoon een mac gebruiken met het broadcast tooltje).

Btw is Mod_MP3 (Apache) niets voor je?

[ Voor 7% gewijzigd door Skinkie op 22-05-2004 00:46 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 00:20:
[...]

Voor shoutcast heb je niet perse winamp nodig. Bijna elke mp3 speler pakt shoutcast wel.
En wie heeft er tegenwoordig nou geen mp3 speler?

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 22 mei 2004 @ 00:43:
Dat zou ik je echter zeker niet aanraden, wat is er sowieso mis met MP3's streamen?
ik hoop niks, maar ik wil dat gebruikers gewoon met bestaande tools kunnen streamen, meeste gebruikers op onze site hebben Windows media player en Real player. Dus ik zoek nog steeds iets om dat voor elkaar te krijgen.
Skinkie schreef op 22 mei 2004 @ 00:45:

Als je Live wilt streamen, moet je het volgens mij via ffmpeg proberen en dat voeren aan Darwin (of gewoon een mac gebruiken met het broadcast tooltje).
Nee dat kan alleen file's aanvoeren, en ik wil live broadcasten
Skinkie schreef op 22 mei 2004 @ 00:45:
Btw is Mod_MP3 (Apache) niets voor je?
alleen voor statische file's die op de server staan, kan er niet Live mee broadcasten
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 02:17:
[...]

Voor shoutcast heb je niet perse winamp nodig. Bijna elke mp3 speler pakt shoutcast wel.
En wie heeft er tegenwoordig nou geen mp3 speler?
Veel gebruikers van mijn website hebben dus alleen Windows Media Speler en Real player, beiden pakken die stream van shoutcast niet.

----

magoed, ik ga even Helix (opensource versie) uitproberen en dan rapporteer ik hoe en wat..

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 12:00:
magoed, ik ga even Helix (opensource versie) uitproberen en dan rapporteer ik hoe en wat..
Heb je producer nog voor nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Skinkie schreef op 22 mei 2004 @ 15:04:
[...]

Heb je producer nog voor nodig...
klopt, maar die is ook in de gratis versie te vinden, en dat is genoeg

Verwijderd

Topicstarter
toevallig werk helix DNA server plus v10 nu ook niet LOL, er is geen release voor freebsd 4 voor helix, alleen voor 5.. magoed live streaming is niet zo makkelijk als ik had verwacht.. : ) ik sta weer open voor suggestie's...

echter werkt helix wel prima op andere platform's, dus aanraden voor anderen

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 12:32:
toevallig werk helix DNA server plus v10 nu ook niet LOL, er is geen release voor freebsd 4 voor helix, alleen voor 5.. magoed live streaming is niet zo makkelijk als ik had verwacht.. : ) ik sta weer open voor suggestie's...

echter werkt helix wel prima op andere platform's, dus aanraden voor anderen
wrom download je de helix source niet? en compile je het op je bsd version?

Verwijderd

Topicstarter
Skinkie schreef op 23 mei 2004 @ 14:00:
[...]

wrom download je de helix source niet? en compile je het op je bsd version?
dat lukt dus niet : ) beetje irritant magoed, ik ben er mee bezig : )

offtopic: move naar nieuwe nog te komen Apple Talk?
Pagina: 1