Complete mirror van Linux server met rsync

Pagina: 1
Acties:

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 22:14
Van een draaiende Linux server zou ik graag een backup hebben op VMWare, het liefst gewoon een mirror. Ghost is geen optie, want de Linux server draait en ik wil deze liever niet rebooten.

Nu heb ik op VMWare een kale Linux geinstalleerd en vervolgens met rsync alles gekopieerd vanaf de server naar VMWare:

rsync -avzlHpogDt --delete -e ssh root@192.168.1.103:/ /

Helaas, nu wil VMWare niet meer booten. Weet iemand misschien een goede oplossing? Alvast bedankt.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Je zal toch wel iets meer info moeten geven dan 'hij boot niet meer' Wat gaat d'r mis ? foutmeldingen ? etc, etc.

• Vigory
Ik krijg eerst GRUB, alleen is het achtergrondplaatje weg. Dan de foutmelding:

kernel /boot/vmlinuz-2.4.18-14 ro root=LABEL=/

Error 15: File not found

In GRUB staan de laatste Kernel updates ook niet die op de draaiende server wel bij staan. Kennelijk heeft hij dat niet gekopieerd? :S

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:31

Gerco

Professional Newbie

Misschien was /boot niet gemount tijdens de rsync actie? (het is vrij normaal op linux servers om /boot niet gemount te hebben terwijl de bak draait).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Vigory
/boot is geen aparte partitie op die server. Zit gewoon bij / in en is dus gewoon gemount.

Met rsync zou het eigenlijk dus wel gewoon moeten werken?

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Echt geen mogelijkheid tot een reboot ?? Ik zou er een Raid 1 van maken, ook opgelost toch ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Vigory
Raid 1 over TCP/IP? Kan dat? :S

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Vigory schreef op 20 mei 2004 @ 21:57:
Raid 1 over TCP/IP? Kan dat? :S
Ik zeg toch REBOOT.. Anders heeft ghost ook geen zin namelijk..... lezen is bij redelijk wat Nederlanders niet meer echt van deze tijd heb ik het idee ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BacardiBreezer op 20-05-2004 22:02 ]

• Vigory
Ah, reboot van de server, ik dacht dat je vmware bedoelde, vond het al vreemd :). Maar dat is geen optie nee, aangezien de server in een datacenter staat.

En een extra HD erin gooien, mirror maken en de HD koppelen aan VMWare op een andere PC lijkt me omslachtiger dan Ghosten.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Vigory schreef op 20 mei 2004 @ 22:12:
Ah, reboot van de server, ik dacht dat je vmware bedoelde, vond het al vreemd :). Maar dat is geen optie nee, aangezien de server in een datacenter staat.

En een extra HD erin gooien, mirror maken en de HD koppelen aan VMWare op een andere PC lijkt me omslachtiger dan Ghosten.
Ik had het niet vermeld, maar dacht aan een raidcontroller te plaatsen als je die HD plaatst :)

Verwijderd

in data center hangt je server toch gewoon aan een apc master switch?
en rebooten en console gaat prima, doe ik ook wel eens met mijn koe @ data center.
Pagina: 1