[W2k Server]Dynamic Disc vergroten mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:58

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik heb, volgens mij nu tot mijn spijt, een jaartje geleden een software mirror van de boot / systeemschijf van de server gemaakt in w2k. Ik moest wel eerst een dynamic disc maken van de schijf.
Het is een 9 Gb scsi disc met 2 partities. De systeembestanden staan op een 4 Gb partitie maar die zit propvol. :(

Nu wil ik de data van de 2e partitie op een andere schijf plaatsen en de schijfruimte toewijzen aan de bootpartitie. Nu ben ik op zoek naar een methode of tool om dit te doen.

Geprobeerd:
- Partition Magic: werkt niet met de server family
- Powerquest Volume Manager: PM voor de server maar werkt niet met dynamic discs
- Paragon Diskmanager 5.5 (Laat alleen splash screen zien en dan nix meer)

Nu ben ik nog Partition Expert van Acronis tegengekomen. Is geen FAQ te vinden op de site.....zou wel werken met W2K server maar of dynamic discs ondersteund worden...geen idee :?

Ik ben bang dat ik een volledige backup moet gaan restoren van tape op een grotere partitie maar gaat dat goed op een PDC? Ook met de AD? Ik ben hier erg bang voor.

Een zelfde probleem wordt hier besproken maar echt een oplossing lijkt me de laatste post niet.... http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/310801/

Heeft iemand een beter idee?

Quod licet lovi, non licet bovi

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Volgens mij kan W2k Server dit toch ook zelf??! Het voordeel van die Dynamic disks is juist dat je een volume zonder problemen kan vergroten, of er een raid-1 volume van kan maken. Als je een volume uitbreidt (rechtsklikken in Diskmanager --> uitbreiden) dan kan je dat doen op dezelfde drive, of op een andere fysieke schijf. Needless to say dat als je je volume uitbreidt over een 2e schijf, en 1 van de 2 houdt ermee op, dat alle data dan verloren is.

Wees consequent, maar niet altijd

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ja dat klopt...dat staat in onderstaand KB artikel...maar werkt alleen bij discs welke van origine al dynamic waren....dat is dus bij mij niet het geval....

http://support.microsoft....us;225551&Product=win2000

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Oeps, ja, dat is ook zo ja... Gaat m'n theorie idd ook niet op. Downgraden naar Basic Disk is er geloof ik ook niet meer bij hè?!

Wees consequent, maar niet altijd

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Volgens mij heb ik het gevonden...de laatste versie van Paragon Partition Manager (5.6) is instaat om een Dynamic Disc terug te toveren naar een basic disc. Vervolgens is het weer mogelijk e.e.a te resizen....

Alleen kan dit, om voor mij onduidelijke redenen, niet in de server waarin de schijf thuis hoort maar wel in een volstrekt vreemde (foreign) server.

Ik moet nu nog wel met de schijf terug naar de server om te kijken of ie wil booten maar vooralsnog ziet het er hoopvol uit.

-= U P D A T E =-

De server boot van de vergrote basic schijf....nu nog dynamisch maken en de mirror herstellen. Het is een hele operatie...maar het werkt wel.

[ Voor 14% gewijzigd door MrDry op 23-05-2004 11:36 ]