Stotteren en geluidsvertraging bij Divx

Pagina: 1
Acties:

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
ik had eerst een voodoo2 PCI, daarmee kon ik nauwelijk films kijken op een celeron 566, ik een nieuwe kopen ( diamond viper ll ) en nu stottert hij nog steeds. ik ken iemand die heeft ook gewoon vloeiend beeld met een voodoo2.
waarom stottert het bij mij steeds dan :? ik heb net de nieuwste driver geinstalleert voor de viper ll en et helpt nog steeds niet

i need help!!

ik draai windows ME en heb zo'n proggie gedownt om divx te bekijken wat ik in zo'n andere topic las ( prog = bsplayer ) maar die helpt ook niet

-

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
ehhhh

ik wil niet flauw doen
maar divx loopt zelfs op eeen 1 mb videokaart...

het gaat om de cpu en geheugen..

PVoutput

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
wat voor een mobo heb je?

• Aars
jah ik dacht eerst ook al dat et op elke video kaart liep, maar door mijn viper ll dacht ik er weer anders over ;(

en mn mobo is een soltek 370 65 FVB

-

• Aars
kan het misschien ook liggen aan mn twee verschillende mhz geheugen?
1x 64 100 mhz en 1x 64 133 mhz geheugen :?

-

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 15:51
kan toch niet aan het geheugenliggen???

de 133 mhz moet tie dan gewoon op 100 mhz zetten.

mijn pc

• Aars
dat dacht ik ook jah, en dat doet de pc ook wel.
maar als het niet aan het geheugen ligt, waar dan wel aan?

-

Verwijderd

het moet gewoon lukken man, het ligt gewoon aan het divx bestandje, das altijd het probleem bij stotteren enz

Verwijderd

Mijn Viper II gaf ook stotterende beelden als je het beeld iets groter zette (op default formaat perfect beeld). BSPlayer gaf bij mij aan dat de driver van de Viper II geen arithmetic stretching (Y) aankan. Een logisch gevolg daarvan lijkt mij dat het scalen van het beeld daardoor niet meer door de videokaart kan worden afgehandelt en de CPU overbelast raakt (was vaak 100% op m'n Athlon 800). Als oplossing heb ik maar weer eens een nieuwe videokaart gekocht waarna het probleem zich niet meer voordeed.

• Aars
Op woensdag 20 december 2000 21:48 schreef NoClan_Iceman het volgende:
het moet gewoon lukken man, het ligt gewoon aan het divx bestandje, das altijd het probleem bij stotteren enz
het ligt niet aan de divx bestand, op mn broers pc met asus riva tnt2 ultra deluxe shit doet ie et wel goed, en bij mij geeft ie ook die error. maar ik wil divx films kijken op deze vidkaart, als et op een voodoo2 kan moet et toch ook op deze kunnen?

-

Pagina: 1