Toon posts:

Over PHP parsen, NTFS-rechten ende time-outs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Site welke uit een aantal PHP-pagina's bestaat. De teksten worden uit een MySQL-database gehaald.
Subdir op dezelfde server waar een admin-site staat voor het bijhouden van de content/MySQL-database. Deze folder is door middel van NTFS-rechten beveiligd. Er wordt dan ook een Windows-inlogscherm getoond waar men zich moet aanmelden.
Deze site bestaat uit een framespagina met een navigatie-frame (gewoon HTML) die links bevat naar PHP-pagina's voor in het hoofd-frame.

Probleem:
De frontend-site doet het goed.
De admin-site werkt zelden. De links in de navigatie verwijzen zoals gezegd naar PHP-pagina's. Wanneer men erop klikt krijgt men "Pagina niet gevonden". De pagina's worden niet eens geparst.
De links kloppen, dat is zeker. Ook in de code is niets mis. Het lijkt een time-out probleem te zijn. Ik heb even gestoeid met "set_time_limit", maar, of ik heb iets verkeerds gedaan, dit had geen effect.
Het lijkt te zijn begonnen na het instellen van de NTFS-rechten.

Vragen:
- Wat kan dit zijn? En dus, wat is een mogelijke oplossing?
- Wat kan ik allemaal verkeerd doen met de "set_time_limit" functie?
- Zijn er alternatieven voor NTFS-rechten, dan wel het afschermen van delen van de site? Ik wijk hier, om redenen die ik verder achterwege zal laten, liever niet vanaf, maar wellicht is er geen ontkomen aan.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

De code is niets mis; pagina's worden niet geparsed, NTFS. Allemaal aanwijzingen dat het hier niet om een programmeerprobleem gaat. :)

Zie ook: P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen

* gorgi_19 pakt een honkbalknuppel en slaat het topic naar Software Algemeen :P

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 20-05-2004 21:02 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

*auw*. Die was raak :p

Ik mis nog wel even een cruciaal gegeven; over welk serverprogsel hebben we het? Apache? Dan zou je (als het haast heeft, om het nu aan de praat te krijgen) in ieder geval aan .htaccess kunnen denken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 18:52
Heeft Apache (de user waaronder apache draait) wel leesrechten op de map waar je files instaan?

Gebruik je PHP als apache-module of de binary? Draait die binary dan wel onder een user met rechten tot die map?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, het had allemaal wat uitgebreider gekund. Maar ik dacht dat als je soms wél de pagina's kon bereiken, zaken als "welke server" of "heeft de gebruiker wel de juiste rechten" ondervangen zouden zijn.

- De server is ISS5.0 onder Windows2000 Server;
- PHP versie 4.3.5.5;
- de gebruiker heeft ALLE rechten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb geen ervaring met IIS+PHP (WAMP is dan de vaker gebruikte optie), dus ik gok maar wat :P

Check voor de zekerheid dat het niet (ook) een code issue is, even wat er gebeurt met pagina's met enkel phpinfo() of zelfs enkel een statische HTML pagina :)
offtopic:
IIS draaien onder een user met alle rechten kan wat eng zijn

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, WIMP (what's in a name?) is voor dit project even de enige optie.

Verder werkt alle PHP die ik op de server zet. Alles wordt geparst en nooit een "pagina niet gevonden". Alleen dat ene gedeelte van de site werkt nogal onvoorspelbaar. HTML werkt daar trouwens wel constant, alleen PHP-pagina's worden daar 19 van de 20 keer niet gevonden. Soms met een F5 komen we er wel ineens.

IIS draait niet onder een of andere user, alles is gewoon toegankelijk. Alleen die folder heeft NTFS-rechten.

Ik wil hier best vanaf stappen en luisteren naar goede alternatieven voor het beveiligen van dit gedeelte van de site (de reden dat ik dit onder scripting vond vallen, als mede mijn vraag over de PHP-functie "set_time_limit", maar ok), maar ik wilde het probleem zoals het er nu ligt graag eerst proberen op te lossen met de huidige setup.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 23:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat valt tegen, hè.
Pagina: 1