Toon posts:

TV-out / TV raar iets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikte hardware:

Leadtek Geforce4 ti4400
ADI 17" TFT op DVI aansluiting
Sony 32 FQ 70, 82 cm breedbeeld tv.
Yamaha RX-V620RDS Receiver

Ik heb de volgende rare situatie:

Wanneer ik mijn pc aansluit d.m.v. een S-vhs kabel op een van de Scart poorten (alle 3 geprobeerd) met behulp van zo'n scart input/output blokje zie het beeld op tv er niet uit.
Waneer ik de S-vhs kabel op de front aansluint van de tv aansluit is het beeld helemaal oke.
Wel raar, want het is een vrij nieuwe tv en ook in het boekje staat dat alle 3 de scart poorten S-vhs ondertsteunen.
Zou dit aan het scartblokje kunnen liggen? (gekocht bij de hema) of ligt 't ergens anders aan? Instelling in de tv ofzo?
Het liefste sluit ik de pc aan via een scart aansluiting zodat je die kabel niet ziet zitten in je tv (het oog wil ook wat).

Tips anyone?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 20:45:
Gebruikte hardware:

Leadtek Geforce4 ti4400
ADI 17" TFT op DVI aansluiting
Sony 32 FQ 70, 82 cm breedbeeld tv.
Yamaha RX-V620RDS Receiver

Ik heb de volgende rare situatie:

Wanneer ik mijn pc aansluit d.m.v. een S-vhs kabel op een van de Scart poorten (alle 3 geprobeerd) met behulp van zo'n scart input/output blokje zie het beeld op tv er niet uit.
Waneer ik de S-vhs kabel op de front aansluint van de tv aansluit is het beeld helemaal oke.
Wel raar, want het is een vrij nieuwe tv en ook in het boekje staat dat alle 3 de scart poorten S-vhs ondertsteunen.
Zou dit aan het scartblokje kunnen liggen? (gekocht bij de hema) of ligt 't ergens anders aan? Instelling in de tv ofzo?
Het liefste sluit ik de pc aan via een scart aansluiting zodat je die kabel niet ziet zitten in je tv (het oog wil ook wat).

Tips anyone?
Die scart hebben 9 kansen op 10 een S-VHS out, want video's hebben alleen maar een S-VHS in. S-VHS is een raar systeem (lees: meestal eenrichtingsverkeer). Dus je zal het langs de front-aansluitingen moeten aansluiten, dat wordt meestal gebruikt voor videocamera's.

Verwijderd

Het lijkt me wel heel erg voor de hand liggen dat dit met het SCARTblokje te maken heeft...

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 16:37
Als je praat over een 1 op 1 verbinding van de s-vhs kabel dan geloof ik het probleem van de een richting verkeer!!
Maar hier wordt gesproken over een tussen blokje met een s-vhs omzetting
naar scart. vaak zit er op z'n blokje ook een schakelaar in en out.
Als je scart in de TV volledig bedraad is, dan moet je dus kunnen afspelen en
na de schakelaar omgezet te hebben ook kunnen opnemen.
Het feit dat jou s-vhs kabel aan de voorzijde wel goed beeld vertoont
zonder tussenkomst van het eerder genoemde blokje doet mij vermoeden dat het verloopblokje dus brak is.
Want als je scart eenrichting zou zijn, dan zou je helemaal geen beeld krijgen.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *