Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PDA] Bestellen in USA, shipping en andere kosten?

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Zit lekker een stukkie te surfen, kom ik dit artikel tegen op Tweakers.net

Nu heb ik afgelopen disndag een Axim X3 besteld, kosten: 236 euro
Ik heb voor betalingswijze gekozen voor vooruit betalen, maar nog niets overgemaakt.

Als ik dus kijk naar de Specs van de X3 en de X30 624MHz versie, en zeker naar de prijs, kom ik tot conclusie: Niets overmaken, en de bestelling laten annuleren (hoef ik niets voor te doen)

De X30 624MHz kost in de USA 349, en dat is volgens GWK.nl 297 euro.

* RaZ ziet dollar tekens. >:)

SPECS! (Opgemaakt in de vorm van: deze punten intresseren mij het meest)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                      Axim X3           Axim X30
CPU:                  300MHz            624MHz
RAM:                  32MB              64MB
ROM:                  32MB              64MB
Built-In:             n/a               BlueTooth
                      n/a               Wireless 802.11b
Accessoires:          USB cable         USB docking station
                      Power-Cord
Prijs:                236 euro          297 euro *

* Ex. shipping en eventueel invoer-rechten cq. belasting.
invoer/belasting is volgensmij maar Max 19%, en dan kom ik op een bedrag van: 352 euro. (goedkoper dan een Axim X3i

Is het verstandig om dit apparaat in de USA te bestellen? Komt er nog iets bij kijken als ik dit bestel? Wil namelijk niet voor rare verassingen staan.

Je moet dus op de Site van Dell in USA een account maken, zie dus nergens een optie staan LAND, dus ik neem aan dat dit niet eens mogenlijk is vanuit een ander land dan de USA zelf. |:(

Laat ik dus nu net niemand kennen die daar momenteel verblijft |:(

Iemand ideeën hoe ik dit ding hierheen kan krijgen?

Ey!! Macarena \o/

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Op een andere site dan die van Dell bestellen is geen optie :?

Op die Nederlandse belasting kan trouwens ook nog eens invoerbelasting komen, dat is dus niet maximaal 19%. En verzendkosten vanuit Amerika naar NL zijn meestal ook niet echt om blij van te worden, dus je kan al snel rekenen op zo'n €300~350.

The devil is in the details.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Die verzendkosten vallen reuze mee, alleen houdt wel rekening ermee dat de invoerkosten aardig roet in het eten kan gooien.

Meh ...

Verwijderd

Okee, zie www.douane.nl

Invoerbelasting zit op bepaalde electronische onderdelen, dus dat kan je wel verwachten.

De omzetbelasting BTW krijg je er sowieso overheen, dat is 19% over het totaalbedrag inclusief porto en eventuele invoerbelasting wel te verstaan!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
December schreef op 20 mei 2004 @ 20:26:
Op een andere site dan die van Dell bestellen is geen optie :?
Heb nog nergens een Site gezien waar Dell hardware wordt aangeboden.
Op die Nederlandse belasting kan trouwens ook nog eens invoerbelasting komen, dat is dus niet maximaal 19%. En verzendkosten vanuit Amerika naar NL zijn meestal ook niet echt om blij van te worden, dus je kan al snel rekenen op zo'n €300~350.
Komt een mannetje van Dell dat ding hoogstpersoonlijk brengen dan? Kan'k net zogoed zelf heen & weer vliegen, mik ik gewoon de doos weg, bonnetje verstop ik wel in me bil-naat :P en dan voer ik dus niets nieuws in >:)
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 20:30:
Okee, zie www.douane.nl

Invoerbelasting zit op bepaalde electronische onderdelen, dus dat kan je wel verwachten.

De omzetbelasting BTW krijg je er sowieso overheen, dat is 19% over het totaalbedrag inclusief porto en eventuele invoerbelasting wel te verstaan!
Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van € 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.
Ook lekker duidelijk wat daar de kosten dan van zijn. heb natuurlijk geen zin om 200 euro meer te moeten dokken :P

[ Voor 40% gewijzigd door RaZ op 20-05-2004 20:35 ]

Ey!! Macarena \o/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
En let op netadaptors of die wel 230V/50Hz geschikt zijn.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
DJSmiley schreef op 20 mei 2004 @ 20:31:
Lekker boeiend :) En de meeste dingen, vooral Gadgets, die je meeneemt op reis zijn Multi-Voltage, heb een digicam die overal ter wereld opgeladen kan worden, als er maar de juiste stekker op zit.

En zoe niet, adapters zijn niet zo duur, dus 5 euro uitgeven om de stekker met adapter te vervangen is te verwaarlozen hoor :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Neem hem gewoon mee in de koffer als je er een keer bent. Als je hem laat verzenden dan kun je gegarandeerd invoerrechten betalen. Tegen de douane op Schiphol zeg je gewoon dat je niets om aan te geven hebt.

Zo neem ik altijd elektronica mee uit de VS.
DJSmiley schreef op 20 mei 2004 @ 20:31:
PDA laders zijn vrijwel altijd multivoltage. Is deze PDA dat toevallig niet, dan koop je gewoon een USB oplader in NL :)

Verwijderd

Ik heb weleens eens wat GPSen in de VS besteld. Dit is goed bevallen, ik moest wel 19 % belasting betalen en nog iets van 4 % invoerrechten. Bij een PDA (bij belasting een "elektronische zakagenda") zijn de invoerrechten 0% en moet alleen de omzet belasting van 19% worden betaald. Als je het helemaal goed wilt regelen, moet je zorgen dat ze de PDA als GIFT of MEDICAL EQUIPMENT opsturen. Als je dit voor elkaar krijgt, hoef je ook geen omzet belasting te betalen, omdatje het product voor de douane gezien gratis krijgt.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 20:57:
Ik heb weleens eens wat GPSen in de VS besteld. Dit is goed bevallen, ik moest wel 19 % belasting betalen en nog iets van 4 % invoerrechten. Bij een PDA (bij belasting een "elektronische zakagenda") zijn de invoerrechten 0% en moet alleen de omzet belasting van 19% worden betaald. Als je het helemaal goed wilt regelen, moet je zorgen dat ze de PDA als GIFT of MEDICAL EQUIPMENT opsturen. Als je dit voor elkaar krijgt, hoef je ook geen omzet belasting te betalen, omdatje het product voor de douane gezien gratis krijgt.
Probleem is bestellen bij Dell-USA, dat gaat niet lukken, omdat je een account moet aanmaken, en alles wordt geverifieerd, en buiten USA doen ze volgens mij niet. Zip-code & State verifieren gaat het mis.

Ey!! Macarena \o/

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Mjah, ik denk dat je beter kan wachten dat deze axim door Dell NL wordt aangeboden. Er komen idd nogal wat extra kosten bovenop. Bovendien, Dell USA maakt niet voor niets het bestellen van dit apparaat door niet-USA'ers vrijwel onmogelijk. "Grijze" import hebben ze gewoon liever niet. Straks uitbrengen in NL (ongetwijfeld niet voor EUR 297 maar vast hoger ;)) is voor Dell veel aantrekkelijker.

btw:
Als ik dus kijk naar de Specs van de X3 en de X30 624MHz versie, en zeker naar de prijs, kom ik tot conclusie: Niets overmaken, en de bestelling laten annuleren (hoef ik niets voor te doen)
Let op dat je wel degelijk een koop bent aangegaan (ook al heb je nog niet betaald). Dus als je deze bestelling wilt annuleren, moet je er echt wel wat voor doen...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Gully schreef op 20 mei 2004 @ 22:09:
[..]
Let op dat je wel degelijk een koop bent aangegaan (ook al heb je nog niet betaald). Dus als je deze bestelling wilt annuleren, moet je er echt wel wat voor doen...
Uit m'n e-mail van Dell:
Indien wij binnen 7 werkdagen geen betaling ontvangen, ontvangt u een e-mail om u aan uw bestelling en de te verrichten betaling te herinneren.
Wanneer uw betaling ons vervolgens binnen 4 werkdagen niet bereikt, annuleren wij uw bestelling. U wordt daarvan per e-mail op de hoogte gebracht.
Hoef er dus niets voor te doen om de bestelling niet door te laten gaan :)

Ey!! Macarena \o/

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

RaZ schreef op 20 mei 2004 @ 22:15:
[...]

Uit m'n e-mail van Dell:

[...]
Hoef er dus niets voor te doen om de bestelling niet door te laten gaan :)
ah, op die fiets :) heb je dell toevallig al ns gemaild wanneer die nieuwe axim's in NL worden verkocht?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Gully schreef op 21 mei 2004 @ 00:16:
[...]

ah, op die fiets :) heb je dell toevallig al ns gemaild wanneer die nieuwe axim's in NL worden verkocht?
Ja zeker.. nu is't wachten op het antwoord :)
Die X30 624mhz is best geil >:)

Ey!! Macarena \o/

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Dell USA levert helemaal niet aan nederlanders, want daar hebben ze de nederlandse website voor. Gewoon eventjes geduld hebben tot hij hier ook leverbaar is. (bovendien duurt het nog wel even voordat die X30 is de VS ook daadwerkelijk leverbaar is, je kunt hem alleen nog maar bestellen)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Nou ik was dus ook zeeeer geinteresseerd in de x30 (wie niet :p).. maar dan in het middenmodel (dus 312 combo). Na dagenlang de nederlandse dell site te hebben gemonitored was ik het beu en heb ik dell gebeld. Guess what.. ze hebben hem al!

Heb hem dus gelijk besteld :). De uitgeklede versie is 189 eurie, de 312 combo 269 eurie. De 612 schijnen ze nog niet te hebben (ik zou dan toch ff bellen met dell, want ik heb niet doorgevraagd wanneer ze deze dan zouden krijgen). Bij die 269 zit trouwens ook al de cradle (wat er bij de amerikaanse site niet bij zit). Dus da's allemaal heel mooi :).

De offerte zou ik vandaag nog binnenkrijgen :).

Dus ik zou hem niet importeren.. veel teveel rompslomp voor een paar euro. Gewoon Dell bellen.

EDIT:

Nou die offerte geeft wel een HEEL ander beeld. Daarin kost de 312 combo ineens 276 euro, EXCLUSIEF BTW. Dat wordt dus 328 inc. En dan zit er ook nog eens geen cradle bij, maar een sync kabel (waarvan ik er op de offerte dus 2 heb, 1 zelf gevraagd omdat die gast zei dat er een cradle bijzat, en 1 omdat er ipv de cradle dus toch een sync cable bij zat).
Komt er nog eens 18 euro transport bij... dan is hij ineens een stuk minder aantrekkelijk. Total 364 euro, waar dan nog denk ik rond de 20 euro bijmoet voor cradle ipv de 2e sync. Hmmm 384 is toch wel heel anders dan de 290-300 waar ik ongeveer vanuit ging..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 13:44 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
* RaZ ook net even gebeld.
En inderdaad de 624MHz is nog niet leverbaar, de andere 2 versies wel.

* RaZ word terug gebeld als de 624MHz te bestellen is. >:)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ja, maar ga er dus maar vanuit dat die rond de 400 euro inc gaat worden...

Ik zit nu ook zeer te overwegen een oude kennis te vragen de PDA in America te kopen. Krijg je er zelfs een atari retro card bij...
Waarom betalen wij nou altijd meer.. zelfs als de euro hoger dan de dollar staat? Slaat gewoon helemaal nergens op..

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 14:07:
Ja, maar ga er dus maar vanuit dat die rond de 400 euro inc gaat worden...

Ik zit nu ook zeer te overwegen een oude kennis te vragen de PDA in America te kopen. Krijg je er zelfs een atari retro card bij...
Waarom betalen wij nou altijd meer.. zelfs als de euro hoger dan de dollar staat? Slaat gewoon helemaal nergens op..
Euhm... ik denk dat de usa een iets groter afzetgebied is als NL? ;)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Nou en? PDA is exact hetzelfde...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Moartn schreef op 22 mei 2004 @ 15:47:
Nou en? PDA is exact hetzelfde...
De uiteindelijke prijs wordt door meer bepaald dan alleen maar de (kost)prijs van de PDA. Het is ook de wet van de grote getallen. Aangezien het afzetgbied in de USA stukken hoger is dan bijvoorbeeld in NL, is de prijs daar een stuk lager. En zo zijn er nog tal van oorzaken, waardoor de prijs hier anders is als daar.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
De Axim 30 624MHz staat nu op de site, Klik :9~

Alleen de optie bestellen doet het nog niet, maar zal ongetwijfeld telefonisch te bestellen zijn.

Voor €329,- Incl. BTW, dus vanuit de USA halen lijkt me niet echt meer noodzakelijk :P

Ey!! Macarena \o/

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:45

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Er staat een big ass fout op de dell site... bij de ene pagina kost die 269 incl BTW. Wil je hem bestellen kost hij ineen 269 excl!! btw!!! Oftewel 320 incl. btw...beetje vaag hoor. En idd geen cardle erbij en dat zuigt!!!

Welk?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Boely schreef op 24 mei 2004 @ 14:43:
Er staat een big ass fout op de dell site... bij de ene pagina kost die 269 incl BTW. Wil je hem bestellen kost hij ineen 269 excl!! btw!!! Oftewel 320 incl. btw...beetje vaag hoor. En idd geen cardle erbij en dat zuigt!!!
Ik zie het ja. Dan zal de prijs van de 624MHz misschien ook wel Ex. BTW zijn.
Aangezien die op de site staat voor 329 Incl. en het model daaronder komt dan 9 euro goedkoper uit.
offtopic:
Tikfout in je sig, Can't you here! <- here = hier, hear is horen :P
Bewijst het IQ van de Axaj fan wel weer >:)
Forza Utrcht! OLLEE!!!!

Edit:
Net maar eventjes gebeld, en een melding gemaakt van de prijs, en de knakker die ik aan de lijn had zou het doorgeven dat het inderdaad niet klopte.
Verwacht wordt dat de 624mhz volgende week leverbaar is, en de prijzen zullen inderdaad wel Ex. BTW zijn, en dan komt de Axim X30 624MHz op een 392 euro Incl. BTW. Net zo duur dan als de Axim x3I, maar met een snellere CPU, en windows mobile 2003 SE.

[ Voor 33% gewijzigd door RaZ op 24-05-2004 15:05 ]

Ey!! Macarena \o/

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Dicht op verzoek van TS :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.