Hallo,
Ik wil een nieuw object op 2 manieren kunnen maken met een heel klein verschil in de aanroep. Moet ik dan de hele constructor 2 keer opschrijven of is er een kortere notatie voor?
Het gaat om de volgende constructor (uit kde's katepart):
Ik wil een nieuw object op 2 manieren kunnen maken met een heel klein verschil in de aanroep. Moet ik dan de hele constructor 2 keer opschrijven of is er een kortere notatie voor?
Het gaat om de volgende constructor (uit kde's katepart):
C++:
De constructor moet zowel kunnen worden aangeroepen met een QListView* als met een QListViewItem* als eerste argument. Deze worden gelijk aan de superclass doorgegeven. Voor de rest zijn de constructors gelijk. Is hier geen handigere notatie voor? Kan in mijn C++ boek niets vinden.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| KateStyleListItem::KateStyleListItem( QListViewItem *parent, const QString & stylename, KateAttribute *style, KateHlItemData *data ) : QListViewItem( parent, stylename ), ds( style ), st( data ) { if (!st) is = ds; else { is = new KateAttribute (*style); if (data->isSomethingSet()) *is += *data; } } KateStyleListItem::KateStyleListItem( QListView *parent, const QString & stylename, KateAttribute *style, KateHlItemData *data ) : QListViewItem( parent, stylename ), ds( style ), st( data ) { if (!st) is = ds; else { is = new KateAttribute (*style); if (data->isSomethingSet()) *is += *data; } } |
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 20:18 ]