Toon posts:

File met extensie .PGM openen, hoe doe je dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
File met extensie .PGM openen, hoe doe je dat?
Welk programma is daarvoor nodig, en waar kan ik dat dl
Zoals de files op http://members.lycos.nl/wifiminded/

En ik heb al gezocht, maar weet niet wat nu verder.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[google=open pgm extension] :? Of staat het daar echt niet tussen?

[ Voor 42% gewijzigd door Spider.007 op 20-05-2004 20:05 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

ik vraag me dan altijd af.... "zo'n pgm bestand krijg je niet zomaar op je PC" :) ... ik neem aan dat je weet waar het vandaan komt, dus zal dat je al een eind in de richting helpen. Meestal kan je het juiste progje er dan wel bij googlen ;)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

The PGM format is a lowest common denominator grayscale file format. It is designed to be extremely easy to learn and write programs for. (It's so simple that most people will simply reverse engineer it because it's easier than reading this specification).....

.....The format definition is as follows. You can use the libnetpbm C subroutine library to conveniently and accurately read and interpret the format.
Meer:

http://netpbm.sourceforge.net/doc/pgm.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik de vraag misschien verkeerd?

Hoe openen jullie files zoals op http://members.lycos.nl/wifiminded/files/Firmware_0243.pgm

Windows zegt bij mij dat hij het bestand niet kan openen, en of ik het bijbehorende programma via het web wil opsporen. Dan kom ik dus bijv. bij http://filext.com/detaill...extdetail=PGM&goButton=Go uit, en wat dan te doen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er staan Manuals in de directory /files, misschien moet je die eens doornemen? Er staan ook EXE's in, dus daarmee moet je t prolly flashen ofzo..

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een beetje uitzoekwerk mag best hoor :)

Blijkbaar zijn die files onderdeel van een firmware upgrade van een satteliet ontvanger, maar op die site staat niet makkelijk beschreven hoe het upgrade proces werkt.

Maar er staat wel een linkje naar eoa forum, en kijk eens wat daar staat: klik.

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 22 mei 2004 @ 15:05:
Een beetje uitzoekwerk mag best hoor :)

Blijkbaar zijn die files onderdeel van een firmware upgrade van een satteliet ontvanger, maar op die site staat niet makkelijk beschreven hoe het upgrade proces werkt.

Maar er staat wel een linkje naar eoa forum, en kijk eens wat daar staat: klik.
Daar ben ik dus al een hele tijd mee bezig, maar ik kan dat bestand .PGM niet uitpakken.
Of hoef ik dat niet uit te pakken?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 15:30:
[...]

Daar ben ik dus al een hele tijd mee bezig, maar ik kan dat bestand .PGM niet uitpakken.
Of hoef ik dat niet uit te pakken?
Eh.. ik zou zeggen, volg de handleiding van de fabrikant over het flashen van je firmware of vraag de eigenaar van de site, of iemand op het bijbehorende forum even om wat tips. Firmware upgrades die niet van de officiele leverancier zijn sowieso een grijs gebied; en dat wij je nu ook nog aan het handje nemen om je stap-voor-stap door het proces heen te loodsen lijkt me helemaal geen goed idee :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.