Toon posts:

NF7-S nieuw systeem boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

help me alsjeblieft met het volgende. Ik heb een nieuw systeem aangeschaft, met een NF7-S mobo.... Alles in de pc gezet zoals het moet, mijn Radeon 9800pro kaartje van stroom voorzien, noem het allemaal maar op... Nou krijg ik steeds de volgende probleem:

na een seconde of 5/6 (soms meer soms minder) valt mijn hele pc uit. Ik krijg eerst een soort van alarm te horen (schijnt volgens abit te zijn dat mijn cpu overheat wordt) en dan valt de pc uit.... Mijn 4 casefans en m'n cpu koeler werken tot ie uitvalt prima...

Weet een van jullie misschien hoe ik dit probleem op kan lossen, ik ben niet aan het OC'en of dergelijke dus met de koeler die ik gebruik en 4 casefans zou ik niet mijn 2500+ AMD moeten overheaten lijkt me zo

laat me even weten, thanks voor de hulp iig...

mijn pc kan je vinden op http://specs.tweak.to/9164

Verwijderd

Wat voor voeding heb je erin hangen?
ik zie het al 450W, is de CPU koeler op de juiste manier gemonteerd?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Topower 450 Watt

ja koeler is juist gemonteerd, zou niet weten hoe het fout zou kunnen zijn gemonteerd, gewoon simpel aan de socketed geklikt.

ps... ik heb al search gebruikt, komen een hoop berichten op dit onderwerp uit maar geen bruikbare voor mijzelf

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 19:56 ]

Verwijderd

Soms zit er een mooi beschermlaagja over het oppervlak van het koelblok. Zit dat er misschien nog op?

Verwijderd

Topicstarter
als je die sticker met CAUTION, REMOVE THIS BEFORE INSTALLING FIRST bedoelt, ja die heb ik er af gehaald... ;)

er zit echter ook een soort van rondje onder op de koeler. Ik weet niet zeker of dit misschien de beschermlaag is waar je het over hebt of dat het oude koelpasta is (de koeler komt namemlijk van iemand anders, maar nee, hij is niet te oud)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:43

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een koeler kan je verkeerd monteren (bv 180° verdraaid), dan staat je koeler scheef op de core. Gevolgen: zeer slechte koeling en zelfs hoekjes van de core afbreken.

Koelpasta moet je ook juist gebruiken, vooral teveel koelpasta geeft problemen. Gevolgen: L-bruggen kortsluiten en slechte koeling.
er zit echter ook een soort van rondje onder op de koeler. Ik weet niet zeker of dit misschien de beschermlaag is waar je het over hebt of dat het oude koelpasta is (de koeler komt namemlijk van iemand anders, maar nee, hij is niet te oud)
Dat rondje is meestal van koper en dient om de warmte van je cpu-core beter naar de koelblok te overdragen.

[ Voor 40% gewijzigd door rapture op 20-05-2004 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok heb het probleem opgelost was idd een stomme fout, koeler moest 180 graden gedraaid worden

krijg alleen nu alleen bij opstarten al een andere fouttoon, opgezocht wat het is, blijk het volgende: DRAM isn't inserted correctly

nou weet ik zelf wel dat dit echt onzin is, ik heb er 2x 512 mb ram van Kingston in zitten

hoe kan ik dit nou weer oplossen?

alvast bedankt

• XII
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-06 21:55

XII

Begint, eer ge bezind

Geheugen eruit, en stuk voor stuk terugplaatsen.
Eerst een testen, dan ander, dan allebij.
Sterkte.

AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE

Verwijderd

Topicstarter
nope werkt niet helaas

lijkt er trouwens op dat de Abit NF7-s een van de meest fu moederborden is die ik tot nu toe heb gezien, ook als je kijkt op internet en ziet hoeveel soortgelijke problemen er wel niet zijn, en hoe weinig goede oplossingen

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 21:24:
nope werkt niet helaas

lijkt er trouwens op dat de Abit NF7-s een van de meest fu moederborden is die ik tot nu toe heb gezien, ook als je kijkt op internet en ziet hoeveel soortgelijke problemen er wel niet zijn, en hoe weinig goede oplossingen
nope dit mijn tweede tot veel plezier. dat je veel probs ziet op i-net komt door dat er heel veel in omloop zijn en omdat ze meestal gebruikt wordt om te ocen dus sneller kapot gaan. dat jij de cooler omdraait enz ligt niet aan abit mobo :D.(no flame blabla) geheugen goed aan gedrukt? heb je niks af gebroken toen je de cooler installeerde?

[ Voor 11% gewijzigd door gakkethijs op 20-05-2004 21:39 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:45

lordsnow

I know nothing

Mischien dat in je BIOS ergens staat dat het systeem uit moet, als de temperatuur boven XXX C komt?
En mischien staat dat XXX C heel laag?

Mischien kan je met de jumper op het mobo de standaard instellingen terugzetten?

En heb je je CPU fan wel aangsloten op de juiste stekker? Er is er maar 1 waar hij op MOET.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het hitte probleem al opgelost

mijn ram modules herkent hij alleen in slot 3... beide modules werken in slot 1 en 2 allebei niet, erg frustrerend als je 2x 512 mb ram heb

volgens specificaties mobo moet hij het gewoon aankunnen, maargoed, hij pakt ze niet allebei... misschien iemand die weet hoe je het kan oplossen

dat jumpertje maakt niet veel uit in mijn situatie, al een aantal maal geprobeerd

• XII

XII

Begint, eer ge bezind

Voor dual channel moet er 1 in slot 1, en 1 in slot 3.

Verder, als er 1 in slot 3 zit, en doorstart, probeer dan je biosinstellingen eens stock in te stellen.
Verder, geheugen niet via spd, maar manueel- 1-1 of 3-3 of 6-6
Timings 3-3-3-11 en 2t.
Verder kun je daarna verder fine tunen.
Bios update, kan helpen en check je mem op de compatible list bij www.abit.com.tw. Lijst staat onder tests

Verwijderd

Topicstarter
toen ik het hitte probleem had, toen werd mijn 2x 512 mb wel herkent

probleem met de hitte opgelost, nu herkent ie ze niet meer

heel vreemd, ze zouden dus wel compatible moeten zijn

• XII

XII

Begint, eer ge bezind

Beschrijf even stap voor stap wat je problemen zijn.
Verder de instellingen in je bios.
dus timings, instelling spd/manueel.
Sinchroon etc. Alles van je mem. AGP op 66 laten.
Verder Vdimm? moet 2,5/2,6 zijn. Kan je verhogen naar 2,7.

Later.

Verwijderd

Topicstarter
XII wat is je msn adres dat praat een stuk makkelijker hoop dat je me kan helpen

• XII

XII

Begint, eer ge bezind

Ik msn niet. Mail is
Als je em hebt, meld het even.
kan ik `m wissen.

[ Voor 52% gewijzigd door XII op 20-05-2004 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter