Toon posts:

VPN - aanmelden routeren via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet zeker of ik dit nu onder professional networking moest zetten of onder gewoon. Ik hoop dat ik het goed heb gedaan....

Ik heb op het werk een server staan. Nou heb ik een router tussen de proxy-server (MS ISA Server) en de rest van het netwerk gezet.

Verbindingen kloppen nu allemaal weer alleen als ik nu een VPN verbinding wil maken dan maakt hij wel verbinding met de Proxyserver maar aanmelden blijft Windows op hangen.... Hij kan de aanmeldserver niet bereiken.

De proxyserver kan zonder problemen de Domein-server bereiken en de domein-server (Windows 2000) kan ook zonder problemen de proxy-server bereiken. Ook is de proxy-server op het domein aangemeld.

Proxy Server 192.168.3.100

Extern 192.168.3.200
router
Intern 192.168.2.3

Domein server 192.168.2.1

Nou heb ik al geprobeerd om een route te leggen in Routing and Remote Access naar 192.168.2.0 mask 255.255.255.0 Gateway 192.168.3.200 omdat ik dacht dat VPN de aanmeld server misschien om deze reden niet kon bereiken....

Iemand enige idee ?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09

DJ

Is op die router NAT aangezet? Zo ja, zet die dan eens uit.

Waarom zou je een router tussen je ISA server en de rest van je netwerk willen plaatsen? Of heb je op die router een FireWall draaien?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Nee NAT staat uit....

Verwijderd

Topicstarter
De router blockeert verkeer met een andere router. 3 routers van 3 verschillende netwerken moeten verbinding hebben met de proxyserver.

Deze netwerken mogen elkaar niet bereiken! maar de proxyserver kan wel alles bereiken. Kortom met het juiste account kun je van buiten overal bij. Terwijl deze 3 netwerk gescheiden blijven.

Maar ja als VPN niet werkt omdat de proxyserver de aanmeldserver niet kan bereiken dan heb ik niet veel aan een router tussen de proxy en de domein-server.

en dat snap ik niet want de routes liggen goed .. De proxy-server kan overal bij ?!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09

DJ

Is het voor de Proxy Server wel mogelijk om de Domein Server te pingen?

Als dat ook al niet kan, dan denk ik dat je router die tussen de Proxy Server en de rest van je netwerk staat, te strikt dicht staat.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij had ik al gezegt dat het kon.... maar goed

Ja de proxy-server die de VPN verbinding regelt die kan netjes pingen naar de domein-server en de domein-server kan ook pingen naar de proxy-server.

Ook kan ik de proxy-server aanmelden op het domein en bij de netwerkshares komen van de domein-server. De verbinding lijkt me goed.

Waarom kunnen mensen van buiten af dan niet bij de aanmeld (domein) server komen !?!?
Pagina: 1