Toon posts:

XP --> fysieke geheugendump

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuw moederbord + processor gekocht en sindsdien krijg ik telkens een blauw scherm met wat tekst en waar onderaan staat dat ie bezig is met fysieke geheugendump. Er zit geen structuur in, het is elke keer een andere tekst en elke keer op verschillende momenten, ook als ik niets "zwaars" doe.

Ik heb al gekeken op GoT en volgens iedereen is de grootste oorzaak verkeerde drivers. Maar bij is alles goed geinstalleerd. En er wordt gezegd dat de apparaat die in de tekst staat niet goed geinstalleerd is, maar bij mij is het elke keer wat anders ;(

Ik heb geprobeerd om de hardware eruit te halen, maar dan nog steeds hetzelfde. Ik heb geformatteerd en dat wilde ook niet helpen! Zelfs een andere HD wilde niet helpen.. Moet ik nou terug naar de winkel om mijn moederbord terug te brengen, of kan dit nog verholpen worden en heeft het weinig te maken met de moederbord??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 18:23 ]

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Geheugen ook al eens getest met memtest86+???
Dat is iig weer een ding meer dat je zou kunnen uitsluiten.

Verder zou je ook eens naar je voeding kunnen kijken, alhoewel het me in eerste instantie sterk lijkt dat dit de oorzaak is.

Als deze beide niet de oorzaak zijn zou het inderdaad goed je cpu of je moederbordt kunnen zijn.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 15:28
Heb je na het windows opnieuw installeren wel drivers voor je moederbord geïnstalleerd?

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Kijk eens op een topic wat ik eerder geopent hebt: BSOD en spontane reboots

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Topicstarter
Moffin, gezien jou topic --> mijn HD is in orde, anders was andere HD wel goed gegaan, maar daar kreeg ik ook die fout.

Ik heb de drivers voor de moederbord maar opnieuw geinstalleerd, en ik heb nog geen "BSoD" gehad. Die kreeg ik destijds te vaak om even goed te zoeken op GoT. Vingers zijn gecrossed.....

Hoe test ik eigenlijk mijn memory?? De link memtest.com werkt niet, is de link veranderd??

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:43

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hoe test ik eigenlijk mijn memory?? De link memtest.com werkt niet, is de link veranderd??
http://memtest.org/

Download zo'n iso en brand het. Daarmee kan je booten en geheugen laten testen. Als er binnen 1 uur errors regent, dan wordt het een RMA.

http://memtest86.com/

Ouwe tool, die weinig upgedate word, daarom is memtest.org ontstaan.

[ Voor 55% gewijzigd door rapture op 20-05-2004 20:15 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 19:55:
For your information: dit soort info is ook gewoon in de FAQ van dit subforum te vinden. Of je daar in het vervolg o.a. eerst wil kijken? Da's namelijk wel de bedoeling hier op GoT ;)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:43

rapture

Zelfs daar netwerken?

BalusC schreef op 20 mei 2004 @ 20:27:
For your information: dit soort info is ook gewoon in de FAQ van dit subforum te vinden. Of je daar in het vervolg o.a. eerst wil kijken? Da's namelijk wel de bedoeling hier op GoT ;)
* rapture is te vriendelijk? Ik ga meer naar de FAQ moeten verwijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik dat bericht postte wist ik zeker dat ik er een opmerking over zou krijgen _/-\o_ Zal voortaan opletten.... :?

Maar ik heb de memtest uitgevoerd, en geen errors... Memory is gewoon in orde, HD is in orde, kaarten zijn in orde, drivers waarschijnlijk ook want ik heb het opgestart zonder die kaarten en ik kreeg weer een BSoD. Zou een automatische update kunnen helpen?? Duurt alleen te lang, ik krijg terwijl ik bezig ben de blauwe scherm dus.

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik kreeg ook een aantal dagen geleden een BSoD met XP.
Ik zat in Max Payne 2, en ik quicksavede. Toen wist ik al dat er iets niet klopte, omdat dit langer duurde als normaal. Toen ik even later weer quicksavede, liep het spel vast. Ik kon met geen enkele toetsencombinatie het spel beeindigen, dus drukte ik op de aan/uit knop, wat resulteerd in hibernate. Normaal gesproken, nu kreeg ik dus zo'n blauw scherm.

De oorzaak? harde schijf was helemaal gefragmenteerd en na een systeemscan bleken geinfecteerde bestanden gevonden te zijn. Ik had toen geen zin meer, dus heb ik geghost en even later mijn D: gedefragmenteerd.

De hele dag erna heb ik zitten quiksaven, maar het BSoD bleef weg.

Conclusie: is waarschijnlijk virus, of iets mis met harde schijf.
Ik hoop dat bovengenoemde het probleem is, dan kan je het nu oplossen.

Succes ermee.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

maakt je moederbord geen contact met de case (kortsluiting achteraan) ?

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien is het nuttig te vermelden exact wat je specs zijn en hoe alles in BIOS ingesteld staat :o

Oslik blyat! Oslik!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 20:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het kan ook heel goed je Videokaart zijn, heb ik ook gehad.
Te pas en te onpas een BSOD en elke keer een of andere vage melding. Dus probeer eens alles te verwisselen. Je geheugen, videokaart, proc enz enz en ga gewoon rustig na wat het probleem is :)

I am the great Cornholio!

Verwijderd

ik heb hetzelfde gehad, en ik leef met je mee ;)
je moet gewoon nieuwe drivers van inet downloaden, zoals ik toen...
daarna nooit meer last van gehad :)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 15:56:
ik heb hetzelfde gehad, en ik leef met je mee ;)
je moet gewoon nieuwe drivers van inet downloaden, zoals ik toen...
daarna nooit meer last van gehad :)

Succes!
Het is al een tijdje geleden, en ik heb er nog steeds last van. Ik heb nieuwe drivers gedownload, maar ik krijg nog steeds de BSoD en ik word er echt een beetje gek van. 8)7

Zijn er nog andere suggesties??

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben:

Ik heb vandaag nieuwe geheugen gehaald, en daar lag het dus aan! Geen BSoD's gehad meer.. whoehoeeee :9~ _/-\o_
Pagina: 1