Toon posts:

T3000 tapestreamer probleem tijdens backuppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een T3000 tapestreamer liggen. Na data problemen het ik deze schoongemaakt met alcohol. Nu gebeurt er het volgende als ik wil gaan backuppen:

Als de tape erin zit geeft hij de volgende melding: Hij kan niet meer lezen/schrijven van de streamer. Daarna blijft het groene lampje knipperen en dan geeft hij uiteindelijk een hardware fout.

Inmiddels geprobeert:
Meerdere tapes gebruikt...
De tapes te formatteren...
De tapes te re-tensionen...

Weet iemand hier een oplossing voor zodat ik mijn backup terug kan zetten.

BVD

Ruud

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Hoelang is deze drive al in gebruik?
En wat voor onderdelen heb je met alcohol schoongemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
De drive is inmiddels vanaf 1998 in gebruik. Ik heb de lees/schrijfkop (in het midden, rechts) schoongemaakt met alcohol.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:52

The Third Man

The Third Jellyfish

Het *zou* kunnen dat de alcohol iets te sterk was voor de kop, wellicht dat je beter koppenreiniger had kunnen gebruiken, dat is wat softer maar niet slechter spul. Misschien zat er op de kop een plastic isolator om metalen gedeeltes gescheiden te houden en is die opgelost door de alcohol.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Als je Isopropyl alcohol hebt gebruikt dan is er niets mis, dat zit ook in koppenreiniger die je in de winkel kan kijgen. Gewone alcohol zou ook geen probleem moeten zijn mits die te laag in percentage was.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie. Ik heb s ff gekeken wat ik precies heb gebruikt.

Dit is het volgende:

70% gedenatureerde alcohol.

Zou deze misschien dan toch de kop beschadigd hebben? :(

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:52

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 21:13:
Bedankt voor de informatie. Ik heb s ff gekeken wat ik precies heb gebruikt.

Dit is het volgende:

70% gedenatureerde alcohol.

Zou deze misschien dan toch de kop beschadigd hebben? :(
Dat is 'normale' ethanol die onbruikbaar is gemaakt om gedronken te worden, maar het is even sterk. In koppenreiniger zit (zoals hierboven gemeld) Isopropyl alcohol (2-propanol), wat veel 'zachter' is, het zit bijvoorbeeld ook in medicinale alcohol.

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 20-05-2004 21:34 ]

Verwijderd

Als die drive al zo oud (en dus waarschijnlijk veel is gebruikt) dan kan het goed zijn dat de kop al versleten is, en dan zla je een nieuwe kop moeten laten zetten. Maar of het nu verstandig is om van een oud driveje als die van jou een nieuwe kop te laten zetten dat betwijfel ik.

Als ik bij deze t3000 me tenminste voor kan stellen dat die er een beetje hetzelfde uitziet als de DAT drivejes, dan kan je gewoon met isapropanol de kop schoonmaken dat gebruiken ze ook als die dingen worden schoon gemaakt.

Mocht dit niet werken dan is het mischien verstandig om toch een ander driveje te kopen omdat die koppen te duur zijn om zo even te vervangen (noem ik nog niet eens het uurloon wat er gevraagd word).

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dan dat ik deze drive toch maar af ga schrijven aangezien deze idd non-stop 6 jaar gebruikt is.

Ik ga op zoek naar een nieuw alternatief...

Bedankt voor alle reply's.

Groeten,

Ruud

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 22:39:
Ik denk dan dat ik deze drive toch maar af ga schrijven aangezien deze idd non-stop 6 jaar gebruikt is.

Ik ga op zoek naar een nieuw alternatief...

Bedankt voor alle reply's.

Groeten,

Ruud
Als die drive non-stop heeft gedraaid is het dan niet beter als je zo vaak backups maakt om een DLT te kopen, deze dingen zijn gemaakt om 24/7 te draaien? Daarbij kan ene DLT 8000 al 80GB gecomprimeerd opslaan en een DLT 7000 70GB gecomprimeerd. Ongecomprimeerd is dat 40 GB en 35 GB, en mocht je geld teveel hebben dan kan je een super DLT kopen, deze kunnen 100 of 120 GB opslaan meen ik (heb deze nog nooit gemaakt). Een DAT drivje is minder best om regelmatig een backup te draaien omdat ze vrij snel slijten intern>>de print is niks mis mee maar de koppen ed die slijten wel vrij snel bij geregeld gebruik.
Pagina: 1